.

Beantwoord

Ik heb VoLTE wel ingesteld maar het werkt niet, hoe kan dit?

  • 14 January 2024
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Badge

Sinds december heb ik een sim-only abonnement bij Simyo. Mijn telefoon (Cubot Kingkong 5) is geschikt voor VoLTE en dit is ook ingeschakeld in de instellingen. Met mijn vorige simkaart/abonnement van HollandsNieuwe werkte VoLTE prima en zag ik dit ook in de notificatiebalk. 

Nu werkt met de Simyo simkaart VoLTE niet, de telefoon schakelt bij bellen terug naar 'G'. Zoals gezegd, in het instellingenmenu staat de optie VoLTE wel aan. Ik heb ook opnieuw opgestart e.d.

Ik heb de Simyo simkaart ook in een andere telefoon (Vernee V2 pro) geprobeerd en daarin doet VoLTE het wel.

Het lijkt dus aan de combinatie van deze Simyo simkaart met de Cubot Kingkong 5 te liggen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en of er een manier/instelling is zodat  ik VoLTE wél kan gebruiken op deze telefoon?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 January 2024, 10:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en of er een manier/instelling is zodat  ik VoLTE wél kan gebruiken op deze telefoon?

Voor VoLTE dient een toestel de juiste instellingen daarvoor in de firmware te hebben zitten. Indien dat niet zo is, dan zie je inderdaad dat het toestel terugvalt naar 2G voor bellen.

Het toestel kan het waarschijnlijk inderdaad, maar weet simpel weg niet "hoe” voor de Simyo simkaart.

Badge

Bedankt voor je reactie, ik snap wat je zegt. Dit verschilt dus kennelijk per combinatie telefoon/simkaart.

Weet je ook of er een manier is om dit/de firmware aan te passen/te updaten zodat het toestel wel met deze simkaart wil communiceren voor VoLTE?

En/of zou een andere simkaart van Simyo een optie kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kirsten_KMK,

Bedankt voor je bericht. Eerlijk gezegd weet ik hier zelf niet veel vanaf. @Groentjuh weet jij misschien hoe dit opgelost kan worden? 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Nee, dat gaat mij meestal ook boven de pet.

Meestal is het een geval van de juiste carrierconfig hebben. En daarmee ook de juiste IMS APN en ongetwijfeld nog meer settings en dingen, die goed moeten staan.

Met goed old feature phones kon je vroeger via een special SMSje de APNs voor internet goed zetten, maar helaas is dat vroeger. Voor alle dingetjes van VoLTE en VoWIFI kan dat allemaal niet.

Reputatie 7
Badge +7

Toch bedankt voor je reactie @Groentjuh

@Kirsten_KMK Jammer dat ik hier niet meer voor je in kan betekenen.

Groetjes,
Amy

Badge

@Amy @Groentjuh 

Jammer dat er geen oplossing lijkt te zijn, maar bedankt voor het meedenken en reageren!

Reageer