.

Beantwoord

Telefoon vaker over laten gaan voordat er doorgeschakeld wordt naar voicemail?


  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hoi,
Ik ben tevreden met mijn simyo-prepaid. Het enige waar ik vaak van baal is dat mijn telefoon slechts twee keer over gaat voordat deze doorgeschakeld wordt naar mijn voicemail. Ik heb zitten zoeken of ik die frequentie kan verlengen, maar ik kan het nergens vinden. Ik zou het erg fijn vinden als m'n telefoon eerst een keer of 6 over gaat ipv 2, voordat deze doorgeschakeld wordt. Ik zit er nu zelfs over te denken om m'n voicemail er maar af te halen, aangezien ik m'n telefoon eerst nog uit z'n hoesje moet halen, en dan regelmatig net te laat ben met opnemen...
Mijn vraag is dus: kan ik m'n voicemail zo instellen dat m'n telefoon vaker overgaat voordat ie doorgeschakeld wordt naar voicemail?
Ik kijk uit naar jouw/uw antwoord!
Met vriendelijke groeten,
Lucie
icon

Beste antwoord door Ernst 18 June 2014, 14:52

Bekijk originele reactie

12 reacties

ik heb trouwens geprobeerd met het **61*00316telfnr**30# (als ik 30 sec wil) uit https://forum.simyo.nl/bellen-85/rinkeltijd-voicemail-instellen-14390/ , maar dan krijg ik de melding: "opdracht wordt niet ondersteund" In deze topic staat nog een link (iets met e-mail), maar die link werkt niet meer....
deze link http://www.simyo.nl/klantenservice/v...email-22419437 in voorgenoemd topic zou dé oplossing zijn - alleen werkt de link niet meer... 😞 wie o wie kan mij verder helpen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi lucie, welkom op het Simyo forum!

De standaard rinkeltijd totdat de voicemail opneemt is 20 seconden. Vroeger was dit met een truukje aan te passen, maar dat kan, zoals je hebt gemerkt, niet meer.
Je geeft aan dat je telefoon maar 2 keer overgaat, is dat ook zo als je je simkaart in een andere telefoon doet of je beltoon veranderd?
Mijn vriend heeft het zelfde probleem. Zijn simkaart zit in een andere telefoon met een andere beltoon.
Bij hem gaat hij 2x over voordat ie over gaat op voicemail.

Hij zou dit ook graag verlengt zien worden.
Maar ik begrijp uit het antwoord van Ernst dat dit niet mogelijk is?

Mvgr Yolande
Badge +3
Standaard staat alles op 20 seconden en is niet te wijzigen. Simyo heeft mij gemeld dat ze er mee bezig zijn, maar dat is 3 maanden geleden. Ik vind het ook veel te kort, 20 seconden. Verzoek aan Simyo, als er maar 1 standaard is lijkt mij 40 seconden veel beter.
Badge +6
Mijn vriend heeft het zelfde probleem. Zijn simkaart zit in een andere telefoon met een andere beltoon.
Bij hem gaat hij 2x over voordat ie over gaat op voicemail.

Hij zou dit ook graag verlengt zien worden.
Maar ik begrijp uit het antwoord van Ernst dat dit niet mogelijk is?

Mvgr Yolande


Hoi Yo53,

Dat de telefoon tweemaal overgaat en dan al naar de voicemail doorschakelt, is wel erg snel.

Ik zou je vriend willen aanraden om de simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken hoe vaak de telefoon dan overgaat, voordat deze wordt overgeschakeld naar Voicemail.

Ik verneem graag jullie bevindingen! 🙂
Badge +6
Standaard staat alles op 20 seconden en is niet te wijzigen. Simyo heeft mij gemeld dat ze er mee bezig zijn, maar dat is 3 maanden geleden. Ik vind het ook veel te kort, 20 seconden. Verzoek aan Simyo, als er maar 1 standaard is lijkt mij 40 seconden veel beter.

Hoi Bert!,

Naar mijn weten zijn er nog geen plannen dat de rinkeltijd zal worden veranderd, ik ga dit op onze "Wall of Change" plakken en zal je laten weten wat ik hierop als terugkoppeling krijg 🙂
Badge +6
Hoi Bert!,

Ik heb vanochtend een terugkoppeling gekregen over je suggestie om de rinkeltijd te verlengen. Helaas kunnen wij niet zelf de rinkeltijd aanpassen, dit is zo vastgesteld op het netwerk van KPN voor alle aansluitingen, ook van de andere providers.

Als KPN de rinkeltijd aanpast, dan worden wij daar automatisch in meegenomen, maar er zijn geen plannen bekend dat dit op de korte termijn zal worden aangepast.
Beste simyo,

Verzoek om erop aan te dringen deze tijd terug te laten zetten naar 35 seconden. Ik kan in de historie oo het forum zien dat de tijd daar vroeger op stond. Mijn telefoon( windows phone) gaat eerst trillen en daarna pas geluid geven. Ik ben al enkele keren te laat geweest!
Kunnen jullie me laten weten of dit in korte tijd gebeurd. Anders zie ik me na jaren diens afscheid te gaan nemen met Simio gezien zowel het uitzetten van de voicemail al het houden op 20 seconden voor mij geen optie blijken te zijn.
Badge +6
Hoi Rnieuwendijk,

Zoals hierboven aangegeven ben ik bang dat daar op de korte termijn helaas geen verandering in komt :(

Maar ik ben benieuwd of je al hebt geprobeerd of je misschien de trilfunctie bij het bellen van je telefoon uit kan schakelen? Misschien dat dat helpt? 🙂 Welke telefoon gebruik je?

Ik hoor graag van je!
Badge
Mijn oplossing is om de vm helemaal uit te zetten... hen ik meer tijd om op te nemen en sturen de bellers veelal wel een app.. en dat scheelt weer vm afluisteren 😉
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Prosperot,

Goede suggestie in mijn ogen 🙂 Maar er zijn toch wel een boel mensen gehecht aan hun voicemail voor bedrijven die ze willen bereiken, maar zo slim zijn om tijdens werkuren te bellen etc., je kent het wel 😉

Reageer