.

Beantwoord

Ik wacht nu al 3 weken op nummerbehoud

  • 14 July 2014
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

Hallo

Op twitter DMs heb ik niet het gevoel dat er open en vlot gecomminiceerd wordt , daarom probeer ik het maar hier.

Ik heb mijn SImyo abo en nummerbehoud aangevraagd op 19 juni (we zijn nu 14 juli). Hiervoor was ik klant bij Mobile Vikings (ook op het KPN netwerk). Er werd me gezegd dat mijn nummer zou worden overgezet binnen de 7 werkdagen, dus ten laatste op 30 juni. We zijn die deadline nu 2 weken voorbij, en het is me totaal onduidelijk wanneer het nu eindelijk in orde komt.

Intussen kan ik mijn bundel dan wel gebruiken met mijn huidige tijdelijke nummer, maar het irritante is dat anderen mij niet kunnen bereiken (ik ga niet iedereen een tijdelijk nummer doorgeven), maar vooral: ik kan iDeal NIET gebruiken want die stuurt natuurlijk TAN codes naar mijn oude nummer.

Ik ben een geduldig iemand, maar dit duurt nu echt wel onaanvaardbaar lang, en via twitter heb ik het gevoel dat men mij gewoon afwimpelt: er wordt constant vaag gedaan over 'een grote storing die verholpen wordt en waar vele providers last van hebben'. Echter, zowel Mobile Vikings (mijn vorige provider) als KPN (de netwerkuitbater) zeggen mij dat zij van geen storing weten. Nog sterker: Mobile Vikings zegt helemaal nog geen aanvraag van Simyo ontvangen te hebben voor de nummeroverdracht!

Ik hoop via dit kanaal wel een duidelijk antwoord te krijgen. Moet wel lukken denk ik, zonder limiet van 140 karakters 😉
icon

Beste antwoord door Ernst 15 July 2014, 12:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi justcallmeben,

Jouw nummerbehoud duurt inderdaad veel te lang. Alleen kunnen we helaas niets doen om het te versnellen. En daar zijn wij ook niet blij mee :mad:
Je hebt het over een grote storing, maar dat is niet het geval. Dat is ook niet via Twitter gemeld, maar er is wel degelijk een storing.
Bij Simyo betreft het een handjevol klanten, maar alle providers die van of naar het KPN netwerk een nummer willen porteren hebben hier last van.

Ook is de oorzaak tot nu toe onbekend, alleen is bekend dat het probleem ergens in het netwerk ligt.

Ik vind het jammer dat ik hier op het forum niet duidelijker kan zijn dan op Twitter, we hebben zelf ook niet meer info dan we je al gegeven hebben.
"Ook is de oorzaak tot nu toe onbekend, alleen is bekend dat het probleem ergens bij KPN ligt."

Ok, bedankt voor de uitleg. Ik lusiter eens bij KPN
Reputatie 6
Badge +10
Hoi justcallmeben,

Ik begrijp dat het frustrerend is en wij zijn hier ook totaal niet happy mee. We zijn hier nu echt elke dag mee bezig geweest sinds vrijdag 27-06. Zelf contact opnemen met KPN zal dit proces ook helaas niet versnellen. :(

Op het moment dat we meer weten, nemen we contact met je op via Twitter, het forum en ik wil je ook graag nog even bellen wanneer het zover is. 😮
Reputatie 6
Badge +10
Hoi justcallmeben,

Via Twitter heb ik je op de hoogte gebracht over de voortgang. Je nummer is overgezet! Sorry voor het ongemak en ik hoop dat je nu veel plezier hebt van je aansluiting.

Lukken je IDEAL betalingen al?

Fijn weekend alvast!

Reageer