.

Beantwoord

Ik kan niet bellen naar 0900-nummers en sms'en naar betaalde diensten. Wat nu?

  • 24 November 2016
  • 8 reacties
  • 1670 Bekeken

Badge
Ik kan geen servicenummers bellen 0900, en ook actie SMS (bijv prijsvraag) kan ik niet terwijl mijn instellingen goed staan.
Waar kan dit aan liggen?
Grt Brigitte
icon

Beste antwoord door Asma 25 November 2016, 10:58

Bekijk originele reactie

8 reacties

0900 nummer hoor je te kunnen bellen. 0909 / 0906 nummer en die sms diensten zijn bij Simyo geblokkeerd i.v.m. mogelijke onverwachte extreem hoge kosten en abonnementsvormen waar lastig vanaf te komen is. Om die reden heeft Simyo dit geblokkeerd.
Badge
Ik kan ze dus niet bellen, wat nu toe doen?
Als je nog steeds doelt op de 0900 nummers dan moet deze optie aan staan op je MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen.
Badge
Dat staat aan, dat is juist het probleem. Het staat naar maar kan het niet bellen.
Welk nummer wil je bellen?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Brigette101,

Welkom op het Forum!

Ow, wat balen dat je 0900-nummers niet kunt bellen!

Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en zie dat je geen blokkade hebt voor informatienummers. Dit betekent dat je 0900- en 0800-nummers probleemloos zou kunnen bellen. Kun je ons laten weten welk telefoonnummer je zou willen bellen? Dan zoek ik het voor je uit.

Bellen naar 0909- en 0906-nummers daarentegen is niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor sms'jes versturen naar betaalde smsdiensten. Deze optie bieden wij niet aan om hoge kosten te voorkomen.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Raytje, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Badge
Goedemorgen, ik probeerde idd een 0909 nr. Vreemd dat dit niet kan. Kan ik dit wel laten toestaan? Gebruik alleen mobiel, vorige week wilde ik bijv meedoen aan prijsvraag. Dit kan nu dus niet. Groetjes
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Brigitte101,

Ah, dat verklaart het! Een 0909-nummer heet ook wel een amusementsnummer. Dit betekent dat de kosten hiervoor hoog op kunnen lopen. Hetzelfde geldt voor sms'jes naar betaalde sms-diensten. Het zou zonde zijn als je ineens vastzit aan een abonnement waardoor de kosten alleen maar oplopen. Om die reden hebben wij besloten om deze diensten niet beschikbaar te maken voor onze klanten.

Precies zoals Asma aangeeft, is dit een stukje bescherming vanuit ons naar jou toe. Dit betekent wel dat je ook niet mee kunt doen aan eenmalige prijsvragen 😞 Sorry!

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela

Reageer