.

Beantwoord

Slecht bereik Amsterdam Oost in mijn woning. Hoe kan dit?

  • 26 October 2015
  • 2 reacties
  • 183 Bekeken

Badge
Ik ben sinds kort verhuisd naar Amsterdam Oost (Eerste van Swindenstraat) en nu heb ik in mijn woning nauwelijks internet bereik en ook bellen gaat lastig..
Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit verbeteren?
icon

Beste antwoord door Angela 27 October 2015, 10:29

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Goedemiddag RB1,

Hartelijk welkom op het forum van Simyo!

Het bereik/dekking van het KPN netwerk in Amsterdam Oost (omgeving Eerste van Swindenstraat) is goed tot zeer goed, en wel voor alle frequenties ( 2G, 3G en 4G ).
Waardoor je normaal gesproken een goede binnenshuis dekking moet hebben, en bellen en internetten geen problemen zou moeten opleveren.

Wel zijn er problemen/storingen in de volgende gedeelte van Amsterdam:

> Amsterdam Zuidoost
> Omgeving Rozengracht
> Rivierenbuurt

In deze gebieden is er verminderd mobiel bereik, en dan met name binnenshuis.
Het geldt dan voor 2G (bellen/sms'en), 3G (bellen/internet) en 4G (internet).
Het kan dus zijn, dat je hier (mogelijkerwijs) last van kunt hebben.

Woon je in de buurt van de Rozengracht, dan heeft het te maken met het verwijderen van een zendmast, omdat de nieuwe verhuurder het contract met KPN heeft opgezegd.
KPN is op zoek naar een goede vervangende locatie, wat tot begin 2016 kan gaan duren.
Ditzelfde geldt ook voor de omgeving Rivierenbuurt, al zou dat nog dit jaar opgelost moeten zijn.

Je zou voor de zekerheid, nog het volgende kunnen proberen:
> Zet je mobiel/smartphone helemaal uit.
> Haal de simkaart voor 10 minuten uit je toestel
> Doe na deze 10 minuten je simkaart weer terug in het toestel.
> Zet je mobiel/smartphone op de gebruikelijke wijze weer aan.
> Laat de simkaart even goed aanmelden op het netwerk.
> Kijk of je nu weer goed kunt bellen en internetten

Is dat nog steeds niet het geval, dan is de kans groot dat je last hebt van de bovenstaande storingen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RB1,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je in jouw nieuwe woning minder goed bereik hebt. Ik kan me voorstellen dat je een oplossing wilt hiervoor.

Allereerst viel me op dat jouw oude adres nog in ons systeem staat. Je kunt dit aanpassen via Mijn Simyo. Ik wil je aanraden dit nog even te doen 🙂

MichD heeft je al van ontzettend veel informatie voorzien. Vooral de tips om jouw telefoon even uit te zetten en opnieuw op te starten is handig. Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee wordt je opnieuw aangemeld op het netwerk. Om dit goed te laten verlopen, wil ik je vragen om jouw telefoon nogmaals helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten. Laat je mij weten wat dit gedaan heeft?

Mocht dit niet de oplossing bieden, dan wil ik graag weten of je dit probleem alleen binnenshuis op jouw postcode hebt of ook buiten. Daarnaast wil ik graag weten of je ook op andere locaties last hebt van dit probleem. Je kunt jouw simkaart ook even testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo sluit je uit of er problemen zijn met jouw simkaart of telefoon. Houd je mij op de hoogte?

@MichD, bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie 🙂 Dit helpt enorm!

Groetjes,
Angela

Reageer