.

Beantwoord

Ik heb slecht tot geen bereik op 2G/bellen. Wat nu?

  • 8 November 2016
  • 20 reacties
  • 331 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 12 reacties
Hallo Simyo,

ik heb (blijkbaar sinds kort) zeer slecht bereik om te bellen met Simyo. Mijn huisgenoten die ook Simyo hebben, hebben dit probleem niet. Als ik een andere Simyo-SIM in mijn telefoon doe, heb ik nog steeds slecht bereik. Het is een wat oudere telefoon (LG A133), zonder 3G. Kunnen jullie hier wat aan doen, kan ik hier wat aan doen, of zou er iets mis zijn met mijn telefoon? Het betreft hier postcodegebied 8191JG. (Ik mis op deze manier berichten, ik kreeg gisteren pas om 22:31 bericht dat om 18:37 mijn voicemail was ingesproken.) Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Samantha 9 November 2016, 11:11

Bekijk originele reactie

20 reacties

Ik vermoed dat het je telefoon is aangezien je huisgenoten het probleem niet hebben en jij wel ook met een andere Simyo sim in het toestel.
Badge
Is zeker mogelijk, maar ik ontvang ook graag een reactie van Simyo-personeel.
Die krijg je ook echt wel. Maar op dit forum kunnen dus ook mede klanten reacties geven met wellicht wel het juiste antwoord 🙂
Badge +7
Hoi IByte,

Ik vind het heel vervelend dat je sinds kort slecht bereik hebt! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je berichten mist.

Aangezien je huisgenoten die ook Simyo hebben hier geen last van hebben, kan ik een netwerkprobleem in ieder geval al uitsluiten. Ook geef je aan dat als je een andere simkaart in je telefoon stopt, je nog steeds slecht bereik hebt. Zoals Raytje al aangeeft, lijkt het hierdoor erop dat het probleem bij (de instellingen) van je telefoon ligt. Wil je je simkaart ook in de telefoon van één van je huisgenoten stoppen? Dan weten we zeker of het aan de telefoon ligt.

Mocht je simkaart in een andere telefoon ook een slecht bereik hebben, dan helpen we je graag verder 🙂 Mocht je simkaart het in een andere telefoon wel goed doen, raad ik je aan om de instellingen van je telefoon goed te controleren. Dit kan met behulp van onze Toestelhulp. Als dit niet werkt, raad ik je aan om contact op te nemen met je telefoonleverancier.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Raytje Bedankt voor je hulp! 😃
Badge
Het rare is, elders heb ik wel goed bereik met deze telefoon.

(Hoe stel ik dit topic in als niet beantwoord? Dit is voor mij gedaan, maar mijn probleem is niet opgelost.)
Badge
Nog iets: mijn telefoon geeft dus alleen 2G-netwerken weer in de netwerklijst (bijv. "NL KPN 2G"), terwijl de andere telefoons 3G-netwerken tonen. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Ik had eerder daar wel goed bereik met die telefoon, en elders kan ik er ook prima mee bellen. Volgens mij is er niets aan de instellingen veranderd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi IByte,

Ik kan me goed voorstellen dat je dit frustrerend vindt, zeker als je elders wel bereik hebt! Ik zou ook graag voor je naar de netwerkspecialisten willen toestappen. Zij kunnen namelijk uitzoeken of er iets mis is met het netwerk of een zendmast. Voordat ik dit kan doen, is het echter wel echt nodig dat jouw simkaart ook in een ander toestel geprobeerd is.

Als jouw simkaart het namelijk ook niet doet in een andere telefoon, dan suggereert dat een simkaart-probleem. Als jouw simkaart het wel doet in een andere telefoon, dan wijst het juist op een toestel-probleem. Op deze manier weten we allemaal waar we het zoeken moeten 🙂 Wil je dat nog eventjes doen en ons laten weten wat er uit dat experiment is komen rollen? Ik ben heel benieuwd!

Wat de status van het topic betreft: geen zorgen! De status 'beantwoord' is niet hetzelfde als 'opgelost'. Het feit dat 'ie als 'beantwoord' gemarkeerd staat, betekent dat er een oplossing of uitleg door een moderator is geopperd. Als het probleem dus nog niet opgelost is, dan zijn we daar druk mee bezig. Als het topic op 'onbeantwoord' zou staan, dan zou het lijken alsof er niets mee gebeurt. Het tegendeel is waar! Is dat zo helder?

