.

Beantwoord

Is er een storing?

  • 13 December 2013
  • 11 reacties
  • 791 Bekeken

Badge
Beste lezer,

Ik ben een nieuwe klant en heb sinds 28 november (2013) een sim-only abonnement bij Simyo. Ik heb sinds twee dagen last opeens van technische problemen. Ik kan niet bellen En wanneer anderen mij bellen horen zij mij slechts één seconde en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb mijn I-phone reeds meerdere malen voor 5 minuten uitgeschakeld maar het probleem blijft. Ik heb inmiddels ook mijn maandtegoed opgehoogd maar dat gaat pas per volgende maand in. Dus het probleem blijft. Ik kan dus ook niet naar Simyo bellen!

Verder kan ik niet vinden waar ik mijn tegoed voor de resterende maand zou kunnen ophogen. Erg frustrerend allemaal.

HELP! Wie kan mij nu spoedig helpen? Vriendelijke groet. Michael (06-********)
icon

Beste antwoord door Ernst 16 December 2013, 11:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt me dat de oorzaak in de iPhone zit. Probeer eens de sim eruit te halen en terug te plaatsen. Als dat niet helpt zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je de sim in een andere iPhone stopt. Werkt dat goed dan is er een probleem met jouw iPhone.
Badge
Bedankt voor je reactie maar ik heb geen twee iphones. Waar/hoe kan ik mijn beltegoed voor de resterende maand ophogen?
Reputatie 7
Badge +9
Het verhogen van een bundel voor de lopende maand bij een sim-only abonnement is niet mogelijk. Je kunt wel een bundel verhogen of verlagen op Mijn Simyo maar dat gaat pas in vanaf de eerste van de volgende maand, maar dan moet je dat wel voor de 25e doen. Wacht je tot na de 25e dan gaat de wijziging niet de volgende maand in maar de maand daarna.

Maar het niet kunnen bellen heeft overigens niets te maken met je bundel. Wanneer je bundel op is kan je gewoon doorgaan met bellen en internetten, alleen gelden dan de hogere buiten-bundel tarieven.
Badge
Beste Scotsman,

Nadat ik mijn simkaart heb herplaatst heb Ik heb nu "geen service" in beeld.

Los van de technische problemen blijft mijn vraag hoe ik voor de resterende maand mijn beltegoed kan ophogen. Welliicht dat daarmee het probleem is verholpen. Graag nogmaals je spoedige reactie.

Overigens, leuke foto maar waar kan ik zien dat je voor/bij Simyo werkt? Of ben je net als ik gewoon een gebruiker?

Vriendelijke groet, Michael.
Reputatie 7
Badge +9
Je kan je "beltegoed" niet voor de resterende maand ophogen want je hebt alleen een beltegoed als je een pre-paid aansluiting hebt. En ik begrijp dat je die niet hebt want je zei dat je een sim-only abonnement hebt. Je kan wel je voordeelbundel verhogen maar dat gaat niet meteen in, zoals ik aangaf.

Als je naar mijn "signature" kijkt zie je dat ik heel graag anderen help, maar dat ik niet voor Simyo werk. Met andere woorden ik ben net als jij gewoon klant bij Simyo!
Badge
Ik ben helaas niet tevreden over dit contact. En ik zal zeggen waarom niet.

1. Ik weet niet of ik met iemand van Simyo communiceer. Dalt valt nergens uit op te maken.
2. Ik heb een nieuwe Iphone die (sinds twee weken) prima functioneert in combinatie met het Simyo abonnement maar opeens zonder notificatie telefonisch onbereikbaar is. Dat moment komt overeen met moment waarop mijn beltegoed op is, en dan krijg ik van u als eerste de suggestie dat het aan mijn telefoon ligt(??)
3. Dan wordt vervolgens voorgesteld om een tweede Iphone te gebruiken. Het is niet bepaald logisch dat iemand met twee telefoons/Iphones rondloopt. 
4. De reactiesnelheid van degene met wie ik contact heb (?) is traag. Ik heb het gevoel dat ik aan mijn lot overgelaten wordt.
5. Ik ben hier al twee dagen mee bezig maar ben nog steeds niet telefonisch bereikbaar. Ik kan dus ook Simyo niet bellen en ben overgeleverd aan een forum. Dat kost mij veel tijd, geld en ergenis. 

Mijn suggestie is dat Simyo per direct mijn beltegoed met 10 euro (die u zondermeer automatisch kunt incasseren) voor de resterende maand ophoogt zodat we kunnen uitsluiten dat daar het probleem zit.

Houdt u mij op de hoogte via Whatsapp wat d.m.v. Wifi nog wel functioneert.

Ik vertrouw erop binnen afzienbare tijd een oplossing van u aangeboden te krijgen anders zeg ik per vandaag mijn abonnement op.
Reputatie 7
Badge +9
Wat 1. betreft: Ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen, maar kijk a.u.b. even naar all mijn bijdragen in dit forum, waar te lezen staat: 

Helpt graag anderen maar let op: ik werk niet voor Simyo!

Ik weet niet hoe dit nog duidelijker kan.

