.

Beantwoord

Nummerbehoud van nr die op andere naam staat

  • 24 February 2014
  • 3 reacties
  • 3235 Bekeken

Badge
Hallo,

ik heb op dit moment een contract bij hi van 2 jr die in mei afloopt. Het contract staat op mijn vaders naam (ben wel 18+)

Ik zou graag van hi over willen stappen naar Simyo en dit nummer houden, maar dan op mijn eigen naam. Is dat mogelijk?

Groeten Charlotte
icon

Beste antwoord door Dries 25 February 2014, 15:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi lotxx,

Het is altijd mogelijk om nummerbehoud aan te vragen, het telefoonnummer moet dan wel vrij zijn om overgenomen te worden 🙂 Het maakt niet uit dat de tenaamstelling verandert bij het overzetten van het nummer. Wat belangrijk is, is dat het einde van de contractdatum goed wordt doorgegeven. Het telefoonnummer en simkaart nummer moeten overeenkomen en de juiste provider moet worden doorgegeven. Als deze gegevens kloppen, kunnen wij het nummer overnemen.

Het handigste voor jou is om door ons het nummer over te laten nemen bij je huidige provider en dat je niet zelf je abonnement opzegt. Op deze manier blijf je aangesloten bij je huidige provider net zo lang tot wij je nummer overnemen. Dat loopt dan dus gewoon in elkaar over. Zo betaal je ook nooit dubbele abonnementskosten of ben je een aantal dagen niet bereikbaar.

Je kunt wel pas twee maanden voor het einde van je contractdatum een aanvraag indienen voor nummerbehoud. Het is ergens in mei geef je aan. Dat betekent dat je dan in maart je bestelling kunt plaatsen. Stel dat je abonnement eindigt op 15-05-2014, dan kun je vanaf 16-03-2014 een aanvraag/bestelling plaatsen :)

Is dat zo helemaal duidelijk?
Badge
Bedankt voor je reactie!

Kost het nummer behoud en andere tenaamstelling ook geld? Bij hi kost contractovername namelijk 52 euro...

Groeten Charlotte
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor je reactie!

Kost het nummer behoud en andere tenaamstelling ook geld? Bij hi kost contractovername namelijk 52 euro...

Groeten Charlotte


Hi lotxx,

Wanneer je overstapt met nummerbehoud naar Simyo wordt gratis je nummer overgezet. De tenaamstelling die je invult bij het bestellen van je abonnement is natuurlijk ook gratis. Als je binnen Simyo een tenaamstelling wilt veranderen, is dat niet mogelijk.
Je hebt nu al een prepaid van Simyo, je kúnt natuurlijk daarmee snel overstappen naar sim only. Op de oversichtspagina, waar ook je beltegoed staat, vind je daar een button voor. Je kiest dan de bundel die je wilt, en binnen 2 werkdagen is je aansluiting omgezet naar sim only 😃

Reageer