.

Beantwoord

Slecht ontvangst en langzaam internet

  • 1 February 2014
  • 4 reacties
  • 481 Bekeken

Hallo,
Ik heb een probleem met verbinding, ik heb in mijn broekzak al geen ontvangst meer. Ook in gebouwen en zelfs in huis valt heel vaak het ontvangst weg.
Dit lijkt mij niet normaal..
Verder is mijn internet ook nog eens enorm langzaam. Dit ligt niet aan de mobiel want die is net nieuw.
Hoe komt dit en hoe is dit oplosbaar?

Groetjes,
Anouk
icon

Beste antwoord door Dries 4 February 2014, 17:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Heb je je je telefoon al eens uit en weer aangezet? helpt dit niet, om welke postcode gaat het, misschien dat er werkzaamheden zijn.
Heb je je je telefoon al eens uit en weer aangezet? helpt dit niet, om welke postcode gaat het, misschien dat er werkzaamheden zijn.

Ja dat heb ik al meerdere keren geprobeerd, werkt niet. Het gaat o.a. om postcode 7548, maar ik heb er in bijna heel nederland last van.
Reputatie 3
Badge +9
Als je er bijna in heel Nederland last van hebt is het misschien een simkaart of telefoon/antenne probleem. Ik kan me voorstellen dat een mast in onderhoud is of dat je binnen zit waardoor je minder ontvangst hebt. Maar door heel Nederland vindt ik curieus.

Probeer eens een ander toestel met jou simkaart. Misschien kan je dan iets uitsluiten waardoor je misschien dichter bij het probleem komt.
Reputatie 2
Badge +6
Hallo,
Ik heb een probleem met verbinding, ik heb in mijn broekzak al geen ontvangst meer. Ook in gebouwen en zelfs in huis valt heel vaak het ontvangst weg.
Dit lijkt mij niet normaal..
Verder is mijn internet ook nog eens enorm langzaam. Dit ligt niet aan de mobiel want die is net nieuw.
Hoe komt dit en hoe is dit oplosbaar?

Groetjes,
Anouk


Ja dat heb ik al meerdere keren geprobeerd, werkt niet. Het gaat o.a. om postcode 7548, maar ik heb er in bijna heel nederland last van.


Hoi AnoukBr,

Welkom op het forum van Simyo :)

Wat Martijn® heel terecht zegt is dat als je op meerdere locaties slecht netwerk hebt, het probleem waarschijnlijk in je toestel zit. Anders zou het betekenen dat het hele KPN netwerk niet deugt. Heb je misschien een hoesje om je toestel? Het zou namelijk ook door een hoesje veroorzaakt kunnen worden. Wat je ook zou kunnen proberen, is om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Op deze manier test je zowel je eigen toestel als de simkaart.

Doet de simkaart het wel in een ander toestel dan werkt je eigen toestel niet meer naar behoren. Je zou dan even contact moeten opnemen met de fabrikant van je toestel voor reparatie. Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel dan is de simkaart stuk. Pas als je dit test kom je er achter waar het probleem zit. Zou je willen laten weten wat er gebeurt als je de simkaart in een ander toestel plaatst?

Reageer