.

Beantwoord

Nummerbehoud bij andere provider opnieuw aanvragen na nieuwe simkaart?

  • 6 December 2015
  • 4 reacties
  • 361 Bekeken

Eind oktober heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij vodafone, omdat ik in december naar het buitenland moet en bij simyo geen buitenlandbundel te krijgen is. Alles was geregeld, mijn abonnement zou 4 dec. overgezet worden met behoud van nummer. Echter, omdat ik bij het nieuwe abonnement óók een nieuwe telefoon had waar een nano-simkaart in moest, heb ik eind oktober/begin november een nieuwe simkaart bij simyo besteld. Deze aangemeld zoals beschreven en verwacht dat 4 dec alles overgesloten zou worden. 25 nov een sms gehad van vodafone dat alles op 4 dec overgezet zou worden. Vervolgens 2 dec een sms dat er een nieuwe aanvraag tot nummerbehoud moet worden gedaan!? Navraag gedaan bij vodafone. Daar bleek dat de nieuwe simkaart niet bekend was bij hun en de aanvraag tot nummerbehoud door simyo was afgekeurd op 2 dec! Er moest een nieuwe aanvraag gedaan worden met als resultaat dat alles pas (áls het nu wel wordt goed gekeurd) 5 januari wordt overgezet. Oftewel: te laat.
Waarom heb ik zelf niks van simyo gehoord en waarom is de nieuwe simkaart (op hetzelfde nummer) niet door simyo veranderd, zodat dezelfde aanvraag tot nummerbehoud nog zou gelden? (De opzegtermijn/aanvraag tot nummerbehoud is 1 maand, ik heb de nieuwe simkaart nog voor 4 nov (=1 maand voor oversluitdatum) aangevraagd!). Wat nu te doen, want dit is volgens mij fout gegaan bij simyo.
Ronny
icon

Beste antwoord door Naomi 8 December 2015, 13:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi RdL, welkom op het Simyo forum!

Ik ben het voor je nagegaan. Ik zie een annulering staan bij de eerste aanvraag. Morgen zijn mijn collega's van nummerbehoud aanwezig. Ik ga dan bij ze navragen hoe het komt dat er een annulering was. Zij weten hier meer over.

Je hoort morgen meer van mij.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi RdL,

Ik heb een reactie gekregen van mijn collega Verly van nummerbehoud. Op 4 december zou je nummer worden overgezet naar je nieuwe provider. Dit verzoek is geannuleerd door je nieuwe provider. De reden van deze annulering kunnen wij niet zien. Zij kunnen je hier meer informatie over geven. Op 18 november is dit door hun geannuleerd.

Pas op 2 december hebben we een nieuw verzoek ontvangen. Hierin stond je oude simkaartnummer. Deze is door ons afgekeurd, omdat je nieuwe simkaartnummer vanaf dat moment bij ons bekend was.

Daarna is er op 5 december weer een nieuw verzoek ingediend met als overstapdatum 5 januari 2016. Je mag bij je nieuwe provider aangeven dat je eerder weg kan. Als je nieuwe provider rekening houdt met twee werkdagen, dan kun je in december al overstappen.

Heb je nog een vraag?
Bedankt voor het antwoord! Fijn dat het vanuit simyo wel eerder zou kunnen. Het ligt dus waarschijnlijk bij vodafone. Inmiddels ben ik naar Vodafone (winkel) geweest met deze reactie, alleen dat geeft men aan dat ze dan de aanvraag die 5 dec is gedaan (met als overstapdatum inderdaad 5 jan., omdat de betreffende meneer toen aangaf dat er standaard en maand wordt aangehouden door providers) moeten annuleren en dit duurt 3 weken!! (hij kon niet aangeven waarom) een daarna kan het pas opnieuw aangevraagd wat ook weer minimaal 1 week duurt gaf hij aan. Totaal geen medewerking in Vodafone winkel verder. Op een andere manier telefonisch geprobeerd om een vervroeging van overzetting te krijgen, die reactie wacht ik nu af. Zucht....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RdL,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg 🙂 Nu weten we hoe het ervoor staat! Het is wel erg jammer om te lezen dat de medewerking wat trager is dan je zou verwachten. Hou je ons verder op de hoogte?

Groetjes, Tiury

Reageer