.

Beantwoord

Mijn factuur zegt dat ik een mms heb verstuurd maar dit is niet zo. Hoe kan dit?

  • 21 April 2016
  • 2 reacties
  • 190 Bekeken

Hoi, Op mijn factuur zie ik dat ik een MMS heb verstuurd. Dit heb ik nog nooit in mn leven gedaan maar heb mijn telefoon toch even doorzocht. Ik kon nergens (berichten/email) vinden dat ik die dag iets heb verzonden wat een mms kan zijn. Ook vreemd is dat het bericht is verstuurd naar een nummer dat niet in mijn geschiedenis of telefoonboek staat. Wat is er aan de hand?
En kan ik hier bezwaar tegen maken? Er staat immers iets op mijn rekening wat niet klopt.
Groetjes, Yoda
icon

Beste antwoord door Tiury 22 April 2016, 10:34

Bekijk originele reactie

2 reacties

Even een toevoeging. Ik heb op de betreffende dag zelfs geen sms verstuurd. (Ik las dat Samsung soms sms omzet in mms maar dit kan dus ook niet het geval zijn.)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yoda, welkom op het Simyo forum :)

Wat vreemd dat jouw telefoon een MMS heeft gestuurd, waar jij geen spoor van kan vinden. Om het verhaal voor jou misschien nog vreemder te maken, zie ik dat je op 22-9-2015 óók een MMS hebt verzonden. Toen echter wel naar een ander nummer.

Ik heb contact opgenomen met KPN om deze bestanden te checken. Hieruit concluderen we dat deze van hetzelfde IP adres (jouw telefoon) zijn verzonden als waarop jouw telefoon internet verbruikt. Ze zijn dus écht vanaf jouw telefoon verzonden en daarom terecht geregistreerd.

Wil je géén MMS versturen? Haal dan in de Mobiele internet instellingen (APN) de instellingen voor MMS weg. Dan kan je telefoon niet zomaar of per ongeluk nog een MMS verzenden 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer