.

Beantwoord

Kan niet bellen/gebeld worden


Badge
Hallo,
Sinds gisteren kan ik niet meer bellen/gebeld worden. Als ik iemand bel kan deze wel opnemen, maar er komt geen geluid van beide kanten.

Als ik gebeld word geldt eigenlijk hetzelfde probleem. Weet iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Thijs93 26 May 2012, 12:57

Bekijk originele reactie

25 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Thijs93,

Welkom op het forum!
Volgens ons systeem is je simkaart correct geactiveerd op het netwerk. Wij raden je aan om de Simyo simkaart in een ander simlockvrij toestel te plaatsen om te controleren of deze dan wel werkt.


Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Badge
In de tussentijd had ik mijn simkaart al in een ander mobiel gedaan, en toen kon ik weer bellen. Toen ik hem terug deed werkte bij mij ook alles weer goed. Hierbij is het probleem dus opgelost!



MVG Thijs
Reputatie 2
Badge +4
Beste Thijs,

Dit was ons niet duidelijk. De simkaart is zojuist opnieuw aangemeld. Wij verzoeken je alsnog het toestel volledig uit te schakelen en deze na een half uur aan te zetten.

Groetjes,

Manisha
Beste,

Ik merk dat sinds een week of drie smsjes wel doorkomen, maar als ik gebeld word of zelf bel, kan ik opnemen (net als degene die gebeld wordt) maar hoor ik alleen een ruis/storing en degene die gebeld wordt hoort niks.

Inmiddels heb ik wat reacties op dit forum gelezen en wat uitgeprobeerd: eerst mijn simkaart in een ander toestel, zelfde resultaat.
Toen voor een nacht helemaal uitgezet, resultaat is in die zin anders dat degene die ik belde mij wel kon horen, maar ik hoorde diegene niet, en weer dat geluid alsof er ergens een storing zit.
Wat nu?

Vriendelijke groet,

Esther Meima
Badge +6
Beste Est,

Ik heb een vervangende simkaart verstuurd die je met 2 werkdagen zult ontvangen. Wanneer je de vervangende simkaart hebt ontvangen dient deze gedeblokkeerd te worden. Je kan dit telefonisch doen via de klantenservice of dit aangeven op het forum.
Net geactiveerd en kan nu niet bellen wegens administratieve reden?? Wat kan ik doen??
Reputatie 2
Badge +1
Hey Nieuwe Simyo,

Ik zag in dit topic dat het probleem reeds is opgelost. Zou je even kunnen laten weten of dat het geval is?
Hallo Natascha,

Bedankt voor je berichtje dat ik een vervangende simkaart krijg. Helaas is dat berichtje nu al drie weken terug gepost en heb ik nog geen simkaart ontvangen. Overigens is de situatie nog steeds hetzelfde: wel sms-en, niet bellen of gebeld worden.
Ik ontvang hem graag!

Vriendelijke groet,

Esther
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Est,

Dat is vreemd. Ik kan alsnog een vervangende simkaart sturen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je oude simkaart direct inactief is. Je moet dan even wachten tot je de vervangende simkaart binnen hebt. Graag verneem ik je akkoord hiervoor. Overigens ben ik nog wel benieuwd of je dit probleem op een bepaalde plek of op meerdere plekken ervaart. Daarnaast ben ik benieuwd naar welk toestel je gebruikt.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Betekent dat dat ik alle info (nummers, berichtjes) eerst moet opschrijven omdat die anders misschien kwijt is?

Ik gebruik een Nokia, geen idee welk model, ik kan ermee bellen en sms-en. Geen camera o.i.d. zit erop.

Vriendelijke groet, Esther
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Esther,

Je kunt de nummers en berichtjes ook opslaan of overzetten op het toestel zelf voordat we een vervangende simkaart sturen. Ik ben nog wel benieuwd of je dit probleem overal ervaart of op een bepaalde plek. Als je het op een bepaalde plek ervaart, zou je me dan de postcode kunnen laten weten?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Het niet kunnen bellen is thuis en op mijn werk (Alblasserwaard) en laatst ook weer in de auto (regio Rotterdam). Het lijkt niet echt verschil te maken waar ik mij bevind.

