.

Beantwoord

Ik kan niet bellen of gebeld worden. Wat nu?

  • 25 October 2016
  • 5 reacties
  • 408 Bekeken

Beste Simyo,

Ik kan niet bellen danwel gebeld worden. Bij een uitgaand gesprek valt na enige seconden het netwerk weg (en komt weer terug na beeindiging gesprek) bij een binnenkomend gesprek gaat hij automatisch naar voicemail. Mijn telefoon is een LG Nexus 5X.

SMS en mobiel internet werken wel.

Kunt u een reset uitvoeren van mijn simkaart of adviseren wat te doen?

Groet,
Richard
icon

Beste antwoord door Samantha 26 October 2016, 10:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +7
Hoi Vadeto,

Welkom op het Simyo forum :D

Ik vind het heel vervelend voor je dat je niet kunt bellen en niet gebeld kunt worden. Daarom heb ik inderdaad een reset op je simkaart uitgevoerd. Wil je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset doorgevoerd worden. Daarna moet je weer kunnen bellen.

Mocht de reset toch niet gewerkt hebben, wil ik je adviseren om handmatig het KPN netwerk te selecteren. Dit kun je doen in de instellingen van je telefoon. Ik kan helaas niet zien waar dit bij een LG Nexus 5X precies kan, maar ergens in de instellingen staat 'Netwerken'. Hier kun je handmatig het KPN netwerk zoeken en selecteren.

Als dit ook niet werkt, raad ik je aan de simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw telefoon te stoppen. Zo kunnen we zien of het probleem aan de simkaart ligt, of dat er in de telefoon iets nog niet helemaal goed staat.

Laat je het weten of het gelukt is?

Groetjes,
Samantha
Dank je Samantha voor je reactie en voor de reset. Ik ga het proberen en kom bij je terug!
Groet,
Richard
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vadeto,

Fijn! 🙂 Ik hoop dat het lukt!

Groetjes,
Jihane
Het issue lijkt te liggen aan mijn mobiele telefoon danwel settings op deze telefoon. In een andere telefoon Samsung Galaxy J5 (2016) werkt alles prima. Dit topic kan gesloten worden.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Vadeto,

Bedankt voor je update. Wat vervelend dat het misgaat bij je telefoon.

Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van het toestel. Zij kunnen je hier ongetwijfeld mee helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

Reageer