.

Beantwoord

Last van onbekende bellers, wat kan ik hier aan doen?

  • 27 January 2016
  • 9 reacties
  • 284 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb last van onbekende beller(s), waarschijnlijk telemarketing bedrijven, 14x afgelopen 3 dagen. Ze hangen alleen al op voordat ik de telefoon kan aannemen en hun kan vertellen dat ik al enkele jaren in het Bel-Me-Niet-Register sta, vermoedelijk geen klant van hun ben en dat zij dus eigenlijk mij niet mogen bellen! So much for het Bel-Me-Niet-Register!
Helaas dat ze zo snel ophangen, want dan is er geen verbinding geweest (zie ik dat zo goed??) en heeft 't dus geen zin om de tijdstippen naar de klantenservice te sturen(, toch)?
Behalve dan m'n telefoon niet laten reageren op onbekende nummers, kan ik dan nog iets anders doen? Zou ik iets kunnen doen zodat Simyo bijv. uit kan zoeken wie belt, of zo?

Groetjes,
Michelle
icon

Beste antwoord door Angelica 28 January 2016, 12:59

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Michelle_27,

Vervelend om te lezen dat je wordt lastig gevallen 😞 Goed dat je al één en ander hebt uitgezocht. Om te achterhalen wie jou belt, is het inderdaad noodzakelijk dat verbinding wordt gemaakt. Dit gebeurt alleen als je opneemt. Maar zoals je aangaf, krijg je hier de kans niet voor. Wij kunnen op deze manier niet achterhalen wie jou belt. Mocht het toch lukken om op te nemen, hebben we tien momenten nodig waarop je bent gebeld. Je kan ook nog op je telefoon instellen dat privénummers blokkeert. Dit houdt wel in dat alle privénummers jou niet kunnen bereiken.

Als het door blijft gaan, zouden we je altijd nog een nieuw nummer kunnen geven.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Angelica
Hai Angelica,

Bedankt voor je reactie!!

Jammer dat er weinig aan te doen is!

Dit nummer heb ik al erg lang dus wil niet graag een nieuw nummer maar als dit te erg wordt dan zal ik dat zeker als een optie beschouwen.

Groetjes,
Michelle
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle_27,

Dat je hiervan baalt kan ik begrijpen! Het is ook super vervelend dat je steeds gebeld wordt. Helaas hebben we niet meer opties voor je. Als je nog andere vragen hebt voor ons, laat het dan weten 🙂 We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Hai hai,

Ik ben benieuw of ik mijn huidige account bij Simyo kan houden maar wel een nieuw nummer aanvragen?
Ik ben ooit begonnen bij LowCall en heb een PostPaid account maar dat kan men niet meer aanvragen.

Groetjes,
Michelle
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle_27,

Goed dat je dit vraagt!

Bedoel je dat je jouw huidige nummer wilt laten omzetten naar een nieuw nummer? Dit kan zeker! Je betaalt hier dan wel eenmalig €5 voor. Wij zorgen er dan voor dat er een nieuw nummer gekoppeld wordt aan jouw huidige simkaart en huidige abonnement.

Is dit niet wat je bedoelde, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Hai Angela,

Bedankt voor de info!

Even voor de zekerheid, ik heb geen abonnement.

Maar als dat verder geen probleem is, dan ga ik dat binnenkort even regelen. Eerst maar uitzoeken wie ik moet inlichten over een nieuw nummer ;-)

Groetjes,
Michelle
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle,

Graag gedaan! Het is verder geen probleem. De kosten blijven hetzelfde of je nu een Prepaid, oud LowCall of een Sim Only abonnement hebt.

Het is zeker slim om eerst even te bekijken wie je allemaal zou moeten inlichten. Zodra je het wilt wijzigen, horen wij dit graag van je. We kunnen dit dan direct in orde maken voor je.

Groetjes,
Angela
Hai hai,

Het ljikt nu allemaal gelukkig minder te worden met de telemarketiers. Ik heb een paar keer kunnen beantwoorden waarbij ik heb gemeld dat ik geen interesse heb en dat ik niet meer gebeld hoeft te worden. Ook heb ik tegen enkele gemeld dat zij mij onterecht bellen. Ik sta uiteindelijk in het bel-me-niet-register, ik ben geen klant van hun en het onderzoek waaraan ik zou hebben meegedaan (iets met financien) klopte sowieso niet dus ik heb ik hun ook verteld. Ik aantal belletjes dat ik nu krijg is hooguit een paar per week en die meld ik, indien mogelijk, dat ze mij niet meer mogen bellen. Het lijkt allemaal goed te gaan dus ik hou 't nummer nog aan.

Bedankt voor jullie support en info!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle_27,

Wat goed dat je ondertussen wat mensen hebt gesproken en ze duidelijk hebt kunnen maken dat je hier niet van gediend bent! Vooral niet omdat je netjes ingeschreven staat in het bel-me-niet-register. Laten we hopen dat ook de laatste telefoontje langzaam zullen ophouden. Dan kun jij je eigen nummer behouden zoals in eerste instantie de bedoeling was :)

Mocht je onze hulp in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan gerust weten. We helpen je graag!

Groetjes,
Angela

Reageer