Ik heb de gegevens van nummers en berichtjes inmiddels veilig gesteld. Wil je alsnog zo'n kaart opsturen? Ik zie er naar uit.
Vriendelijke groet,

Esther
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Est,

Ik heb een vervangende simkaart voor je aan laten vragen. Deze ontvang je binnen 2 werkdagen. Kan je laten weten of dit je probleem op lost?

Groetjes,

Alex
Goedemiddag,

Ik kan ook niet bellen en gebeld worden, om administratieve redenen. Ik vermoed dat ik een hoge internet verbruik heb in een zeer korte periode, maar dat betekend toch niet dat ik niet gebeld kan worden? Zouden jullie hier aub naar willen kijken?? Mijn abonnementkosten worden maandelijks netjes via automatisch incasso afgeschreven van mijn bankrekening en heb geen enkel probleem gehad, maar dan overkomt mij dit. vind het wel erg vervelend,

willen aub mijn kaart deblokeren?

Hartelijk dank,

Azize
Hallo Alex,
Gisteren heb ik nieuwe codes gekregen, alvast bedankt. Die zou ik misschien een aantal weken terug ook gehad moeten hebben? Ik verwacht dan ook vandaag wel de simkaart binnen te krijgen!

Vriendelijke groet,
Esther
Hallo Alex,

Kun je misschien checken of de simkaart is verstuurd?
Ik hoor of lees 't graag.
Vriendelijke groet,

Esther
Hallo Alex,

Hier dan een update: de simkaart is vandaag bezorgd, dat is mooi.
Natuurlijk heb ik gelijk even geprobeerd om te bellen. Dat lukte, zij het dat ik de gebelde persoon verstond en de gebelde hoorde niets, geen ruis of piep. Toen ik zelf gebeld werd hoorde ik degene die mij belde praten en het viel me op dat er een zachte ruis op de achtergrond te horen was. Degene die mij belde kon mij niet horen.
Daarop stuurde ik een sms, dat ging goed. Ook kreeg ik antwoord per sms terug, dat ging prima.
Dus ja, wat nu?

Vriendelijke groeten,

Esther.
Reputatie 5
Badge +10
Goedemiddag,

Ik kan ook niet bellen en gebeld worden, om administratieve redenen. Ik vermoed dat ik een hoge internet verbruik heb in een zeer korte periode, maar dat betekend toch niet dat ik niet gebeld kan worden? Zouden jullie hier aub naar willen kijken?? Mijn abonnementkosten worden maandelijks netjes via automatisch incasso afgeschreven van mijn bankrekening en heb geen enkel probleem gehad, maar dan overkomt mij dit. vind het wel erg vervelend,

willen aub mijn kaart deblokeren?

Hartelijk dank,

Azize


Welkom op het forum Azize,

Je aansluiting is inderdaad afgesloten wegens hoogverbruik. Je hebt inmiddels een email ontvangen met de instructies over hoe je weer kan worden aangesloten. Als het hoogverbruik wordt veroorzaakt door internet wordt de aansluiting geblokkeerd voor al het in en uitkomend verkeer. Dit is gedaan, omdat je middels beide type verbindingen kosten kunt genereren.

Hallo Alex,

Hier dan een update: de simkaart is vandaag bezorgd, dat is mooi.
Natuurlijk heb ik gelijk even geprobeerd om te bellen. Dat lukte, zij het dat ik de gebelde persoon verstond en de gebelde hoorde niets, geen ruis of piep. Toen ik zelf gebeld werd hoorde ik degene die mij belde praten en het viel me op dat er een zachte ruis op de achtergrond te horen was. Degene die mij belde kon mij niet horen.
Daarop stuurde ik een sms, dat ging goed. Ook kreeg ik antwoord per sms terug, dat ging prima.
Dus ja, wat nu?

Vriendelijke groeten,

Esther.


Hoi Est,

Er zijn geen meldingen bekend m.b.t. kwaliteitsproblemen. Helaas kunnen we het 'ruis' probleem niet oplossen. Netwerk technisch staat alles goed en ook een vervangende simkaart heeft niet het gewenste effect.

