Sinds gister heb ik geen netwerk beschikbaar. Als ik wil bellen krijg ik de melding 'Mobiel netwerk niet beschikbaar'. Heeft iemand anders hier ook problemen mee?
Bladzijde 2 / 2
Ik zie dat je vandaag gebruik hebt gemaakt van je aansluiting. Er waren vandaag problemen met 2G & 3G in de omgeving van Utrecht.
Die problemen zijn inmiddels opgelost.
Op postcode 3762 GN kan ik weer bellen. Op de postcode 3766BC blijft het bereik erg slecht en regelmatig ook helemaal geen bereik zodat ik alleen maar noodnummers kan bellen. Is daar nog iets aan te doen?
Hoi Tess,
Ik heb een postcode check voor je laten doen. Voor 2G (GSM) netwerk is het bereik goed. Voor 3G (UMTS) netwerk is het bereik minder omdat je een stuk van de mast vandaan woont. Ervaar je dit probleem op 2G of op het 3G netwerk?
Hoi Andrea1202,
Ik raad je vriendin aan contact op te nemen met de klantenservice van de KPN en hun te vragen of ze de dekking willen controleren op haar postcode.
Ik heb een postcode check voor je laten doen. Voor 2G (GSM) netwerk is het bereik goed. Voor 3G (UMTS) netwerk is het bereik minder omdat je een stuk van de mast vandaan woont. Ervaar je dit probleem op 2G of op het 3G netwerk?
Ik ervaar het probleem op het 3G netwerk. Edit: (ik zie nu dat het wisseld tussen het UMTS en GPRS netwerk, maar voornamelijk zit ik op het UMTS netwerk)
Het bereik is hier altijd al niet super geweest, maar wel voldoende zodat ik gewoon kon bellen etc. Dat is nu sinds een week bijna onmogelijk..
Hoe kan het dat het ineens problemen geeft?
Het bereik is hier altijd al niet super geweest, maar wel voldoende zodat ik gewoon kon bellen etc. Dat is nu sinds een week bijna onmogelijk..
Hoe kan het dat het ineens problemen geeft?
Hoi Tess,
Jouw toestel schakelt tussen UTMS & GPRS netwerk. Ik raad je aan het netwerk handmatig vast te zetten op het 2G (GSM) netwerk.
Hierdoor kan je toestel niet schakelen tussen de 2 netwerken en kan je bellen wanneer je dat wilt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.