.

Beantwoord

Ik krijg een oproep van nummer +88888888888. Moet ik me zorgen maken?

  • 9 October 2015
  • 3 reacties
  • 508 Bekeken

Ik kreeg zojuist een oproep van nummer +88888888888 en toen ik opnam hoorde ik niets.

Is dat een hacker geweest?

Zo ja wat moet ik dan nu doen?
icon

Beste antwoord door Angela 12 October 2015, 11:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Denk niet dat je zo snel gehackt kunt worden door dat telefoontje op te nemen.
Maar ik zou rare nummers niet meer beantwoorden als ik jou was.
Better safe than sorry.
Reputatie 7
Badge +9
Zo te zien geen hacker maar iemand die zijn nummer 'spooft', dat is een techniek die meer wordt gebruikt door personen die zich niet kenbaar willen maken en die toch willen dat men opneemt. Veel mensen nemen nummers zonder nummerweergave niet op.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Arjan2015,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat jij je een klein beetje zorgen maakt kan ik begrijpen! Het is ook wel een vreemd belletje van een vreemd nummer.

Ik heb geprobeerd wat meer informatie te achterhalen over dit nummer via Google. Helaas is daar ook niet veel bekend. Zoals Koorelle aangeeft, hoef jij je geen zorgen te maken over het 'hacken' van je telefoon. Ik heb redelijk wat jaartjes ervaring in de telecom en dat zou dan de 1e keer zijn dat ik dit zie. Het advies wat Koorelle geeft is dan wel weer belangrijk. Bel zelf niet terug naar dit nummer en neem liever ook niet meer op. Zo weet je zeker dat er niets vreemds aan de gang is.

De uitleg die Franswon heeft gegeven kan een hele goede verklaring zijn!

Ik raad je op dit moment aan om het even in de gaten te houden. Blijft het gebeuren, dan heb je altijd een paar opties 🙂 Houd je ons op de hoogte?

@Koorelle & Franswon, heel erg bedankt voor jullie waardevolle toevoegingen!

Ik heb dit topic voor de overzichtelijkheid verplaatst naar 'Bellen en netwerk.

Groetjes,
Angela

Reageer