.

Beantwoord

Overstap niet mogelijk i.v.m. lopend contract

  • 26 June 2014
  • 6 reacties
  • 1384 Bekeken

Dag mensen,

Ik heb lange tijd een mobiel internet abonnement gehad bij KPN (een dongel aansluiting voor laptop). Deze heb ik nu opgezegd maar ik wil het mobiele nummer graag behouden omdat het bij enkele internet diensten ingesteld staat als alternatief nummer voor account herstel. Die accounts hebben twee staps authenticatie (wachtwoord en een SMS'je in dit geval) dus als ik mijn standaard telefoon nummer kwijt raak kan ik er nog gewoon makkelijk bij door een code aan te vragen via het alternatieve nummer.

Om het nummer te behouden heb ik een prepaid aansluiting bij Simyo aangevraagd, en ik heb zojuist mijn nieuwe simkaart ontvangen. Ik zie echter dat het nummerbehoud bij stap 3 is afgewezen. De melding staat hieronder:

Antwoord van je vorige provider
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider in verband met lopend contract. Neem contact op met huidige provider over de datum waarop het verzoek wel uitgevoerd kan worden.


Ik had al een vermoeden dat het mogelijk mis zou gaan, de einddatum van het oude contract staat in een mail van KPN aangegeven als 06-07-2014.

Het is gelukkig mogelijk om de overstapdatum aan te passen en het nummerbehoud dan opnieuw aan te vragen, maar wat is de correcte datum?

Voor 06-07-2014 zal hij neem ik aan weer afgewezen worden.
Als ik na 06-07-2014 aanvraag ben ik dan mijn nummer kwijt?
Dus 06-07-2014 zou juist moeten zijn? Of een dag later op 07-07-2014?

Alvast bedankt!

Groetjes,

forever
icon

Beste antwoord door forever 27 June 2014, 11:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb in mijn gebrek aan geduld even contact gezocht met mijn vorige aanbieder. Volgens de klantenservice kan het niet wat ik wil, en is het enkel mogelijk om nummerbehoud alsnog aan te vragen door het contract nu weer met een maand te verlengen. Niet erg aantrekklijk voor mij gezien ik dan weer ongeveer 35 euro kan betalen voor de extra 20 dagen terwijl ik het niet meer gebruik.

Ook heb ik nog even verder gezocht op de Simyo website en kwam het volgende tegen:
Wanneer je een aanvraag nummerbehoud indient, dan vragen wij je om aan te geven op welke datum je telefoonnummer vrij komt.

Deze datum komt overeen met de datum waarop je contract afloopt. Als je niet precies weet wanneer je contract afloopt. dan raden wij je aan om het abonnement niet zelf op te zeggen.

Bron: Welke datum moet ik opgeven?


Ik heb dus geprobeerd om 06-07-2014 in te voeren, maar dit lijkt niet mogelijk omdat het een zondag is. Een maandag later kan wel, maar ben ik het nummer dan kwijt? Als dat zo is laat ik het nummer liever toch vervallen want het is voor mij enkel een administratieve handeling om het nummer te wijzigen bij de accounts waar ik het als nummer voor herstel gebruik.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi forever,

Ik begrijp dat je graag je eigen telefoonnummer wilt meenemen naar Simyo 🙂 Ik zie ook dat je eerste aanvraag is afgewezen, omdat je te vroeg een aanvraag hebt gedaan. Jij geeft aan dat je contract tot 06-07-2014 loopt, maar als ik in het systeem kijk waarin de nummerbehoud aanvragen behandeld worden, zie ik 01-11-2014 staan. Als deze datum klopt, kun je pas op 02-09-2014 een nieuwe aanvraag indienen. Je mag namelijk maar 2 maanden voor je einde contractdatum een aanvraag indienen, anders ben je weer te vroeg. Ik raad je dus aan om even contact op te nemen met je huidige provider om te controleren wanneer je contractvrij bent :)

Op deze pagina vind je meer informatie over nummerbehoud en afwijzingen daarvan.

Laat je ons weten als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is?
Dag Dries,

Op 06-06-2014 heb ik contact gehad met vorige provider om mijn abonnement op te zeggen voor dit nummer.

Niet veel later ontving ik een mail "Opheffing mobiele aansluiting":

Helemaal onderin de mail staat het volgende:

Totaaloverzicht
In onderstaand overzicht staat vermeld welke aansluiting(en) op uw verzoek opgeheven worden met de bijbehorende einddatums.

Aansluiting Einddatum contract

06******** 06-07-2014


Uit jouw bericht begrijp ik dat het vanaf twee maanden vooraf mag gebreuren, dus dan snap ik niet waarom deze is afgewezen?

De mail is persoonlijk aan mij opgesteld door mevrouw Kothuis dus dan zal het wel kloppen.. Toch?

Groetjes,

forever
Okay ik heb weer contact met vorige aanbieder gehad, volgens hun is het contract per abuis stop gezet op 06-07-2014. Een foutje van zijn collega en mijn nummer kan niet worden vrijgegeven voor inderdaad 01-11-2014. Ik vind het allemaal een beetje een vaag verhaal, maar eigenlijk ben ik niet anders gewend.... Volgens mij ben ik twee jaar geleden (dus op 01-11-2012) een twee jarig contract aangegaan dat na een jaar maandelijks opzegbaar zou worden (contradictio in terminis?). Ik heb het idee dat vorige aanbieder het ook niet meer snapt allemaal.

Hopelijk gaan ze niet alsnog geld afschrijven na eindperiode contract want dan gaat het hele circus nog een tijdje verder.

Ik laat het zo en aan simyo het verzoek om in werking te stellen dat ik afzie van het nummerbehoud van 194 en graag het tijdelijke telefoon nummer met 469 op het eind in gebruik wil nemen voor vast.

Dank voor de service en excuus namens mijn vorige provider en mij dat het allemaal niet al te lekker loopt.
Ik heb telefonisch met Jasmien gesproken en zij gaat mijn verzoek uitvoeren, binnen een uur zal het goed komen allemaal 🙂
Badge +6
Hoi forever,

Ai, wat een verwarring allemaal, maar ik zie dat inmiddels je verzoek voor nummerbehoud bij ons nu is geannuleerd :)

Wat misschien trouwens nog handig is om te weten: je zou alsnog per 1-11-2014 je 06-nummer door ons over kunnen laten nemen. Je kan namelijk later (in jouw geval ergens na 1-9, zoals Dries al eerder hierboven uitlegde :)) alsnog Nummerbehoud aanvragen.

Dit kan via Mijn Simyo >> Mijn instellingen & simkaart >> 'Aanvragen nummerbehoud >'

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag! 🙂

Reageer