.

Beantwoord

MMS naar emailadres gestuurd?

  • 27 February 2014
  • 3 reacties
  • 945 Bekeken

Hoi, Ik zie op mijn rekening kosten verschijnen (0,50 cent per keer) voor MMS-verkeer naar emailadressen. Als ik terugzoek in mijn administratie, zie ik dat ik op de aangegeven tijden niets gestuurd heb naar de genoemde emailadressen, ook niet via Whatsapp.

Het enige wat ik me kan bedenken, is dat ik een uur vóór de aangegeven tijd een héél korte email (3 woorden letterlijk!) naar deze mensen heb gestuurd, zonder bijlage/foto's, zonder enige andere inhoud behalve tekst en 1 link die toevallig in de emailgeschiedenis eronder stond. Waarom wordt deze gewone email apart in rekening gebracht, en kost me dus 50 cent, terwijl ik niet kan bedenken hoe hij verschilt van de vele andere emails die ik wél gewoon binnen mijn bundel mag versturen? 

Hoe kan ik dan vantevoren weten of een email sturen mij 50 cent gaat kosten of niet?
icon

Beste antwoord door Dries 3 March 2014, 11:57

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi reneejanssen,

Welkom op het forum van Simyo :)

Het lijkt me wel vreemd dat als je een e-mail stuurt, dit meteen als MMS wordt berekend. Als je gewoon een e-mail verstuurd, is dat natuurlijk geen MMS. Ook al stuur je een bestand mee, dan gaat dat gewoon van MB's af en wordt niet verrekend als MMS.

Het kan zijn dat je Ă©Ă©n van je contacten een SMS hebt verstuurd naar hun e-mailadres. Dit wordt wel in rekening gebracht als een MMS. Zou je dat willen controleren?

De kosten zijn inderdaad € 0,50 per MMS en vallen standaard buiten de bundel.
Beste Dries,

Ik heb het net gecheckt en dit is inderdaad wat er gebeurd is! Bedankt!
Badge +8
Hoi reneejanssen,

Fijn dat we erachter zijn 🙂
Mocht je weer iets willen vragen, dan weet je ons te vinden nu.

Groetjes,
Charlene

Reageer