Groetjes,

Alex
goedemorgen,
al vanaf het begin kan ik alleen buitenshuis bellen. Met een app kan ik zien dat het signaal van een zendmast komt die ver weg staat (een aantal km), terwijl er op 500 m ook een staat waar geen verbinding mee wordt gemaakt. Is daar wat aan te doen zodat altijd de dichtsbijzijnde mast wordt gezocht?
groet Johan
goeiedag,

al sinds het begin kan ik binnenshuis niet bellen of gebeld worden. Mocht er al een gesprek starten dan valt deze binnen enkele seconde weg. Met een app zag ik dat niet met de dichtsbijzijnde zendmast 'gecommuniceerd' wordt. Regelmatig zelfs met een zendmast op km's afstand. Waarom niet standaard met de dichtsbijzijnde?
Graag wat meer info over deze zaak en een oplossing voor dit probleem!

groet Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi johanellen,

Erg vervelend dat je dit juist thuis ervaart. Ik heb contact gehad met de technische dienst. Zou je kunnen aangeven op welke datum + tijdstippen jouw app aangeeft gebruik te maken van de niet dichtstbijzijnde zendmast? Ook wil ik je vragen je netwerk modus vast te zetten op zowel 2G als op 3G. Kan je me laten weten wat je ervaart als je voor 1 netwerk modus kiest?

De technische dienst heeft ook gecontroleerd of er complicaties te zien zijn op de postcode. Dit is echter niet het geval. In het systeem zie ik dat je sinds juli 2011 klant bent. Ervaar je al het al zo lang?

Groetjes,

Alex
Hoi johanellen,

Erg vervelend dat je dit juist thuis ervaart. Ik heb contact gehad met de technische dienst. Zou je kunnen aangeven op welke datum + tijdstippen jouw app aangeeft gebruik te maken van de niet dichtstbijzijnde zendmast? Ook wil ik je vragen je netwerk modus vast te zetten op zowel 2G als op 3G. Kan je me laten weten wat je ervaart als je voor 1 netwerk modus kiest?

De technische dienst heeft ook gecontroleerd of er complicaties te zien zijn op de postcode. Dit is echter niet het geval. In het systeem zie ik dat je sinds juli 2011 klant bent. Ervaar je al het al zo lang?

Groetjes,

Alex


Hoi Alex,

het netwerk staat op zowel G2 als G3. Bij G2 heb ik hetzelfde probleem.  Wanneer ik op de app kijk (OpenSignal) dan vliegt de verbinding van de ene naar de andere mast, soms tot 12 km verderop. 

Ik heb een Galaxy s plus i9001. Ik heb op diverse forums gekeken of er vaker problemen mee zijn, maar het is niet simptomatisch voor dit toestel. Ik heb de laatste  update voor dit toestel.
Overigens zijn er bij mij in de buurt meer mensen die naar buiten lopen om te bellen omdat ze binnen geen gesprek kunnen voeren.

De problemen doen zich al voor sinds ik een smartphone heb op dit adres.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt puzzelen.

Groet Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi johanellen,

Bedankt voor je gegevens. Heb je toevallig ook de mastnummers? Uit je informatie maak ik op dat het probleem binnen plaats vindt en dat meerdere mensen er last van hebben. We kunnen inderdaad concluderen dat het dan niet aan je toestel zou mogen liggen. Wanneer je buiten staat, is de dekking dan wel goed? In dat geval is het namelijk mogelijk dat de bouwconstructie de dekking vermindert. Hier kunnen we dan helaas niets aan doen.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Ik heb er buiten nog last van tot ik  ca 4 m de tuin ben ingelopen. Dat wisselt wel een beetje. Af en toe kan ik direct uit de deur al bellen.

De volgende zendmasten komen in beeld: 
13141 - 4535
13148 - 4535
13157 - 4535
13267 - 4533
47860 - 4533
47861 - 4533

Ook al pakt de telefoon buitenshuis een verre mast (bv 13141 - 4535) dan is er prima mee te bellen.
Ik hoop dat er nog aan kan gebeuren. Het is gewoon vervelend wanneer gesprekken na twee woorden al afgebroken worden.

Hartelijke groet,
Johan Ellen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi johanellen,

Ik heb nogmaals contact gehad met de technische dienst. Ze geven aan dat er werkzaamheden gaande zijn aan de zendmast. Hierdoor kan je kwaliteitsproblemen ervaren. Helaas konden ze niet aangeven wanneer de werkzaamheden afgerond zijn. Kun je daarom even laten weten wanneer je er geen last meer van hebt? Dan kan ik er vervolgens weer mee aan de slag. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer