.

Beantwoord

Nummerbehoud mislukt vanwege onbekend nummer bij provider

  • 12 February 2014
  • 10 reacties
  • 807 Bekeken

Beste lezer, bij het afsluiten van mijn nieuwe simyo abonnement heb ik nummerbehoud aangevraagd. Mijn huidige abonnement loopt bij telfort via typhone. Nu heb ik een email van simyo ontvangen dat mijn nummerbehoud nog is afgewezen om de volgende reden:
Telefoonnummer onbekend bij vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider.
Zojuist heb ik dus contact gehad met telfort en die geven aan dat mijn nummer wel bij hun correct in het systeem staat. Bovendien geven ze aan dat ze niet hebben gezien dat er contact vanuit jullie hierover is geweest. Daarbij heb ik nogmaals gecontroleerd of ik mijn nummer en provider wel correct aan jullie heb doorgegeven en dit blijk ik goed te hebben gedaan. Mijn vraag is dus hoe dit kan en of jullie alsnog nummerbehoud voor mijn nieuwe simyonabonnement kunnen regelen. Mijn abonnement bij telfort loopt eind maart af en ik zou graag begin april met mijn nieuwe simyo abonnement willen gebruiken maar met mijn oude nummer. Ik zou graag willen weten of dit gaat lukken voor die tijd.

Met vriendelijke groet,

Romy
icon

Beste antwoord door Ernst 13 February 2014, 09:57

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi romy_150, welkom op het Simyo forum.

In je gegevens zie ik dat je gisteren ook contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Er is weer een verzoek voor nummerbehoud gedaan, en deze is weer afgekeurd door Telfort. Ook weer met de reden dat je nummer in dienst is bij Telfort, en ook nooit geweest 😕
Nu heb ik je zonet proberen te bellen op dat nummer, maar nam je helaas niet op.
Zou je mij een privébericht willen sturen met het het nummer dat wij over dienen te nemen van Telfort? Dan vergelijk ik dat met wat wij hier van je hebben.
Reputatie 5
Badge +11
Hi romy_150,

We hebben gecheckt bij Telfort wat er mis gaat, en het blijkt dat zij last hebben van een storing waardoor je nummerbehoud ten onrechte werd afgekeurd :(

Je hoeft geen privébericht meer te sturen, want ze gaan het alsnog goedkeuren voor je!
Heb voor mijn vader een Simyo-abbonement afgesloten en nummerportering aangevraagd. Hij had een prepaidkaart van Telfort.
Het nummerbehoud is al twee keer afgewezen. Weet zeker dat ik de juiste gegevens heb doorgegeven.
Zojuist Telfort gebeld, alles klopte inderdaad, maar zij dacht dat ik een streepje had gebruikt oid.  Het enige is dat het nummer met een 1 of een 2 moest beginnen, dat van mijn vader begint met een 0. Dit bleek later toch wel te kunnen maar een ouder simkaartnummer te zijn. Net nog eens gecontroleerd onder "mijn Simyo". Alles is goed ingevoerd. Waarom lukt het dan niet?
Badge +8
Heb voor mijn vader een Simyo-abbonement afgesloten en nummerportering aangevraagd. Hij had een prepaidkaart van Telfort.
Het nummerbehoud is al twee keer afgewezen. Weet zeker dat ik de juiste gegevens heb doorgegeven.
Zojuist Telfort gebeld, alles klopte inderdaad, maar zij dacht dat ik een streepje had gebruikt oid.  Het enige is dat het nummer met een 1 of een 2 moest beginnen, dat van mijn vader begint met een 0. Dit bleek later toch wel te kunnen maar een ouder simkaartnummer te zijn. Net nog eens gecontroleerd onder "mijn Simyo". Alles is goed ingevoerd. Waarom lukt het dan niet?


Hoi Nuij,

Welkom op het forum :)
Ik zal de afdeling nummerbehoud dit laten nakijken. Ik laat ze dan een nieuw verzoek doen, waar je vader een email over zal ontvangen. Als ik nog meer info nodig heb, dan zal ik je dat hier laten weten, ok?

Groetjes,
Charlene
Heb voor mijn vader een Simyo-abbonement afgesloten en nummerportering aangevraagd. Hij had een prepaidkaart van Telfort.
Het nummerbehoud is al twee keer afgewezen. Weet zeker dat ik de juiste gegevens heb doorgegeven.
Zojuist Telfort gebeld, alles klopte inderdaad, maar zij dacht dat ik een streepje had gebruikt oid.  Het enige is dat het nummer met een 1 of een 2 moest beginnen, dat van mijn vader begint met een 0. Dit bleek later toch wel te kunnen maar een ouder simkaartnummer te zijn. Net nog eens gecontroleerd onder "mijn Simyo". Alles is goed ingevoerd. Waarom lukt het dan niet?


Hoi Nuij,

Welkom op het forum :)
Ik zal de afdeling nummerbehoud dit laten nakijken. Ik laat ze dan een nieuw verzoek doen, waar je vader een email over zal ontvangen. Als ik nog meer info nodig heb, dan zal ik je dat hier laten weten, ok?

Groetjes,
Charlene



Hardstikke bedankt! Het is gelukt!
Badge +8
Hardstikke bedankt! Het is gelukt!

Hoi Nuij,

Ok super 🆒 En fijn dat je het hier ook laat weten nog.
Mochten jullie weer een vraag hebben, dan weet je het forum te vinden nu.:)

Groetjes,
Charlene
Webcare,

Ook voor mij is er afgelopen dagen een verzoek tot portering gedaan bij Telfort met een afwijzing tot gevolg.
De reden was Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen.
Na meerdere keer controle hiervan kan ik niet andewrs concluderen dat de door mij opgegeven gegevens weldegelijk juist zijn.

Kan dit ook met de genoemde storing te maken hebben en kunnen jullie voor mij nogmaals een poging wagen?

Groet,
Jorrit
Badge +6
Hoi FFA, welkom op het forum van Simyo! :)

Vreemd, ik ga dit voor je checken met onze afdeling Nummerbehoud en zal een nieuw verzoek voor je laten doen.
Je ontvangt binnen enkele werkdagen een nieuwe e-mail met de status van je aanvraag!
Kim,

Ik begreep dat het inmiddels wel is gelukt.

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 2
Badge +6
Kim,

Ik begreep dat het inmiddels wel is gelukt.

Bedankt voor de hulp!


Hoi FFA,

Je aanvraag voor nummerbehoud is nu inderdaad goedgekeurd. Op 19-03-2014 nemen wij je telefoonnummer over tussen 09:00 en 17:30. Als op deze dag het netwerk van je huidige provider wegvalt, kun je die simkaart uit je telefoon halen en vervangen met je Simyo simkaart. Vanaf dat moment kun je gebruik maken van je bundels :)

Alvast veel plezier met je nieuwe Simyo abonnement!

Reageer