.

Beantwoord

Is bellen vanuit het buitenland goedkoper dan binnen Nederland?

  • 31 March 2016
  • 4 reacties
  • 249 Bekeken

Hoi,

Ik bel op dit moment buiten mijn bundel, waarvoor ik bij mijn laatste gesprek 62 cent betaald voor 1 minuut en 18 seconde.
Nu kreeg ik een mail met de tarieven die je betaald als je vanuit het buitenland naar Nederland belt. Dan gaan eerst de minuten van je bundel af en daarna betaal je 6 cent per minuut!

Waar klopt het niet? Is het dan echt zo dat je vanuit het buitenland goedkoper (buiten) je bundel belt dan binnen Nederland?
icon

Beste antwoord door Sean 1 April 2016, 15:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Er staat duidelijk verrekend met je bundel + 6 cent (per minuut)..
Dat zeg ik toch ook.. maar in Nederland betaal je dus méér dan vanuit het buitenland..
Badge
Nee, je zegt dat je nu buiten bundel belt. Als je bundel op is betaal je altijd buiten bundel tarief, ook in het buitenland. Staat duidelijk in het voorbeeld van de mail:
Bijvoorbeeld: Je belt 30 minuten van Frankrijk naar Nederland. Je had nog 20 minuten over in je bundel. Die 20 minuten bel je op en alleen voor de 10 minuten daarna betaal je het buitenbundeltarief. Net als in Nederland.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Petra_maggy,

Welkom op het Simyo forum.

Zo te zien zijn er wat onduidelijkheden met betrekking tot de nieuwe roaming tarieven.

Vanaf 30 april 2016 kost een minuut bellen binnen de EU één belminuut plus een toeslag van €0,06. Dit is dus 6 cent duurder dan bellen binnen Nederland.

Zodra je belminuten op zijn, betaal je net als in Nederland, het buitenbundeltarief.

Heb ik dit zo duidelijk aan je uitgelegd?

Groetjes,
Sean

@Raytje en Dcl bedankt voor jullie hulp!

Reageer