Wat 4. betreft: De snelheid van reageren in dit topic is exceptioneel. Simyo medewerkers die voor dit forum als moderator optreden streven er naar om binnen 1 werkdag te reageren, maar dat lukt niet altijd. Als u binnen 1 seconde een antwoord verwacht op uw vraag of probleem, dan moet u de klantenservice bellen op 0900-8090 (35 cent per gesprek). Op het moment dat ik dit schrijf zijn er geen wachtenden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoencamp: Scotsman is Forum expert, dat is net als ik gewoon een klant. Hij heeft geen simyo "S" op zijn avatar zitten. Moderatoren zijn de enige simyo medewerkers. Die hebben dan ook een Simyo "S" op zijn avatar zitten. De moderatoren doen hun best om klant via dit forum in een werkdag te helpen.

U kunt eventueel via een vaste lijn of mobiele aansluiting bij een andere providers 0900-8090 bellen (35 cent per gesprek). Daarnaast heeft simyo ook twitter waar vragen gesteld kunnen worden. Ik zou echter even de forum moderatoren te kijk geven om hier naar te kijken. Als je tegelijk alle media gebruikt om een probleem op te lossen, dan kost het wat meer moeite, want dan gaan mogelijk meerdere medewerkers tegelijk ermee aan te slag.

Het probleem zelf waag ik mij niet aan, maar die punten kan ik wel melden.
Badge
Bedankt voor uw toelichting. Dat alles wordt mij nu dan duidelijk gemaakt. Ik heb vandaag van alles geprobeerd maar heb nog steeds geen telefonische verbinding.

Het feit dat Scotsman mij in zijn laatste zinnen adviseerd om dan maar met Simyo te bellen bewijst dat hij ondanks mijn uiteenzetting zich niet daadwerkelijk in het probleem kan verplaatsen IK KAN NAMELIJK NIET BELLEN zonder verbinding.

Ik heb o.a. Twitter geprobeerd maar de verzendknop bij Simyo is grijs (niet actief) en kan dus niets verzenden

Waarschijnlijk is de aanleiding van het probleem dat ik door mijn bel/sms minuten heen ben. En het blijkt dat ik dat niet kan aanvullen in de lopende maand. 

Daar kan ik werkelijk helemaal niets mee. 
Al met al reden om mijn Simyo abonnement per vandaag op te zeggen. Ik ga naar een provider die zijn klanten direct kan helpen als er een technisch probleem is.
Reputatie 7
Badge +9
Het is ons volstrekt duidelijk dat je niet mobiel kunt bellen als je Simyo aansluiting het niet doet, vandaar dat Groentjuh en ik het nummer 0900-8090 hebben genoemd, dat is vanaf elke vaste telefoon te bereiken voor een miniem vast bedrag per gesprek. Tenzij u natuurlijk op een onbewoond eiland woont waar geen vaste telefoonverbindingen zijn, of ergens in de polder... Het is duidelijk, u wilt gewoon niet geholpen worden. Ook goed.

PS. Of je door je belminuten heenbent met een prepaid aansluiting (die u volgens mij niet heeft, zie uw eerste post, maar goed) kun je eenvoudig op Mijn Simyo gewaar worden.
Reputatie 5
Badge +11
Beste lezer,

Ik ben een nieuwe klant en heb sinds 28 november (2013) een sim-only abonnement bij Simyo. Ik heb sinds twee dagen last opeens van technische problemen. Ik kan niet bellen En wanneer anderen mij bellen horen zij mij slechts één seconde en dan wordt de verbinding verbroken. Ik heb mijn I-phone reeds meerdere malen voor 5 minuten uitgeschakeld maar het probleem blijft. Ik heb inmiddels ook mijn maandtegoed opgehoogd maar dat gaat pas per volgende maand in. Dus het probleem blijft. Ik kan dus ook niet naar Simyo bellen!

Verder kan ik niet vinden waar ik mijn tegoed voor de resterende maand zou kunnen ophogen. Erg frustrerend allemaal.

HELP! Wie kan mij nu spoedig helpen? Vriendelijke groet. Michael (06-********)


Hoi hoencamp,

Zoals eerder uitgelegd is een forum expert een Simyo klant die graag en veel actief is op ons forum. Een forum expert helpt andere klanten waar dit kan met tips en adviezen, maar is geen moderator en kan geen klantgegevens inzien.

Ik heb deze wel ingezien en zie dat je via de e-mail ook al contact hebt gehad over je probleem.
De verbinding van je simkaart met het netwerk heeft handmatig een reset gekregen. Uit je reactie op de mail met dit bericht blijkt dat dit niet geholpen heeft.

Aangezien er op dat moment geen storingen waren en je aansluiting voor zover wij kunnen zien actief was, lijkt het echt een toestelprobleem te zijn geweest. Mijn collega via e-mail en de forum experts alhier hebben dezelfde tips gegevens die ik je zou geven, maar dit lijkt me niet nodig. Ik kan zien dat er de afgelopen week op elke dag meerdere keren verbinding is geweest, dus ik ga er van uit dat je op dit moment geen problemen meer ervaart.


Scotsman en Groentjuh; heel erg bedankt voor de assistentie!

Reageer