.

Beantwoord

Hoe stap ik over van een Lowcall abonnement naar een Simyo Sim-only?

  • 3 November 2014
  • 11 reacties
  • 739 Bekeken

Badge
Ik wil overstappen van sym only naar een abonnement van symyo zonder kosten en met nummerbehoud
Hoe kan ik dit regelen ?
icon

Beste antwoord door Tiury 5 November 2014, 12:27

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hallo ivonne-niessink.

Leg het vraagstuk wat beter uit s.v.p..
  1. Wil je van prepaid naar sim only?
  2. Wil je van sim only naar prepaid?
Ik vermoed dat 1 van toepassing is. in ieder geval wanneer je al klant bent van simyo zijn er geen overstapkosten.
Dat is alleen het geval bij overstappen van andere provider.

Hoe kan ik dit regelen?

Ga naar mijn Simyo..

Er zal nog een reactie volgen van een moderator, misschien dat die nog iets wil toevoegen....


Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ivonne-niessink, leuk om je weer eens op het forum te zien 🙂

Wat leuk dat je wil overstappen naar een nieuw abonnement 🙂 Je hebt nu zo te zien een Lowcall abonnement, die Simyo een hele poos geleden over heeft genomen onder dezelfde voorwaarden.

Als je nu wil overstappen naar een Simyo Sim-only abonnement, dien je hier een nieuwe bestelling te plaatsen met nummerbehoud. Bij het kopje nummerbehoud geef je de volgende gegevens op:

- Je te behouden nummer
- Simkaart bij de hand: Ja
- Belvorm: Prepaid
- Huidige provider: Lowcall (nu Simyo)
- Vul het 8 cijferige simkaartnummer in

Bij de overstapdatum geen je "zo snel mogelijk" aan. Wij zetten vervolgens zo snel mogelijk je Lowcall abonnement over naar een Simyo Sim-only.

Schrik niet van de melding €15,- aansluitkosten. Die krijg je uiteraard vergoed. Wat ik je wel wil vragen is even aan te geven dat je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd, zodat ik even dubbel kan checken of de aansluitkosten van je rekening zijn gehaald.

Heb ik hiermee antwoord gegeven op je vraag? :)

Bedankt voor je reactie Friesian!
Hallo,

Ook ik wil overstappen van voorheen Prepaid LowCall naar Simonly Simyo.

Drie vragen die ik heb.

1.Simkaartnr. Mijn huidige kaart is geknipt, ik kan het sim-kaart nr. niet lezen, zie dit wel in mijn iPhone ICCID nr. staan.
Die bevat toch ook het Sim-kaart nr. Kan ik dat dan opgeven?
2. Wat gebeurt er met mijn tegoed op m'n prepaid. Wordt dat verrekend?
3. In voorgaande vraag zie ik dat de aansluitkosten à €15,00 vergoed worden. Wat moet ik daarvoor doen?

Alvast bedankt!

Marion
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Gulik,

Je hebt volgens mij je simkaart nummer al gevonden, maar ik weet het niet zeker. Het simkaart nummer wordt inderdaad als ICC aangegeven. Wat ik doe, ik stuur je voor het gemak even het juiste simkaart nummer via een privéberichtje, zodat je zeker weet dat je de juiste opgeeft bij de bestelling 🙂.

Bij een Lowcall abonnement heb je geen beltegoed, want je betaalt achteraf voor het verbruik dat je hebt gemaakt in de maand daarvoor. Dit wordt dus ook niet verrekend, maar krijg je nog achteraf een factuur van 🙂.

Om je aansluitkosten van je factuur te halen, ontvang ik graag via dit topic een berichtje van je, zodat we die meteen van je factuur af kunnen halen 🙂 Doe dit pas als je de nieuwe simkaart hebt ontvangen en geactiveerd.

Heb ik je vragen zo beantwoord?
Badge
Ik heb zelf een simyo sim only abbonement met alleen belminuten. mijn vraag is of hier een internet bundel aan kan worden toegevoegd?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb zelf een simyo sim only abbonement met alleen belminuten. mijn vraag is of hier een internet bundel aan kan worden toegevoegd?

Als je een sim only abonnement hebt kun je heel eenvouding een internet bundel nemen via Mijn Simyo. Een nieuw aangeschafte internetbundel gaat direkt in. Een wijziging gaat op de eerste van de volgende maand in mits je de wijziging aanvraagt voor de 25e. Je kan 1x per maand wijzigen.
Badge
Oke en hoe regel ik dit dan ?
Reputatie 7
Badge +9
Als het goed is op Mijn Simyo. Aangenomen dat je al ben overgestapt naar sim-only.
Badge
Heb gevraagd bij simyo of ik een extra internet aansluiting kon koppelen aan mijn bestaande mijn sim only account.

Het antwoord hierop is dat dit niet mogelijk is en dat ik als klant een nieuwe aansluiting moet aanschaffen om een nieuwe simyo sim only abonnement moet aanvragen.
Reputatie 7
Badge +9
Okee, ik begrijp dat je nog niet bent overgestapt naar sim-only. Doe dat zoals hierboven door moderator Tiury aangegeven want alleen dan kan je een internetbundel aanschaffen. Een internetbundel is trouwens niet per se nodig want je kan ook zonder bundel internetten, maar met een bundel is het wel een stuk goedkoper.
Reputatie 3
Badge +7
https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/stap-over-lowcall-abonnement-naar-simyo-sim-only-24360/

Ik heb zelf een simyo sim only abbonement met alleen belminuten. mijn vraag is of hier een internet bundel aan kan worden toegevoegd?


Heb gevraagd bij simyo of ik een extra internet aansluiting kon koppelen aan mijn bestaande mijn sim only account.

Het antwoord hierop is dat dit niet mogelijk is en dat ik als klant een nieuwe aansluiting moet aanschaffen om een nieuwe simyo sim only abonnement moet aanvragen.



Hoi ivonne-niessink,

Ik zie dat je op dit moment nog gebruik maakt van een oude Lowcall aansluiting.

Bij een Lowcall is het helaas niet mogelijk om uit te breiden met een internetbundel. Bij de huidige Sim Only abonnementen kan dit wel.

Mocht je een Sim Only abonnement hebben gekozen zonder een internetbundel dan kan je dus achteraf een internetbundel toevoegen, via Mijn Simyo.

Is het aanvragen van je Sim Only gelukt?

Reageer