.

Beantwoord

mobiel netwerk niet beschikbaar

  • 12 February 2013
  • 30 reacties
  • 2126 Bekeken

Sinds gister heb ik geen netwerk beschikbaar. Als ik wil bellen krijg ik de melding 'Mobiel netwerk niet beschikbaar'. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
icon

Beste antwoord door Alex 13 February 2013, 10:06

Bekijk originele reactie

30 reacties

Hoi Tess,

Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.


Op postcode 3762 GN kan ik weer bellen. Op de postcode 3766BC blijft het bereik erg slecht en regelmatig ook helemaal geen bereik zodat ik alleen maar noodnummers kan bellen. Is daar nog iets aan te doen?
Badge +6
Op postcode 3762 GN kan ik weer bellen. Op de postcode 3766BC blijft het bereik erg slecht en regelmatig ook helemaal geen bereik zodat ik alleen maar noodnummers kan bellen. Is daar nog iets aan te doen?

Hoi Tess,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Voor 2G (GSM) netwerk is het bereik goed. Voor 3G (UMTS) netwerk is het bereik minder omdat je een stuk van de mast vandaan woont. Ervaar je dit probleem op 2G of op het 3G netwerk?
Badge +6
Ik zelf heb hier al aangegeven zeer slecht bereikbaar te zijn op postcode 1474. Mijn vriendin in Zaandijk heeft ook geen bereik via het KPN netwerk. Zij heeft geen simyo. Dus het is duidelijk dat het aan de KPN ligt.

Hoi Andrea1202,

Ik raad je vriendin aan contact op te nemen met de klantenservice van de KPN en hun te vragen of ze de dekking willen controleren op haar postcode.
Hoi Tess,

Ik heb een postcode check voor je laten doen. Voor 2G (GSM) netwerk is het bereik goed. Voor 3G (UMTS) netwerk is het bereik minder omdat je een stuk van de mast vandaan woont. Ervaar je dit probleem op 2G of op het 3G netwerk?


Ik ervaar het probleem op het 3G netwerk. Edit: (ik zie nu dat het wisseld tussen het UMTS en GPRS netwerk, maar voornamelijk zit ik op het UMTS netwerk)
Het bereik is hier altijd al niet super geweest, maar wel voldoende zodat ik gewoon kon bellen etc. Dat is nu sinds een week bijna onmogelijk..
Hoe kan het dat het ineens problemen geeft?
Badge +6
Ik ervaar het probleem op het 3G netwerk. Edit: (ik zie nu dat het wisseld tussen het UMTS en GPRS netwerk, maar voornamelijk zit ik op het UMTS netwerk)
Het bereik is hier altijd al niet super geweest, maar wel voldoende zodat ik gewoon kon bellen etc. Dat is nu sinds een week bijna onmogelijk..
Hoe kan het dat het ineens problemen geeft?


Hoi Tess,

Jouw toestel schakelt tussen UTMS & GPRS netwerk. Ik raad je aan het netwerk handmatig vast te zetten op het 2G (GSM) netwerk.
Hierdoor kan je toestel niet schakelen tussen de 2 netwerken en kan je bellen wanneer je dat wilt.

Reageer