.

Beantwoord

Slechte verbinding telefoongesprekken. Hoe kan dit opgelost worden?

  • 2 January 2013
  • 14 reacties
  • 3194 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb al een paar keer meer dan de aangegeven wachttijd in de rij gehangen en ga het nu hier maar proberen.

Ik heb een Samsung Galaxy S3 met een Simyo abonnement.
Sinds een week of 3 kan ik ineens mijn gesprekspartners niet of nauwelijks verstaan. Het lijkt wel alsof ze op grote afstand van hun telefoon heel hard staan te schreeuwen, en de lijn zelf kraakt en piept aan alle kanten. 
Erg lastig bij bvb een sollicitatie of inschrijving, omdat ze alles meerdere keren moeten herhalen voordat ik ze kan verstaan.
Gisteren ineens een inkomend gesprek dat glashelder was, al hoorde ik mezelf wel steeds herhaald worden. Inkomende gesprekken zijn over het algemeen bagger, ook de voicemail is bvb onverstaanbaar. Uitgaand wil het, als ik een keer of 10 probeer hetzelfde nummer te bellen, nog wel eens goed gaan, maar over het algemeen is ook dit niet te volgen.

De telefoon is inmiddels een paar keer nagekeken bij het Samsung Service Punt hier in de buurt, en zij kunnen niets vinden. Een paar dagen heeft het nog geholpen om, direct voor het bellen, de simkaart even los te wippen en er weer in te zetten, maar ook dat lijkt nu geen effect meer te hebben. 
Het slechte geluid ligt ook niet aan de speaker in de telefoon, omdat muziek afspelen wel goed gaat, en ook alle ringtones goed doorkomen. Alleen de telefoongesprekken gaan niet.

Oh en ik heb hier zowel in Leeuwarden, Drachten, Heerenveen en Delft last van, als ook in de trein en in andere plaatsen. 

Ik zou graag willen weten of jullie hier iets aan kunnen doen.
Ik zou ook graag willen weten of het mogelijk is de aankoop van mijn abonnement bij jullie ongedaan te maken indien dit niet opgelost kan worden.
Het is voor mij absoluut niet acceptabel om dusdanig onbereikbaar te zijn. 
icon

Beste antwoord door Wayne 7 January 2013, 12:05

Bekijk originele reactie

14 reacties

Ah, bij mij net andersom. Sinds enkele dagen als ik mensen bel dat ik herhaaldelijk de opmerkingen krijg: "Je klikt blikkerig en nu val je weg", "Ik kan je niet goed horen, zit je wel dicht genoeg bij de microfoon? en meer van dit soort.

Begon ook al te twijfelen aan mijn iPhone 3GS maar nu begin ik te geloven dat de fone niks mankeert maar de verbinding wel.

Dussss, ook namens mij het verzoek hier graag 100% verbetering aan te brengen want dit nummer wordt ook gebruikt voor zakelijke doeleinden.

Bij voorbaat dank!
Badge
Helemaal niks??
Van niemand??
Reputatie 2
Badge +1
Hey Klasien1978,

Wij hebben jouw aansluiting opnieuw op het netwerk gezet. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?

Welkom op het forum SDvdB,

Ik heb ook jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je jouw toestel uit en in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?
Badge
Het lijkt er op dat het nu verholpen is!!

Bedankt!!!
Badge
CORRECTIE!!!!

Uitgaande gesprekken gaan nu prima... maar inkomende gesprekken zijn WEER NIET TE VERSTAAN!!!!

HELP!!!!
Reputatie 2
Badge +1
Hey Klasien1978,

Zou je nogmaals jouw telefoon uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of de problemen nu verholpen zijn?
Badge
Het lijkt vooralsnog verholpen!!

Bedankt voor jullie hulp!!!!

🙂 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven Klasien1978.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Het blijft een probleem, hoor...

Ik kan echt alleen bellen of gebeld worden als ik iedere dag mijn toestel een keer of wat opnieuw opstart...
Bovendien "rinkelt" mijn telefoon niet als de verbinding zo slecht is... waardoor ik dus, terwijl ik het geluid aan heb staan en de hele dag
naast mijn mobiel heb gezeten... aan het einde van de dag toch tig gemiste oproepen heb!!!

Ik wil echt dat dit snel geregeld wordt !!! Dit is ECHT niet leuk meer.

Klasien
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Klasien1978,

Ik wil je in dat geval vragen om de simkaart eens in een ander toestel te proberen? Op die manier kun je achterhalen of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

Kan je me even laten weten wat je bevindingen dan zijn?

Groetjes,

Alex
Beste SIMYO,

Ook ik heb last van een slechte verbinding. Wanneer ik bel (meer dan wanneer ik gebeld wordt) hoor ik de eerste helft van de zin die mensen zeggen goed en de tweede helft gaat verloren in gekraak. Het maakt niet uit met wie ik bel.
Het is onmogelijk zo een normaal gesprek te voeren.

Heeft u hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt!

Lise
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lisezurne1,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet de bedoeling! Je hoort je gesprekken natuurlijk op een fatsoenlijke manier te kunnen voeren. Sorry dat dit nu niet lukt.

Ik heb het voor je nagekeken en er lijkt niets mis te zijn met jouw aansluiting. Om deze reden heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee wordt je als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en over 10 minuten weer aan te doen. Laat je mij weten of dit geholpen heeft?

Is dit niet de oplossing? Dan wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we testen of er een probleem zit in jouw simkaart of telefoon. Ik wil ook graag weten of je dit op één of op meerdere locaties ervaart. Alvast bedankt voor de extra informatie.

Groetjes,
Angela
Beste Simyo,

Ik ondervind hetzelfde probleem als Klasien en Lizezurne1; een slecht netwerk bij het bellen. Daarnaast heb ik in veel gevallen geen internetverbinding (zelf geen H of E). Ik beschik over een normaal abonnement met 3G verbinding, alleen heb ik zelden tot nooit 3G.

Klachten die ik met bellen ervaar zijn met name dat ik 'ver weg klink' en het hebben van veel ruis op de lijn. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk niet locatie afhankelijk aangezien ik in zowel Hoorn, Amsterdam als Enschede nauwelijks tot geen netwerk/ verbinding heb.

Graag hoor ik van jullie.

Groet, Patrick
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PvtH,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je bereik zo slecht is, Patrick! Dat is zeker niet de bedoeling. Je geeft aan dat dit probleem locatie-onafhankelijk is. Dit betekent dat het geen probleem is met een zendmast, bijvoorbeeld. De kans dat het een netwerkprobleem is, is dus ook miniem.

Ik wil jou graag vragen om je simkaart in een andere telefoon te proberen. Hoe gaat het dan? Ben je dan wel goed verstaanbaar?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer