Skip to main content

Hoe komt het dat ik buitenbundel kosten voor bellen heb, terwijl ik nog 400 belminuten heb?

• May 18, 2026
  • 2 reacties
  • 12 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb vandaag 22 minuten gebeld. Ik heb 400 belminuten.  Het wordt buiten mijn bundel gerekend.  Hoe kan dat?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 18, 2026

Gebeld naar het buitenland? Naar een 0900 nummer?

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • May 18, 2026

Hi ​@mcl,

Bedankt voor je bericht. Dat is vervelend! Er zijn een paar mogelijke oorzaken waarom je gesprek buiten je bundel wordt gerekend, ondanks dat je nog genoeg belminuten hebt:

• Je hebt misschien gebeld naar een servicenummer (zoals 0900, 0906 of 0909). Deze kosten vallen altijd buiten je bundel.
  • Als je naar het buitenland hebt gebeld vanuit Nederland, dan vallen deze gesprekken ook buiten je bundel: https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming  
  • Gesprekken naar gratis nummers (zoals 0800 of 1200) worden als buiten de bundel geregistreerd, maar hiervoor worden geen kosten gerekend.
  • Het kan zijn dat je bundel nog niet actief was op het moment van bellen, bijvoorbeeld bij nummerbehoud of een nieuwe aansluiting.

Je kunt in Mijn Simyo of de Mijn Simyo app precies zien naar welke nummers je hebt gebeld en hoe het is afgerekend. Mocht je toch graag willen dat ik met je mee kijk, mag je mij een privébericht sturen.

Groetjes,
Shaniqua