.

Beantwoord

Niet aangemeld bij netwerk, hoe komt dit?

  • 9 January 2016
  • 10 reacties
  • 545 Bekeken

Hallo,

Mijn prepaid simkaart werkt af en toe wel en af en toe niet. De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer 'alleen noodoproepen' kan maken. Ik heb een samsung galaxy s6, en heb al meerdere keren gelezen dat dit probleem opgelost kan worden. Ik heb echter geen idee hoe. Kunnen jullie mij helpen?

Bedankt,
Bart
icon

Beste antwoord door Estelle 10 January 2016, 10:49

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Hulsen,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je soms geen bereik hebt! 😞 Dit kan aan verschillende dingen liggen. Omdat ik allereerst wil weten of dit aan je simkaart ligt, heb ik deze gereset. Als je je telefoon voor 5 minuten uitschakelt en daarna opnieuw aanzet, moet het probleem opgelost zijn. Merk je dat het bereik alsnog wegvalt, dan kun je een kruistest doen. Een kruistest houdt in dat je je simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatst. Op die manier kun je controleren of het wegvallende bereik aan je telefoon of simkaart ligt.

Laat je mij even weten of bovenstaande instructies geholpen hebben? :$

Groetjes,
Estelle
Het werkt allemaal prima, al heb ik mijn telefoon nog niet uitgeschakeld. Mocht het nog eens voor komen dan weet ik bij wie ik moet zijn. Bedankt voor de snelle hulp!
Ik neem mijn woorden terug, de periode dat de sim gewerkt heeft was waarschijnlijk een van de ups. Ik heb gemerkt dat na een tijdje flightmode aan gehad te hebben, de sim niet meer werkte.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Hulsen,

Fijn dat het probleem is opgelost! Als je nog andere vragen hebt, zien we je graag weer terug op het forum.

Groetjes,
Sean
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Hulsen,

Het lijkt erop dat we tegelijkertijd reageerden. Dat is vervelend zeg! Heb je al een kruistest uitgevoerd?

Groetjes,
Sean
Ik heb nog geen kruistest uitgevoerd. Ik ken namelijk niemand die dezelfde sim-grootte in zijn telefoon heeft. Verder betwijfel ik of het aan mijn telefoon ligt, mijn galaxy s6 is gloednieuw.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Hulsen,

Hmm. Lastig. Het kan zijn dat de vliegtuigmodus ervoor zorgt dat de instellingen op je simkaart teruggezet zijn naar de standaardinstellingen. Ik raad je aan om even handmatig het KPN netwerk te selecteren. Daarnaast ben ik toch echt benieuwd naar de uitkomst van een kruistest. Het hoeft niet per sé in een Samsung te zijn. Je simkaart mag ook in bijvoorbeeld een iPhone geplaatst worden.

Laat je mij even weten welke melding je simkaart in een andere telefoon geeft? :)

Groetjes,
Estelle
Wat die kruistest betreft, ik ken niemand met dezelfde simaart-grootte. Ik ben echter wel tot de conclusie gekomen dat mijn simkaart na een periode van flightmode of nadat mijn telefoon een tijd uitgestaan heeft niet werkt. Een paar uur later werkt de sim spontaan weer, maar zodra ik mijn telefoon uit begint het weer van voor af aan. Erg lastig...
Ik heb zojuist even het kpnnetwerk geselecteerd, en nu werkt de sim! Hopelijk blijft dat zo
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Hulsen,

Top dat het handmatig selecteren van een netwerk heeft gewerkt!

Wanneer je netwerk toch weer kuren geeft of je hebt andere vragen, dan weet je ons te vinden :)

Groetjes, Caspar

Reageer