.

Beantwoord

Kan ik mijn nummer behouden bij de aanschaf van een telefoon?

  • 12 July 2016
  • 7 reacties
  • 578 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 43 reacties
nummerbehoud

1 kan ik mijn nummerbehouden van mijn oude nokia E71,als ik een nieuw koop ?bij bol.com
en 2 hoe kan ik deze uitbreiden met geheugen en waar koop ik dat?en welk moet ik dan hebben? dat hij past?.
want ik ken nu een keer deze , daarom wil ik deze weer.
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 July 2016, 21:09

Bekijk originele reactie

7 reacties

1. Ja, je kunt gewoon je nummer behouden. Het enige wat nodig is is dat de telefoon simlock vrij is.
Er gaat een standaard sim in dus je zult je huidige sim in de nieuwe telefoon kunnen plaatsen. Bij simyo hoeft dus niets veranderd.
2. Je hebt een microSD als geheugenkaart nodig voor het uitbreiden van geheugen van maximaal 8 Gb.

Verkrijgbaar bij bijvoorbeeld webshops, kruidvat, kijkshop, mediamarkt en telefoonwinkels om voorbeelden te geven.
Wanneer er dan op de verpakking bijvoorbeeld staat klasse 10, dan geeft dat een hoge schrijfsnelheid.

Wel via de telefoon de microSD formateren of via de computer met behulp van de meegeleverde adapter..........Gebruik instelling fat32.
Badge
kan de sim kaart te oud \ijn?
en kan een simkaart door en val stuk zijn?
Een sim kan te oud zijn, maar dat merk je na plaatsing, echter niet zo gauw komt dat voor..
Normaal gesproken bij een val van de telefoon hoeft de sim niet perse beschadigd te zijn.

Zijn er twijfels kun je voor 5 Eur op mijn simyo een vervangende sim bestellen wanneer je wilt, ook dan behoud je uiteraard je nummer.
Mijn simyo, instellingen, SIMKAART.
Badge
Hartelijk dank!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Brig,

Wat leuk om je terug te zien op het forum :)

Er komt altijd een tijd dat het nodig is om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Helaas hebben deze handige tooltjes niet het eeuwig leven 😉 Ik vind het heel goed om te zien dat Friesian je zo goed en volledig geholpen heeft!

Het antwoord wat hij heeft gegeven klopt helemaal. Aan onze kant hoeft niet veranderd te worden. Als je simkaart gewoon werkt, kun je deze in een nieuwe simlockvrije telefoon plaatsen. Alle gegevens worden dan met de simkaart mee op je nieuwe telefoon gezet. Denk hierbij aan telefoonnummers die op de simkaart staan en natuurlijk je telefoonnummer.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten?

@Friesian, heel erg bedankt voor je uitgebreide hulp en uitleg. Top :D

Groetjes,
Angela
Badge
ik heb de batterij veranderd en nu doet hij het weer.
NU weet niet of ik wel een nieuwe zal kopen.
Zie nieuw topic
Reputatie 5
Badge +9
Hoi brig,

Wat goed dat je telefoon het weer doet!

Nu lijkt het me inderdaad lastig voor je om te beslissen of je toch een nieuwe zal kopen. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk zal doen.

Groetjes,
Caspar

Reageer