.

Beantwoord

simkaart werkt niet

  • 18 July 2012
  • 5 reacties
  • 510 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Beste,
Ik ben net tot de smartphone overgegaan. Nieuwe Samsung en nieuw abonnement bij Symio. Simkaart is geactiveerd, met nummerbehoud wat a.s. vrijdag 20-07-2012 wordt overgezet.
Nu heb ik vanavond de simkaart geplaatst. Wifi op de telefoon geinstalleerd, doet het prima. Maar geen telefoon. Als ik de apps wil gaan bekijken meldt de telefoon dat er een simkaart in moet, die er dus in zit.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Hartelijk dank, groet, Obbe
icon

Beste antwoord door Alex 18 July 2012, 13:24

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
Sorry, ben ik nog vergeten te zeggen dat het telefoonapparaat niet om een pincode vraagt, dus ik weet niet waar ik die moet invullen. Ook niet bij tabblad "beveiliging" gevonden.
Dank, groet, Obbe
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Obbe,

Is het toestel waar je de simkaart in stopt wel simlock vrij? Een Simyo simkaart werkt alleen in een Simlock vrij toestel. Indien het toestel simlock vrij is zou ik je willen vragen om handmatig het KPN netwerk te selecteren. Dit kan via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele providers - netwerk zoeken.

Je kunt de Simyo simkaart ook in een ander simlock vrij toestel proberen om na te gaan of het aan de simkaart of het toestel ligt.

Overigens geef je aan dat je gebruik maakt van nummerbehoud. Dat zie ik ook staan. Als je nummer nog niet is over gezet wordt je verbruik daarom buiten de bundel berekend. Internetten kost dan 1 euro per mb.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Staat je toestel niet in flight-modes of vliegtuig modes?
Is het een simkaart vrij toestel(werken simkaarten van andere providers wel?)
Welk toestel heeft u?
Badge
Hallo Alex,

Bedankt voor de reactie! Ik de service lijn gebeld en zij adviseerde mij ook om de simkaart even in een ander toestel te proberen. In mijn oude toestel deed ie het wel, dus simkaart o.k. Dan misschien toestel (nieuw) niet in orde. Samsung gebeld. Afijn hoop gedoe. Uiteindelijk -heel stom- kwam ik er achter dat de simkaart boven een klein stukje metaal zat i.p.v. er onder. Toen was het probleem opgelost.
Dus misschien een tip: als iemand met zo'n melding komt, vraag nog es goed na of de kaart wel goed geplaatst is.
Nou, hartelijk dank voor de hulp en de snelle reactie in ieder geval! Dat geeft toch een goed gevoel.

hartelijke groet, Obbe
Badge +6
Beste Obbe,

Blij te horen dat het probleem is opgelost. Ik zal je tip zeker onthouden en deze delen met de andere moderators.

Reageer