.

Beantwoord

Mijn kaart verloopt binnen een week. Wat nu?

  • 9 February 2015
  • 8 reacties
  • 339 Bekeken

Badge
Hallo, ik heb een probleem. Ik zit zes maanden in het buitenland en heb niet gebeld met symio. Nu verlies ik mijn nummer en beltegoed als ik niet meteen een telefoontje doe of een sms stuur maar dat kan ik niet vanuit het buitenland en ik kom pas de 11de maart terug in Nederland. Wat kan ik doen? Extra beltegoed storten of iets anders? Help
Johanna
icon

Beste antwoord door Scotsman 9 February 2015, 10:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Log in op Mijn Simyo en verstuur een smsje naar iemand vanaf de website. Dat kan vanuit elk buitenland en telt ook als verbruik. Dan zit je weer voor 6 maanden goed.

Je kunt overigens ook met je mobiel een sms versturen als je de buitenland optie aan hebt staan op Mijn Simyo. Of heb je soms je Simyo sim niet bij je daar in het buitenland?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi CJ Posthumus D'Alba,

Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.

Scotsman heeft je vraag al beantwoord :0

Als je in het buitenland niet de beschikking hebt over je prepaid simkaart dan kan je via Mijn Simyo ook een sms versturen. Nadat je bent ingelogd gaat je naar het tabblad "Sms versturen".

Deze web-sms wordt ook als verbruik gezien, waardoor je nummer niet afgesloten wordt.

Op 20 augustus 2014 heb je voor het laatst gebruik gemaakt van je aansluiting. Dit zou betekenen dat je tot 20 februari 2015 te mogelijkheid hebt om je prepaid aansluiting te behouden.

Laat je ons weten of het je lukt?
Ik kan deze optie op de website niet meer vinden. Is er een reden waarom deze optie is verwijderd?
Of is die op een plek verstopt waar ik hem niet terug kan vinden.
In de vernieuwde App zit de mogelijkheid volgens mij ook niet...
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan deze optie op de website niet meer vinden. Is er een reden waarom deze optie is verwijderd?
Of is die op een plek verstopt waar ik hem niet terug kan vinden.
In de vernieuwde App zit de mogelijkheid volgens mij ook niet...


Deze optie is recentelijk door Simyo verwijderd, ons is verteld dat er relatief weinig gebruik van werd gemaakt. Er zijn nogal wat Simyo klanten die dit als een groot gemis ervaren.
Scotsman,

Bedankt voor de snelle reactie.
Kunnen we ergens aangeven dat we deze mogelijkheid weer terug willen hebben?
Ook een optie die weinig gebruikt wordt kan toch als zeer handig beschouwd worden...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RemcoS,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jij je vraag hier komt stellen! Je bent al goed geholpen door Scotsman. Zijn antwoord klopt. Met het vernieuwen van Mijn Simyo, hebben we deze optie niet meer meegenomen. Zoals al aangeven, werd de optie bijna niet gebruikt en hebben we besloten hem helemaal weg te laten. Er zijn forumleden die het inderdaad missen en dan kan ik begrijpen. Het is al een lange tijd niet rendabel meer. We hebben op een gegeven moment de knoop doorgehakt en deze beslissing gemaakt. Heb je hier verder nog vragen over?

@Scotsman, bedankt voor je reactie en goede informatie :)

Groetjes,
Angela
Ook ik betreur het verdwijnen van de optie om sms te kunnen verzenden vanuit Mijn Simyo.
Op mijn telefoon heb ik nl. een T9 toetsenbord, maar soms is het handiger om met een qwerty toetsenbord te werken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PauldeV,

Welkom op het Simyo Forum.

Bedankt voor je bericht! Ik kan me voorstellen dat even snel een sms versturen wat makkelijker gaat met een qwerty-toetsenbord.

Er zijn eventueel meerdere wegen die naar Rome leiden. Een uitgaand telefoontje plegen, je beltegoed opwaarderen of het aanzetten van een databundel via Mijn Simyo is al genoeg op je nummer te behouden. Het hoeft dus niet perse een sms'je te zijn.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer