.

Beantwoord

Slecht bereik op mijn werk. Waar ligt dit aan?

  • 15 April 2016
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Badge
Op mijn werk is slecht bereik, dat is bekend, mijn collega 's hebben meestal wel iets bereik maar ik moet naar buiten , en een meter of 3 van het gebouw weg. Ook de collega's die op het KPN netwerk zitten maar niet bij simyo , kunnen meestal in de pauze wel op internet binnen. Kan ik hier iets aan doen ? Heeft het te maken met 3G of 4G ?. Ik heb een Nokia lumia 625 , werkpostcode is 3831 JA. Groet ansjelien
icon

Beste antwoord door Tiury 15 April 2016, 15:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi ansie62, leuk je weer te zien op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je op je werk zo'n slecht bereik hebt. Dat is natuurlijk niet praktisch. Het is natuurlijk wel vreemd dat je collega's wel wat meer bereik hebben, maar dat kan aan tal van factoren liggen.

Zoals je zelf aangeeft, kan dit te maken hebben met het verschil tussen 3G en 4G. 4G wordt vaak vanaf een andere locatie uitgezonden dan 3G, dus het kan maar net zijn dat jouw collega's die wel 4G hebben daarom bereik hebben.

Wat ik me afvraag, is of het bereik beter is via 2G, of dat het dan net zo slecht is. Deze netwerkmodus kun je aanpassen onder 'netwerken' in de Lumia 625. Zou je dit eens willen testen op je werk?

Groetjes, Tiury
Badge
Hai, dank voor je reactie , ik ga dat maandag proberen.
Fijn weekend , groet ansjelien
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ansie62,

Fijn dat je dit wilt gaan testen 🙂 We horen het natuurlijk graag van je! In de tussentijd wens ik jou ook een heel fijn weekend verder!

Groetjes,
Angela
Badge
helaas ook met 2G geen bereik in het gebouw...het is uiteraard niet mega belangrijk maar wel onhandig.
groet ansjelien
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ansjelien,

Wat jammer om te horen dat ook het switchen naar 2G geen uitkomst biedt 😞. Omdat we helaas geen netwerkklachten kunnen indienen voor adressen buiten je thuisadres, zit ik nu een beetje in een lastig parket. Waar ik erg benieuwd naar ben is of je de Simyo simkaart even kunt testen in de mobiel van een collega. Zo kunnen we in elk geval echt vaststellen dat het aan het netwerk ligt en kunnen we toch KPN verzoeken om hier eens naar te kijken 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer