.

Beantwoord

Ik kan niet gebeld worden, beller krijgt melding 'ongeldig nummer', hoe kan dit?

  • 22 September 2015
  • 5 reacties
  • 2935 Bekeken

Als mensen mij bellen, horen ze een snelle pieptoon en krijgen ze in het scherm van hun telefoon de melding 'ongeldig nummer'. Ik kan in mijn scherm wel zien dat ik gebeld ben, maar mijn telefoon gaat niet over dus ik mis de oproepen. Zelf bellen lukt wel. Wat is de oorzaak hiervan en wat kan eraan gedaan worden ?
icon

Beste antwoord door Naomi 23 September 2015, 14:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ieke59, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je moeilijk bereikbaar bent, doordat mensen een foutmelding krijgen. Ik heb net gebeld naar je 06-nummer, maar hij gaat gewoon over. Hebben verschillende mensen een foutmelding? En bellen zij vanuit Nederland of vanuit het buitenland naar je nummer?

Kun je je simkaart testen in een andere telefoon en kijken of dezelfde melding hoorbaar is? En van welk type telefoon maak je gebruik?
Ha Naomi,

Het is de telefoon van mijn vader, dus het is op dit moment een beetje lastig om e.e.a. uit te proberen. Er zijn in ieder geval meerdere mensen die vanuit Nederland bellen en die deze foutmelding krijgen, maar ikzelf bv. heb de melding nog nooit gehad als ik hem belde.
Ik kan de simkaart in mijn eigen telefoon testen, maar daar gaat even overheen omdat ik dan naar ze toe moet. Hij maakt gebruik van een ouderenmobiel, de Alcatel One Touch.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ieke59,

Ik begrijp dat het dan moeilijk is om op dit moment het één en ander te testen. Het is wel belangrijk dat er verschillende dingen worden getest. Wanneer je zijn simkaart test in je telefoon, dan kan iemand die deze melding normaal gesproken hoort even bellen naar je vader. Ik ben benieuwd of diegene dan ook de melding 'ongeldig nummer' krijgt.

Daarnaast kunnen de personen die hem proberen te bereiken ook kijken of ze wel het volledige nummer draaien. Misschien is het een beetje een domme tip, maar ik wou hem nog even aangeven 😉

Hou je ons op de hoogte?
Ik zal kijken of dat lukt, maar is lastig omdat het een aantal keren uitgerekend een overheidsinstantie betrof....Neem aan dat die wel weten dat ze het hele nummer moeten draaien ;-)
Ik hou jullie op de hoogte, heb hem nu het advies gegeven om de simkaart en batterij eruit te halen en opnieuw te installeren, misschien dat dat al iets helpt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Leke59,

Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden van de vorderingen! Dat is altijd prettig. Wij zijn namelijk ontzettend nieuwsgierig 😉 Ik hoop dat het allemaal toch gaat lukken.

Groetjes,
Angela

Reageer