.

Beantwoord

Kan niet registreren op Simyo netwerk met nieuwe telefoon. Hoe kan dat?

  • 14 May 2016
  • 9 reacties
  • 324 Bekeken

Badge
Hi!

Ik heb een Motorola moto E 2015 met Android M. Wanneer ik mijn simkaart in het toestel stop kan ik wel inloggen met mijn simkaart pincode, maar niet registreren op het Simyo netwerk. Ik zie "simyo" staan in de lijst met beschikbare netwerken, maar als ik wil verbinden krijg ik een medling dat het mislukt is en later opnieuw moet proberen. Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Erik

edit: interessant, in mijn nexus 5 werkt de simkaart nog wel. Simkaart is overigens al wel paar jaar oud dus misschien is ie dusdanig afgesleten dat de Moto E 'm niet meer kan lezen?
icon

Beste antwoord door Tiury 17 May 2016, 10:37

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo erikvraalte,

Welkom op het Simyo Forum.

Heel vreemd is dit, ik neem aan dat deze telefoon simlockvrij is, als dit toestel splinternieuw is lijkt het op een fout in het toestel, je kunt eventueel proberen met een simkaart van een ander netwerk (even lenen van familie/kennis).
Werkt die simkaart ook niet zou ik contact opnemen met de winkel waar je het toestel hebt gekocht.

Succes!
Badge
Bedankt voor je reactie. Simyo heeft een paar maanden geleden wel gewerkt op dit toestel. Als het een fout in het toestel was, zou het inloggen met de pincode ook niet moeten werken lijkt me? Ook kan ik wel netwerken vinden (ik vind Simyo en Vodafone NL).

Ik weet niet hoe een simkaart precies werkt. Kan het zijn dat één of meer van de contactpuntjes afgesleten zijn? Misschien verklaard dat waarom ik wel kan inloggen met de PIN code, maar niet kan registreren?

Ik zal een andere simkaart ook even proberen!

edit: net simkaart van mijn zusje geprobeerd (hollands nieuwe). Bij deze simkaart werkt alles in 1 poging. Wellicht heb ik toch een nieuwe simkaart nodig dan..
Reputatie 7
Badge +9
Hoi erikvraalte,

Ik wist uiteraard niet dat de simkaart eerder wel werkte in het toestel.

Het inloggen op de simkaart en de verbinding van de simkaart met het netwerk staan los van elkaar. Het eerste moet uiteraard wel lukken om het tweede een kans te geven.

Als een andere simkaart het wel doet lijkt het me verstandig om een vervangende simkaart via 'Mijn Simyo' aan te vragen.
Badge
Hoi again,

Mijn moeder heeft ook Simyo, dus ik heb haar simkaart ook even geprobeerd. Ook met haar simkaart kan ik onmogelijk registreren op het Simyo netwerk. Zoals eerder vermeld is kan ik wel registreren op het hollandsnieuwe netwerk..
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Dan moeten je, vrees ik, wachten tot dinsdag, dan kan een moderator er naar kijken. Het pinksterweekend is de klantenservice gesloten.
Badge
Geen probleem, jullie verdienen ook je rust 🙂 Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi erikvraalte,

Wat jammer dat je je nieuwe telefoon niet in gebruik kunt nemen, omdat je geen verbinding krijgt met het KPN netwerk 😞. Goed dat je het bovenstaande al hebt ondernomen en je al verschillende simkaarten in de telefoon hebt getest. Omdat je aangeeft dat ook de simkaart van jouw moeder niet lijkt te werken in de telefoon, denk ik dat er een instelling verkeerd staat.

Zou je eens willen checken of de telefoon niet toevallig op 4G staat? Als dit zo is, zet 'm dan op alleen 2 en 3G, omdat je geen 4G optie hebt op jouw aansluiting. Heb je alleen 2 en 3G geselecteerd, zoek daarna nog even handmatig naar het KPN netwerk.

Laat je me weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitgebreide hulp, franswon! 🙂
Badge
Hoi erikvraalte,

Wat jammer dat je je nieuwe telefoon niet in gebruik kunt nemen, omdat je geen verbinding krijgt met het KPN netwerk 😞. Goed dat je het bovenstaande al hebt ondernomen en je al verschillende simkaarten in de telefoon hebt getest. Omdat je aangeeft dat ook de simkaart van jouw moeder niet lijkt te werken in de telefoon, denk ik dat er een instelling verkeerd staat.

Zou je eens willen checken of de telefoon niet toevallig op 4G staat? Als dit zo is, zet 'm dan op alleen 2 en 3G, omdat je geen 4G optie hebt op jouw aansluiting. Heb je alleen 2 en 3G geselecteerd, zoek daarna nog even handmatig naar het KPN netwerk.

Laat je me weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitgebreide hulp, franswon! :)


Bedankt voor je reactie!

Ik heb handmatig naar kpn netwerk gezocht met de optie op LTE, 3G en 2G. Bij elke optie vind ik "simyo" en "vodafone NL" in de lijst. Vervolgens druk ik op Simyo, maar dan krijg ik de melding dat ik niet kan registreren.

KPN NL verschijnt dus niet in het lijstje, wellicht is er iets met de antenne van de telefoon aan de hand?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi erikvraalte,

Jammer dat dit het niet was! Goed dat je het wel hebt getest. Omdat je aangeeft wel verbinding met het netwerk te krijgen via een andere simkaart, denk ik niet dat er iets met de antenne is. Meestal zie je dan helemaal geen suggesties in het lijstje.

Ik heb zojuist je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je de telefoon uitzetten voor 15 minuten en hierbij de simkaart eruit halen? Daarna kun je de telefoon met simkaart weer opnieuw opstarten en 'automatische netwerkselectie' kiezen. Ik ben heel benieuwd of de simkaart zich dan wel registreert op het netwerk.

Groetjes, Tiury

Reageer