Ik wacht je reactie af, Ibyte!

Groetjes,
Jihane
Badge
Mijn simkaart doet het in een andere telefoon wel (had ik al geprobeerd, was ik vergeten te vermelden, sorry), dus dan zou ik denken dat het of aan het 2G-net van KPN ligt daar, of aan de telefoon (maar dat zou raar zijn, want ik zit nu ergens anders, en ik heb hier volledige ontvangst met mijn telefoon).

(OK, "beantwoord" maar niet "opgelost", duidelijk.)

Groeten,
IByte
Reputatie 6
Badge +7
Hoi iByte,

Heel fijn dat je je simkaart in een andere telefoon hebt geplaatst!

Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten, om te achterhalen waarom je verbinding zo slecht is op 2G. Het blijkt dat 2G niet sterk genoeg is in postcode gebied 8191JG. Als jij je simkaart in een telefoon plaatst die 3G ondersteunt, dan kun je probleemloos gebruik maken van je simkaart.

Mocht je na vandaag een andere telefoon gebruiken, houd er dan wel rekening mee dat er onderhoud is gepland aan je zendmast. De werkzaamheden zijn gepland op 14 tot en met 18 november, tussen 08.00 en 18.00 uur. In deze periode kun je dus minder goed bereik hebben. Maak je vooral geen zorgen, want na de 18e zul je weer goed bereikbaar zijn!

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je mij dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma
Badge
Heb ik na de 18e wel goed bereik op 2G, dan, of blijft dit zo? (M.a.w. word ik zo gedwongen een duurdere telefoon aan te schaffen?)
Badge
Heel raar, nu heb ik weer volledige ontvangst. Zelfde telefoon, zelfde simkaart, zelfde postcode... (Verderop in het bos geen bereik, maar dat was altijd al zo).
Reputatie 5
Badge +9
Hoi IByte,

Nou, dat is verrassend goed nieuws! Het zou kunnen dat er gesleuteld is aan de mast, maar dat durf ik niet te zeggen. Wellicht zijn de werkzaamheden waar Asma het over had, eerder klaar dan gepland.

Wel erg goed om te horen dat je nu volledig ontvangst hebt. Hou je ons verder op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Badge
Is prima. Mocht het onverhoopt weer de verkeerde kant op gaan met mijn ontvangst hier, dan zal ik dat hier melden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi IByte,

Top! 🙂 Geniet van je dag nog!

Groetjes,
Jihane
Badge
Tsja, the story continues...

Ik heb weer erg slecht tot geen 2G/bellen-bereik op de genoemde locatie. Ik heb het ook met een andere oude telefoon geprobeerd die geen 3G kan, en daarmee heb ik hetzelfde probleem. Ook als ik het huis uit ga en de mast kan zien is mijn bereik zeer wisselend, van volledig tot "emergency calls only".

Erg vervelend als je bijvoorbeeld met SMS'jes op DigiD moet inloggen maar geen SMS'jes kan ontvangen...

Na lang zoeken heb ik nog een oude telefoon gevonden die net nieuw genoeg is om het 3G-net te kunnen pakken. Ik hoop dat dat voorlopig volstaat als oplossing, maar ik zou Simyo/KPN dringend aanraden om het 2G-bereik in deze regio te verbeteren. (Volgens mij was het eerder goed hier.)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi IByte,

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt 😞 Het is natuurlijk ook gewoon niet de bedoeling dat je 2G-verbinding zo slecht is Je geeft aan dat het toestel dat je nu gebruikt 'net nieuw' genoeg is om op het 3G netwerk te kunnen. Verloopt het met die telefoon wel goed allemaal? Of ervaar je daar ook problemen mee?

Sorry voor het ongemak, IByte! Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Het bereik met de andere telefoon (Samsung Galaxy Fame / GT-S6810P) is ook nogal wisselend, dus ik kijk het nog even aan...
Badge +7
Hoi IByte,

Wel vervelend allemaal zeg. Dus in een toestel die je kunt instellen op 3G, is je bereik ook wisselend? Dat is niet de bedoeling!

Maar kijk het maar even aan, ik hoop dat deze problemen snel verholpen zijn. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Badge
Ja, zal ik doen. Vandaag is het bereik goed, zo te zien.
Reputatie 6
Badge +7
Ha IByte,

Wat fijn dat je bereik beter is! Als het toch omslaat, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Asma

Reageer