.

Beantwoord

Ik kan regelmatig niet bellen of gebeld worden, hoe kan dat?

  • 21 December 2014
  • 8 reacties
  • 572 Bekeken

Afgelopen weken heb ik problemen met bellen en gebeld worden. Soms kan ik niet bellen (wel vol bereik) en niet gebeld worden (nummer niet in gebruik). Soms krijg ik bijna 6 uur later een berichtje dat iemand mij geprobeerd heeft te bellen. Wel heb ik gewoon internet, daar geen problemen mee. Het maakt ook niet uit of ik binnen of buiten ben, of in welke stad/dorp ik ben. Laatst probeerde mijn man mij te bellen, wat weer niet lukte. Toen hij uiteindelijk naast mij stond, probeerde hij het weer, zonder resultaat (wel weer vol bereik). Er zijn gelukkig ook momenten waarop het geen probleem is, maar daarom maakt dit het ook zo ingewikkeld.

Ik heb een nieuwe telefoon (goed half jaar oud) dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Ook de telefoon aan en uit zetten werkt niet (plus een boel andere opties die in dit forum staan).

Kan dit aan de simkaart liggen? Het zou niet aan Simyo moeten liggen, want mijn man heeft hetzelfde abonnement en nooit problemen.
Het wisselen van simkaart in een andere telefoon zoals ik op het forum zag staan, zal ook niet helpen, aangezien het soms dagen lang geen probleem is...en dan plots een moment van de dag wel weer...


Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door Ernst 22 December 2014, 17:18

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Een simkaart heeft helaas geen eeuwig leven. Ik weet hoe lang je al gebruik maakt van je simkaart, maar deze kan wel eens 'slijten'.

Maar laat een moderator hier maar iets over zeggen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Francien Rodenburg, welkom op het Simyo forum!

Zoals RicoK aangeeft heeft een simkaart inderdaad geen eeuwig leven, maar zó oud is de jouwe nog niet.
Wat je zou kunnen uitproberen ('moeten' is ook 'zo'n woord', maar dat bedoel ik eigenlijk wel ;)) is om jouw simkaart in een andere telefoon te proberen.
Past ie in die van je man? Dan kan hij gelijk jouw telefoon testen.
Op deze manier kun je uitsluiten welke van de twee variabelen het is; de simkaart of de telefoon.
Is het je simkaart? Dan kun je een vervangende simkaart bestellen op Mijn Simyo à €5. Is het jet telefoon? Dan hoop ik dat het ook zo goedkoop op te lossen is...

Houd je ons op de hoogte?
Dus als ik het goed begrijp, ligt het waarschijnlijk niet aan de simkaart ( deze is idd nog niet zo oud) we hebben telefoons al eens gewisseld, zonder resultaat. Daarbij is het moeilijk zeggen, omdat het niet constant zo is. Dat wordt dus helaas een nieuwe telefoon, of zijn er nog andere opties....
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Francien Rodenburg,

Als je toestel pas een half jaar oud is zou ik niet zomaar een nieuw toestel halen. Je kan er sowieso mee terug gaan, er zit dan nog garantie op. We kunnen ook eerst even wat zaken uitvoeriger testen:D

Wat was de exacte uitkomst bij de telefoon wissel? Werkte de simkaart in het toestel van je man? En wat was het effect van de simkaart van je man in jouw toestel?

Wat je ook nog zou kunnen proberen is om het toestel eens helemaal terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Zorg er wel voor dat je dan eerst een back-up maakt van je gegevens;)

Wat voor telefoon heb je?
Bedankt voor de hulp

De wissel haalde niets uit, beide simkaarten deden het gewoon. Het probleem is dan ook dat het niet constant is, soms dagen geen last van het probleem. Dus met de wissel wisten we het nog niet zeker. Fabrieksinstelling is ook al gebeurt. Ik heb een Xperia T. Deze telefoon is volgens mij op ' maandag morgen' gemaakt, want sinds ik hem heb heeft ie steeds issues, maar nog nooit van deze aard. Half jaar geleden is zelf het hele interne gebeuren vernieuwd, maar sinds dien geen problemen meer behalve deze dan
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Francien Rodenburg,

Wat vreemd dat hij maar soms kuren heeft, dit maakt het voor ons ook heel lastig om te zien waar het nou precies aan ligt. Ik heb je zojuist een vervangende simkaart toegestuurd. Dit doe ik om er in ieder geval 100% zeker te weten dat het daar niet aan ligt 🙂.

In verband met de kerst verwacht in dat je deze op maandag pas ontvangt. Zodra je 'm hebt ontvangen, kun je de simkaart activeren op Mijn Simyo en meteen uittesten!

Laat je ons weten of het geholpen heeft op langere termijn?
Beste Tiury,

Hartelijk dank voor deze ( hopelijk) oplossing. Ik zal laten weten of heT werkt.....nogmaals dank
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Francien Rodenburg,

Geen dank, ook namens Tiury;) Ik hoop inderdaad dat dit kerst-presentje de oplossing is op lange termijn. Kun je het voor ons testen en ons hier op de hoogte houden?

Reageer