.

Beantwoord

Kan ik een niet bestaand telnummer achterhalen?

  • 3 August 2021
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Vandaag gebeld door 00497863*****.

Aangezien ik wel eens door een kennis uit Duitsland gebeld wordt heb ik opgenomen en wat blijkt, het was een engels sprekend persoon die iets met financiele blablabla kwam. Ik heb nog voordat deze persoon verder kon praten hem duidelijk te kennen gegeven dat ik hier niet van gediend ben en opgehangen.

Nadat ik gekeken heb waar dit nummer vandaan zou kunnen komen blijkt dus dat dit niet in Duitsland bestaat. Het nummer is wel gerelateerd aan spam/scam. Tensminste niet onbekend in de zoekresultaten.

Kan dit toch achterhaald worden, geblokkeerd worden en in hoeverre doen/kunnen de providers maatregelen nemen om de consument te beschermen?

icon

Beste antwoord door RicoK 3 August 2021, 14:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7

@Marc25579 In de volgende post kun je een en ander hierover lezen: https://forum.simyo.nl/prepaid-68/overlast-buitenlandse-nummers-ander-nummer-44595

Reputatie 7
Badge +6

Hi Marc, 

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat storend dat je bent benaderd door zo'n vermoedelijke oplichter! Helaas kunnen wij niet veel doen in dit geval, omdat wij helaas niet zomaar nummers kunnen blokkeren. Wel kun je dit zelf doen door middel van bepaalde apps die je kunt vinden in de app of play store. Je zou eens kunnen kijken in het topic die RicoK heeft genoemd in zijn reactie! Dankje RicoK! 

 

Hopelijk heb je daar iets aan! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Reageer