.

Beantwoord

Regelmatig niet bereikbaar, telefoon en SMS

  • 22 September 2014
  • 4 reacties
  • 665 Bekeken

Regelmatig blijk ik niet bereikbaar te zijn (toestel Samsung Galaxy Ace 2). Ik kom hier dan pas achter wanneer ikzelf probeer te bellen/SMS of wanneer iemand aangeeft mij niet te kunnen bereiken. De telefoon geeft dit totaal niet aan (er staan gewoon streepjes bovenin). Als ik de telfoon uit en aanzet op het moment dat ik er achter kom, krijg ik allemaal berichtjes binnen van gemiste oproepen. Heel vervelend omdat ik het totaal niet in de gaten heb dat mensen mij niet kunnen bellen en ondertussen mijn telefoon wel gewoon gebruik met WIFI.
Ik heb op het forum gezien dat meer mensen tegen dit probleem aanlopen, maar ik heb hiervan nog geen oplossing gelezen. De SIMkaart in een ander toestel proberen wordt lastig. Bovendien gebeurt het niet dagelijks.
Ik hoop dat hier inmiddels een oplossing voor bekend is. Wie kan mij helpen?

Hartelijke groet,
Marianne
icon

Beste antwoord door Charlene 23 September 2014, 12:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Hoi Marianne75,

Welkom op het forum :)
Het klinkt alsof je toestel de verbinding met de mast verliest. En pas weer verbinding krijgt als je je toestel uit en aan zet.
Om goed achter de oorzaak hiervan te komen, wil ik je vragen of je dit op 1 locatie hebt of op meerdere. En als het op 1 plek is, ontvang ik daar graag de volledige postcode van. Ook is het toch handig als je de sim in een ander toestel kunt proberen. Daarmee kunnen we achterhalen of we verder moeten zoeken in het toestel of in de aansluiting/simkaart.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Badge
Herken dit probleem (echter telefoon hier geeft dit wel aan), mijn inziens zit hem dat in Android, aangezien oude telefoons (zonder mobile o.s.) dit niet doen.
 
Hoi Charlene,

Meestal verplaatst ik mij wel maar blijf regelmatig in hetzelfde gebied. Het gaat dan om postcodegebied 9721, 9722, 9723 en 9725. Vandaag had ik het weer. ik merkte het in postcodegebied 9723, maar was al wel in de andere genoemde gebieden geweest.

Groetjes Marianne

Hoi Marianne75,

Welkom op het forum :)
Het klinkt alsof je toestel de verbinding met de mast verliest. En pas weer verbinding krijgt als je je toestel uit en aan zet.
Om goed achter de oorzaak hiervan te komen, wil ik je vragen of je dit op 1 locatie hebt of op meerdere. En als het op 1 plek is, ontvang ik daar graag de volledige postcode van. Ook is het toch handig als je de sim in een ander toestel kunt proberen. Daarmee kunnen we achterhalen of we verder moeten zoeken in het toestel of in de aansluiting/simkaart.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marianne75,

Zoals Rik aangeeft, verwacht ik ook dat dit in je telefoon zit. Dit denk ik omdat het over meerdere gebieden gaat en de dekking van KPN toch echt heel goed erg is (niet bedoelt als een verkooppraatje ;)).

Je kunt in telefoon instellen of je netwerkoperator of provider automatisch of handmatig geselecteerd wordt. Dit doe je bij Samsung door te gaan naar Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken en dan "Netwerkoperators" selecteren. Je telefoon zoekt vervolgens naar het best beschikbare netwerk, waarna je de keuze krijgt voor handmatig of automatisch. Ik adviseer je telefoon op automatisch te zetten, zodat hij in geval van signaal verlies gewoon zelf weer een nieuwe verbinding probeert te maken 🙂

Wil je me laten weten of dit verschil maakt?

Reageer