.

Beantwoord

Mijn iPhone geeft vaak 'geen service' aan. Wat kan ik hieraan doen?

  • 21 January 2015
  • 4 reacties
  • 2123 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik erg vaak "Geen service" met mijn iPhone 5. Het probleem lijkt locatie onafhankelijk, want dit probleem treedt op op allerlei locaties verspreid door Nederland op. Soms helpt het om de telefoon even op flightmode te zetten of uit- en in te schakelen, maar lang niet altijd.

Wat kan ik hier aan doen?

Gr. Sander
icon

Beste antwoord door Tiury 22 January 2015, 16:45

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Een simkaart heeft helaas geen eeuwig leven en kan door ouderdom kuren gaan vertonen. Wellicht is dit bij jou het geval. Een moderator zal hier daarom even naar moeten kijken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi sandert, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat onhandig dat je iPhone vaak geen verbinding meer heeft met het netwerk. Ik zie dat je in september 2013 een nieuwe nano simkaart hebt geactiveerd, dus deze zou het nog gewoon goed moeten doen.

Mijn gevoel zegt dat je iPhone niet automatisch schakelt naar het best beschikbare netwerk. Dit kun je aanzetten door te gaan naar 'instellingen' -> 'operators' en dan vervolgens 'automatisch' te selecteren. Misschien voorkom je hiermee dat je iPhone de verbinding verliest.

Zou je dit eens willen testen?

Bedankt voor je reactie, RicoK!
Badge
Dag RicoK en Tiury,

Bedankt voor jullie reactie. De simkaart is inderdaad van september 2013, toen heb ik deze telefoon gekocht.

Die instelling staat al op automatisch. Dat is het dus helaas niet. 

Gr. Sander
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sandert,

Wat vervelend dat we de oorzaak nog niet hebben gevonden. Om erachter te komen waar de oorzaak precies in zit wil ik je vragen jouw simkaart in een ander toestel te testen. En vice versa. Zo krijgen we een idee waar we het moeten zoeken.:)

Kun je hier laten weten wat daar uit is gekomen?

Reageer