Skip to main content
Beantwoord

Nokia 105 4g kan geen sms meer versturen

• July 13, 2026
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Op 2-7-2026 kon ik nog smsjes versturen met mijn Nokia 105 4G. Sinds 9-7-2026 lukt dat niet meer. Ik krijg meteen de melding “verzenden bericht mislukt” als je een bericht verstuurt.

Ik heb de stappen doorgelopen die hier beschreven staan https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

Het volgende kan ik nog wel:

• Bellen
  • Gebeld worden
  • Sms ontvangen

Het probleem lijkt erg op dit probleem beschreven op het kpn forum https://community.kpn.com/mobiel-15/melding-verzenden-bericht-mislukt-bij-sms-versturen-op-duo-sim-nokia-105-4g-647811 

Hoe los ik dit op?

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@E r i k,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je sinds 9-7-2026 geen sms-berichten meer kunt versturen, terwijl bellen, gebeld worden en sms ontvangen wel werkt. Goed dat je de stappen op de website al hebt doorlopen.

Je kunt controleren of het nummer van de berichtencentrale in je toestel correct is ingesteld op +31653131313 (let op: het plus-teken mag niet worden vervangen door een dubbele nul). Staat dit nummer goed? Controleer dan of het telefoonnummer waarnaar je sms't correct is opgeslagen (10 cijfers of met landcode 13 cijfers).

Je kunt ook systeemupdates uitvoeren voor prestatieverbeteringen of bugfixes:

1. Zorg dat je telefoon is verbonden met mobiel internet of dat de datum/tijd correct staat.
  2. Ga naar Menu of Instellingen > Systeem > Systeemupdate.
  3. Kies Controleren op updates en volg de instructies op het scherm

Werkt het nog steeds niet, dan kun je een kruistest uitvoeren: plaats je simkaart in een ander toestel en kijk of sms versturen daar wel lukt. Zo kun je bepalen of het probleem aan je telefoon of aan je simkaart ligt.

Mocht je er niet uit komen, dan mag je mij een privébericht sturen. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.

Groetjes,
Shaniqua

1 reactie

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 14, 2026

Hoi ​@E r i k,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je sinds 9-7-2026 geen sms-berichten meer kunt versturen, terwijl bellen, gebeld worden en sms ontvangen wel werkt. Goed dat je de stappen op de website al hebt doorlopen.

Je kunt controleren of het nummer van de berichtencentrale in je toestel correct is ingesteld op +31653131313 (let op: het plus-teken mag niet worden vervangen door een dubbele nul). Staat dit nummer goed? Controleer dan of het telefoonnummer waarnaar je sms't correct is opgeslagen (10 cijfers of met landcode 13 cijfers).

Je kunt ook systeemupdates uitvoeren voor prestatieverbeteringen of bugfixes:

1. Zorg dat je telefoon is verbonden met mobiel internet of dat de datum/tijd correct staat.
  2. Ga naar Menu of Instellingen > Systeem > Systeemupdate.
  3. Kies Controleren op updates en volg de instructies op het scherm

Werkt het nog steeds niet, dan kun je een kruistest uitvoeren: plaats je simkaart in een ander toestel en kijk of sms versturen daar wel lukt. Zo kun je bepalen of het probleem aan je telefoon of aan je simkaart ligt.

Mocht je er niet uit komen, dan mag je mij een privébericht sturen. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.

Groetjes,
Shaniqua