.

Beantwoord

Kan ik mijn telefoonnummer laten wijzigen?

  • 18 April 2015
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

Badge
Hallo,

Door omstandigheden wil ik graag mijn telefoonnummer wijzigen. Ik vroeg mij alleen af of ik dan een nieuwe simkaart krijg? Of kan ik de oude behouden? Blijven al mijn contacten/telefoonnummers, appjes e.d. nog wel in mijn telefoon staan of ben ik die dan ook kwijt?

Ik hoor het graag!

Groet,

Renske
icon

Beste antwoord door MichD 18 April 2015, 17:54

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Renske,

Ik begrijp dat je door omstandigheden graag een nieuwe telefoonnummer wilt, en dat is ook geen probleem bij Simyo.
Om je gerust te stellen, behoud je gewoon je huidige simkaart, aangezien je nieuwe telefoonnummer wordt gekoppeld aan je huidige simkaart.
Hiermee behoud je dus gewoon alle contacten en telefoonnummers die op je simkaart of telefoon staan, net zoals eventuele sms berichten en app'jes.
Kort weg, er veranderd helemaal niets!!
Het enige wat dus veranderd is dus je telefoonnummer, en daar blijft het dan ook bij.

Via de volgende link, wordt beschreven hoe je een nieuw telefoonnummer kunt aanvragen bij Simyo:
www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-nieuw-telefoonnummer-302?c=117
Let op, een nieuw telefoonnummer kost je eenmalig € 5,-

Aankomende maandag zal een moderator jouw bericht ook lezen, en zorg dragen dat je een nieuw telefoonnummer krijgt.
Al kun je ook maandag zelf de klantenservice bellen via 1200 (van 9:00 tot 17:30 uur), mocht er haast bij zijn.

Wens je nog een fijn weekend!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Renske,

Je kan ook direct zeggen "Ik ga akkoord met de 5 euro kosten welke samen hangen met het aanvragen van een nieuw nummer."

Dan kan een moderator direct een nieuw nummer toe laten kennen omdat het dan juridisch ook klopt.
En helaas nemen ondernemers c.q. bedrijven graag het zekere voor het onzekere.
Vandaar dat algemene voorwaarden ook ontigeluk lang zijn.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi _Renske_,

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Bellen.

In Het antwoord van MichD (en van maikel.twinnie) vind je alle info die ik je zelf ook kan geven.
Als je akkoord gaat met de kosten van €5 zorgen wij er voor dat je binnen een werkdag een nieuw nummer hebt.

Laat je het nog even weten?
Badge
Nog één vraag hierover. Kan ik van de kosten hiervoor ook een factuur krijgen? (Ook al is het een klein bedrag, ik moet de kosten namelijk laten declareren).

Als dat allemaal geregeld kan worden, ga ik akkoord met de kosten van 5 euro en hoor ik graag wanneer ik mijn nieuwe telefoonnummer kan gaan gebruiken.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Renske,

De kosten voor een nieuw nummer worden gewoon op je normale factuur geplaatst en zou je met die factuur kunnen verantwoorden 🙂. Dit kunnen we niet los of anders specificeren. Vind je dat ook goed? Dan maak ik je aanvraag vandaag nog in orde 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Ja dat is prima!!

Sorry beetje late reactie, ik zie wel of het vandaag nog lukt en anders is morgen ook prima!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi _Renske_,

Geen probleem 🙂 Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met je nieuw nummer.

Je mag zo meteen nog even je toestel uit en aanzetten om het nummer te kunnen gebruiken.
Badge
Bedankt! Fijn dat het zo snel geregeld is!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi 0oRenskeo0,

Graag gedaan hoor! Ben je blij met je nieuwe nummer?

Groetjes, Tiury

Reageer