.

Beantwoord

Ik krijg de melding: netwerk niet beschikbaar. Wat nu?

  • 22 November 2016
  • 10 reacties
  • 3548 Bekeken

kan het netwerk niet vinden. woonachtig in andijk, en ik moet dringend de politie bellen wat nu?
icon

Beste antwoord door Samantha 23 November 2016, 10:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hallo,

Ten eerste is het niet toegestaan en niet handig om je telefoonnummer als forumnaam te gebruiken en in je berichten te plaatsen. Dit omwille van je privacy want je nummer is nu wereldwijd te zien. Simyo zal dit aanpassen cq. verwijderen.

Je kunt hier zien of er een storing is.
https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm
Badge +7
Hoi Rosenkrantz,

Welkom op het Simyo forum! :D

Zoals Raytje al aangeeft, is het vanwege jouw privacy niet heel handig om je telefoonnummer als username te gebruiken en je nummer in je bericht te vermelden. Daarom heb ik je username veranderd in Rosenkrantz. Als je een andere username wilt, kun je deze zelf weer aanpassen. Ook heb ik je telefoonnummer uit je bericht verwijderd.

Het is heel vervelend dat je simkaart geen netwerk kon vinden. Daarom heb ik je simkaart een reset gegeven. Je simkaart maakt dan weer opnieuw verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd.

Laat je me weten of je nu wel weer kunt bellen?

Groetjes,
Samantha

@ Raytje, heel erg bedankt voor je hulp!
goede morgen mevrouw samantha

ik heb u advies opgevolgd, maar helaas krijg ik geen verbinding met het netwerk, alleen noodoproepen staat er

en mobiel netwerk niet beschikbaar

en ik heb de telefoon, gisteren uitgezet, en toen weer aan, en vannacht nogmaals uitgezet, en net weer aangezet,

geen netwerk

waar kan het aan liggen? telefoon ligt altijd in de buurt, neem het ook nooit mee, is ook niet gevallen of anderszins

heeft het daarvoor altijd prefect gedaan, niks mis mee

in vriendelijke afwachting
rudolf

en wat raytje aangeeft dat nu iedereen mijn telefoonnummer weet, ik heb nog geen telfeoontje ontvangen
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rosenkrantz,

Wat vervelend dat jij je simkaart nog steeds niet kunt gebruiken! :(

Ik zou je graag willen vragen de kruistest uit te voeren. Hiervoor wissel je twee simkaarten van telefoon: jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Kun je mij laten weten of het probleem nu blijft bestaan?

In je eerdere bericht heb je aangegeven dat je de politie niet kon bellen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Zelfs als je geen service hebt, is het mogelijk om naar 112 te bellen in levensbedreigende situaties. Klik hiervoor op 'Noodgeval' op je telefoon.

Laat je ons weten hoe de kruistest is verlopen?

Groetjes,
Asma
heb ik allang gedaan, geen netwerk verbinding nog steeds niet

als ik mijn eigen mobielte bel gaat die ook gewoon over en ik kan dan ook spreken dat hoor ik ook in mijn vaste telefoon alleen het bellen wilt gewoon weg niet lukkken
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rosenkrantz,

Het is mij vanuit je laatste bericht niet helemaal duidelijk wat je nu precies gedaan hebt. Heb je jouw simkaart in een andere telefoon getest en had je toen geen verbinding? Heb je met een andere simkaart in jouw telefoon ook geen verbinding? Dan gaat er namelijk aan beide kanten iets mis. Zowel jouw telefoon als de simkaart werken dan niet goed. Kun je mij duidelijk uitleggen wat er precies voor resultaat uit de test met de simkaart is gekomen? Dan kunnen wij ons best doen om je verder te helpen.

Groetjes,
Angela
dag
lijkt mij gewoon duidelijk wat ik al heb aangeven ]

ik heb geen netwerk verbinding, en voor ik deze klacht heb voorgelegd heb ik de sim kaart in een wel werkende toestel gedaan, en ook wederom geen netwerk, toen de originele simkaart van de andere telefoon die dus wel gebruikt kan worden, in de gsm gedaan wederom geen netwerk beschikbaar, en die andere simkaart werkt niet via simoy....die heeft een abonnement van Vodafone, en de simkaart in de andere gms 9 die niet reageer op u simkaart van simoy) werkt dus wel via vodafone..




als het toestel stuk zou zijn,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rosenkrantz,

Laten we het anders oplossen! Ik heb je zojuist een nieuwe simkaart gestuurd, zonder kosten. Deze heb jij binnen 3 werkdagen bij je thuis op de mat liggen. Zodra je hem hebt ontvangen, kun je hem activeren via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Wil je ons laten weten of deze nieuwe simkaart wel werkt voor je?

Groetjes,
Angela
ik wil mijn telefoonnummer blijven behouden of krijg ik een andere nummer ?
rudolf
Badge +7
Hoi Rosenkrantz,

Zodra je nieuwe simkaart is geactiveerd, wordt je nummer automatisch op je nieuwe simkaart gezet. Je behoudt dus mooi je eigen nummer 🙂 Je huidige simkaart wordt afgesloten op het moment dat je je nieuwe simkaart activeert. Zorg je er daarom wel voor dat je je contacten hebt opgeslagen in je telefoon, voordat je je je nieuwe simkaart activeert?

Groetjes,
Samantha

Reageer