.

Beantwoord

Ongewenste SMS-berichten na missen / weigeren oproep, hoe kan ik dat uitschakelen?

  • 1 August 2015
  • 5 reacties
  • 1722 Bekeken

Badge
Hallo allemaal,

iedere keer als ik een oproep mis krijg ik ongevraagd een SMS bericht met de oproepinformatie van diegene die mij heeft geprobeerd te bellen. Dit komt doordat ik voicemail heb uitgeshakeld. Ik vind deze "dienst" nergens voor nodig omdat ik in mijn belgeschiedenis ook al kan zien dat ik oproepen heb gemist.

Kan deze service geheel worden uitgeschakeld ? Ik heb al een hekel aan voicemail, maar om bij iedere gemiste oproep ontvangen service-SMSjes te moeten verwijderen vind ik nog veel irritanter.

Kortom; ik wil geen voicemail en geen gemiste-oproepen SMSjes ontvangen.

Alvast hartelijk dank !
Groetjes,
Ruud
icon

Beste antwoord door Naomi 4 August 2015, 12:34

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Titan_Fox, welkom op het forum van Simyo :)

Het ontvangen van een sms nadat je een gemiste oproep hebt, is iets wat je uit en aan kan schakelen. Wanneer je het wil uitschakelen, dan kun je bellen naar je voicemail “1233”. Via die weg kun je de stappen doornemen.

Hier zie je ook het overzicht van de indeling van je voicemailmenu :)

Geef je door of het lukt?
Badge
Hoi,

toen ik 1233 belde kreeg ik het bericht dat ik 12337 moest bellen. Hier kreeg ik de melding : "Uw voicemail is uitgeschakeld. U ontvangt geen SMS bij een gemiste oproep."

Als je dit nummer nogmaals belt wordt de SMS weer ingeschakeld; de voicemail blijft dan wel uitgeschakeld.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Titan_Fox,

In dit geval lijkt me dat het is opgelost, toch? Of lees ik het verkeerd?

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

toen ik 1233 belde kreeg ik het bericht dat ik 12337 moest bellen. Hier kreeg ik de melding : "Uw voicemail is uitgeschakeld. U ontvangt geen SMS bij een gemiste oproep."

Als je dit nummer nogmaals belt wordt de SMS weer ingeschakeld; de voicemail blijft dan wel uitgeschakeld.


Dank je voor de terugkoppeling.
Ikzelf vind de dienst juist weer wel handig. Ik zet mijn telefoon regelmatig in de flight modus of soms helemaal uit. Je telefoon zelf registreert dan uiteraard geen binnenkomende / gemiste oproepen. Die SMS-jes zijn dan dus wel belangrijk.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi de leon,

Ik vind het zelf ook een fijne optie. Op die manier ben ik altijd goed op de hoogte van wie mij geprobeerd heeft te bellen 😉 Alleen vind niet iedereen dit fijn. Gelukkig heb je dan de mogelijkheid om het uit te schakelen 🙂

Reageer