.

Beantwoord

Kan ik nummerbehoud aanvragen op een bestaande aansluiting?

  • 29 July 2014
  • 3 reacties
  • 622 Bekeken

Hallo,
Vele jaren heb ik al een symio account.
De laatste vier jaar heb ik gebruik gemaakt van een andere provider, omdat ik zo voordelig mijn iPhone aan kon schaffen.
Dit jaar loopt dat contract af en overweeg ik weer symio te gaan gebruiken.
Ik wil dan wel graag mijn huidige nummer meenemen (van de andere provider) en niet het oude nummer van symio gebruiken.
Is dat mogelijk?
MVG Bas
icon

Beste antwoord door Dries 30 July 2014, 09:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Bkappert,

Welkom op het forum :)

Het is altijd mogelijk om nummerbehoud aan te vragen. Dat kun je dus ook doen op je huidige aansluiting van Simyo. Ik zie dat het een prepaid aansluiting is. Het is wel belangrijk dat je minimaal eens in de 6 maanden een sms stuurt of belt, anders komt je aansluiting te vervallen en kun je je andere nummer niet overzetten.

Als je andere nummer vrij is om overgenomen te worden, log dan met je Simyo nummer in op Mijn Simyo. Ga vervolgens naar de tab Mijn Instellingen & Simkaart en klik op de link 'aanvragen nummerbehoud'. Aan de hand van je opzegtermijn en soort aansluiting kunnen wij je nummer binnen 7 dagen (prepaid), 1 maand (particulier abonnement), 3 maanden (zakelijk abonnement) overnemen. Wanneer is je einde contractdatum?

Ik hoor graag van je of het is gelukt en als je nog andere vragen hebt, help ik je graag verder!
Mijn abonnement duurt tot 7 november 2014.
Badge +6
Hoi Bkappert,

Wanneer je een particulier abonnement hebt, dan kan je maximaal 60 dagen van tevoren, oftewel zo rond 7 september, de aanvraag indienen via Mijn Simyo om het nummer over te zetten op je huidige aansluiting bij ons.

Gaat het om een zakelijk abonnement, dan raad ik je aan zo spoedig mogelijk het verzoek in te dienen, omdat daar een opzegtermijn van drie maanden aan vast zit.

Laat je het weten of het is gelukt? 🙂

Reageer