.

Beantwoord

Ik kan door sommige nummers niet en andere wel gebeld worden, hoe los ik dit op?

  • 6 April 2016
  • 7 reacties
  • 1841 Bekeken

Sinds ik vorig jaar overgestapt ben op Simyo kan ik door sommige nummers niet gebeld worden, maar door andere wel. Voorbeeld: vanaf mijn moeders mobiel kan ik gewoon gebeld worden; bij bellen met de huistelefoon wordt er een bandje afgespeeld met 'dit nummer is niet langer in gebruik'.

Het zijn niet alleen vaste nummers, maar ook mobiele nummers die mij niet kunnen bereiken en het maakt ook niet uit of ik het nummer al in mijn adresboek heb staan of niet. Alles is mogelijk.

Vorige week donderdag heb ik mijn telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen. Dit heeft het probleem niet opgelost.

Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door Tiury 7 April 2016, 10:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi BioLio, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je al zo lang vanaf een aantal aansluitingen niet bereikbaar bent. Trek voortaan eerder aan de bel, zodat je hier niet zo lang mee rond hoeft te lopen 🙂!

Omdat je door de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen al hebt uitgesloten dat je blokkades of iets in die richting op je telefoon hebt staan, ligt het waarschijnlijk aan jouw aansluiting. Ik heb je aansluiting daarom helemaal van het netwerk gehaald en opnieuw aangemeld. Om deze reden wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten voor 15 minuten en je simkaart uit de telefoon te halen.

Na het opnieuw opstarten van je telefoon, wil ik je vragen om te bellen naar ##002#. Hiermee zet je eventuele doorschakelingen uit, die er misschien voor zorgen dat je niet bereikbaar bent voor anderen.

Laat je me weten of het bovenstaande heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,
Bedankt voor je reactie. Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt (telefoon uitgezet en simkaart eruit, simkaart er weer in, telefoon weer aan, ##002# gebeld) maar helaas heeft dit niet geholpen. Vanaf het vaste nummer van mijn ouders is nog steeds een bandje te horen waarop gezegd wordt 'dit nummer is niet meer in gebruik'.
Ik hoor het graag als ik nog iets anders kan proberen.
Groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BioLio,

Vervelend dat het nog niet opgelost is!

Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Het heeft wellicht met het overzetten van het nummer te maken. Het is een technisch verhaal, maar waar het op neer komt is: Er moeten verschillende poorten open gezet worden bij het overzetten van het nummer en als sommige poorten niet openstaan kun je vanaf bepaalde providers niet gebeld worden.

Ik heb ervoor gezorgd dat dit gefixt wordt. Helaas kan dit niet per direct gebeuren. Het zal uiterlijk woensdag ochtend verholpen zijn. Ik vraag je dus om nog even geduld voor we kunnen kijken of het probleem hiermee wordt opgelost.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Bedankt voor je reactie. Ik wacht geduldig af! Ik laat weten of het geholpen heeft.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BioLio,

Graag gedaan hoor! Ik hoop woensdag goed nieuws te krijgen van je :D

Groetjes,
Caspar
Ja! Het is opgelost! Ik ben weer gewoon bereikbaar :)

Heel erg bedankt!

Groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi BioLio,

Super zeg! Daar ben ik erg blij om. Graag gedaan!

Groetjes,
Caspar

Reageer