.

Beantwoord

Kan niet gebeld worden en wel bellen, hoe kan dit?

  • 2 October 2015
  • 7 reacties
  • 4810 Bekeken

29 september heb ik mijn SIM kaart geactiveerd, zonder nummerbehoud. Toen kon ik bellen en gebeld worden.
WhatsApp activeren lukte echter niet (SMS kwam niet binnen).
Nu kan ik wel bellen, maar niet gebeld worden (vanaf vast/mobiel). Diegene die belt hoort teksten als: "Het mobiele nummer dat u belt is op dit moment niet bereikbaar".
Er zijn geen blokkades door mij ingesteld.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
icon

Beste antwoord door Naomi 3 October 2015, 16:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi stefan06, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik verder geen blokkades staan. Ik heb even geprobeerd om je te bellen en de verbinding gaat wel over. Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd. Wil je je telefoon eenmalig uit- en aandoen? 🙂 Wil je ook handmatig het KPN netwerk selecteren?

Daarnaast zie ik staan dat je optie 'Internet op je mobiel' uitstaat op Mijn Simyo. Als je wilt internetten en whatsappen via ons netwerk, dan kun je deze optie aanzetten.

Mocht de reset niet helpen, wil je dan je simkaart testen in een andere telefoon? Krijgen meerdere mensen de melding dat je niet bereikbaar bent of één persoon?
Hoi Naomi,

Bedankt voor het helpen. Helaas kan ik nog steeds niet gebeld worden op mijn Simyo nummer.
Ik het de SIM kaart in 3 toestellen uitgeprobeerd (Lumia 520, Lumia 720 en Samsung S5), met hetzelfde resultaat: Kan wel bellen, maar niet gebeld worden.
Naar het Simyo nummer probeer ik te bellen vanaf Vodafone netwerk (via mijn zakelijk toestel) en via "vaste" lijn EasyVoip, een SIP provider.
Wel zie ik een gemiste "Prive" oproep om 16:41 uur. Dat zal jij zijn geweest.
Kan het zijn dat ik met deze SIM alleen bereikbaar ben vanaf het Simyo/KPN netwerk?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stefan06,

Wat lastig zeg! Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij hebben de aansluiting volledig nagekeken. Er zijn geen vreemde blokkades of een doorschakeling op het netwerk te vinden. Mijn collega heeft je vervolgens gebeld met een aansluiting van een andere provider. Hij kreeg netjes iemand aan de lijn.

We zien ook dat je aangemeld bent op het KPN Netwerk sinds Naomi de reset uitgevoerd heeft. Het zou nu netjes moeten werken.

Zijn er toch nog mensen die jou niet kunnen bereiken? Bewaar dan de tijdstippen, telefoonnummers en providers van die personen. Als je er een aantal hebt verzameld, mag je deze gegevens naar mij sturen via een privébericht. Ik ga dan weer contact opnemen met de netwerkspecialist. Hij gaat op dit tijdstippen kijken wat er mis ging op het netwerk. Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Afgelopen maandag heb ik Angela een prive bericht verstuurd. Helaas nog geen reactie gekregen.

Morgen zal ik klantenservice te bellen.
Ik heb betaald voor een niet werkende dienst. Daarmee ga ik niet akkoord, dus wil mijn geld terug.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stefan06,

Het spijt me dat je nog geen reactie van mij hebt ontvangen. Dit is absoluut niet mijn bedoeling geweest! Helaas heb ik om onbekende redenen geen melding gekregen van jouw bericht. Ik heb jouw bericht wel netjes ontvangen.

Helaas kan ik niet reageren op jouw privébericht. Jij kunt namelijk alleen berichten ontvangen van mensen die hij of zij volgt. Je kunt dit aanpassen in de instellingen van jouw forumaccount. Je kunt ook op mijn naam klikken en kiezen voor 'volgen'. Ik kan dan alsnog antwoorden op jouw privébericht. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het niet tijdig reageren op jouw bericht. Laat mij even weten wanneer je de instellingen hebt aangepast of mij volgt? Dan reageer ik direct op je bericht.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Ik volg jou nu.
Groeten, Stefan
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt Stefan! Ik heb zojuist contact gehad met de netwerkspecialisten en jou hierover een privébericht gestuurd.

Groetjes,
Angela

Reageer