Skip to main content
Beantwoord

Simkaart geblokkeerd (Alleen noodoproepen) na 100 sms'jes op één dag — onbeperkt sms abonnement

• August 2, 2026
  • 5 reacties
  • 41 Bekeken

Mijn Simyo prepaid simkaart (onbeperkt sms) geeft sinds vandaag "Alleen noodoproepen" aan op mijn Android telefoon, nadat ik 111 sms'jes op één dag had verstuurd. Daarvoor werkte alles gewoon prima. Ik heb geen waarschuwings-sms of e-mail over een blokkade ontvangen, en mijn saldo/bundelstatus in de app ziet er normaal uit. Ik heb de klantenservice ge-sms't maar nog geen reactie gehad.
Kan iemand van Simyo mijn account nakijken en bevestigen of dit een fair-use blokkade is vanwege het aantal sms'jes, en zo ja, deze opheffen? Ik deel graag mijn accountgegevens via privébericht.

Moderator: De titel is iets verduidelijkt zodat andere leden sneller kunnen zien waar het bericht over gaat. 

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Bse88,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je ineens alleen nog noodoproepen kunt doen na het versturen van veel sms'jes. Ik begrijp dat dit erg frustrerend is.

Je gaf aan dat je onze klantenservice hebt ge-sms't, maar onze klantenservice is helaas niet bereikbaar via sms. Gelukkig zie ik dat je inmiddels al op een andere manier contact met ons hebt gehad.

Ter informatie: als er binnen een heel kort tijdsbestek (zoals 10 tot 30 minuten) meer dan 100 sms-berichten worden verstuurd, kan het systeem dit automatisch registreren als mogelijke fraude of spam. In ons systeem zie ik echter dat al jouw opties en de simkaart op actief staan.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik direct met je mee om te zien hoe we dit snel voor je kunnen oplossen!

Groetjes,
Shaniqua

5 reacties

JanD
  • August 2, 2026

Beste ​@Bse88 tot 17u00 kun je Simyo Whatsappen  met je vraag of anders de reactie van een moderator afwachten na het weekend.

• auteur
  • Beginner
  • August 2, 2026

Hi ​@JanD bedankt voor je bericht. Ik heb twee uur geleden een berichtje gestuurd via WhatsApp, maar heb nog geen reactie gehad.

JanD
  • August 2, 2026

Hi ​@JanD bedankt voor je bericht. Ik heb twee uur geleden een berichtje gestuurd via WhatsApp, maar heb nog geen reactie gehad.

Daar heb ik helaas geen inzicht in, het is geen real-time helpdesk, ze pakken hedt op als je aan de beurt bent. ​@Bse88 

Het is nu 17u00, heb je al een reactie gehad?

• auteur
  • Beginner
  • August 2, 2026

Unfortunately I have not. 

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • August 3, 2026

Hoi ​@Bse88,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je ineens alleen nog noodoproepen kunt doen na het versturen van veel sms'jes. Ik begrijp dat dit erg frustrerend is.

Je gaf aan dat je onze klantenservice hebt ge-sms't, maar onze klantenservice is helaas niet bereikbaar via sms. Gelukkig zie ik dat je inmiddels al op een andere manier contact met ons hebt gehad.

Ter informatie: als er binnen een heel kort tijdsbestek (zoals 10 tot 30 minuten) meer dan 100 sms-berichten worden verstuurd, kan het systeem dit automatisch registreren als mogelijke fraude of spam. In ons systeem zie ik echter dat al jouw opties en de simkaart op actief staan.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik direct met je mee om te zien hoe we dit snel voor je kunnen oplossen!

Groetjes,
Shaniqua