.

Beantwoord

Hoe kan ik een gevaarlijk nummer blokkeren?


Badge +2
Ik wordt keer op keer gebeld door +31302080486 en heb op google gezocht en zie alleen maar berichten van dat ik niet moet opnemen als dit nummer belt.
http://www.zoeken-op-nummer.nl/nummer/0302080486
http://www.zoek1.com/?Telefoonnummer_zoeken___Nummers_met_030___0302080486

Ik wil graag dit nummer blokkeren , ik heb namelijk totaal geen zin in oplichters, bedriegers die geld willen aftroggelen.
Dus mijn vraag hoe kan ik dit nummer blokkeren ?
icon

Beste antwoord door de leon 14 March 2015, 11:42

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Op mobiele telefoons is het vaak mogelijk om nummers te blokkeren. Aangezien je het nummer doorkrijgt, is dat een mogelijkheid. Het wordt lastig als er geen nummerweergave is. 
Reputatie 5
Badge +10
@ de Leon,

Dat is niet moeilijk.
je kunt bij je provider een melding telefonisch overlast doen.
Je moet dan wel openen en het gesprek 3 seconden laten lopen.
Deze melding kun je alleen doen als het minimaal 4 keer is voorgevallen binnen 10 weken uit mijn hoofd. Je moet wel opnemen
Reputatie 7
@mariska31176. Een 'gevaarlijk' nummer? Ik persoonlijk ben hier niet zo van onder de inruk hoor.

Wat de leon aangeeft klopt. Je kunt op heel veel mobiele telefoons een nummer blokkeren. Google maar eens op jouw merk en type/model mobiele telefoon met een toevoeging zoals nummer blokkeren. Zeker weten vindt je een uitleg hoe je dit op jouw toestel kunt instellen. Laat anders eens weten welk toestel je hebt, dan kunnen wij je ook verder helpen.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Mariska31176,

Als mooie aanvulling op wat de mede forum schrijvers als zeiden, de link met daarin de informatie wat Simyo voor jouw kan betekenen, als je telefonisch wordt lastig gevallen:

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-word-lastig-gevallen-kunnen-jullie-iemand-82.

Hoop dat het gauw voor je is opgelost, want zoals je ziet helpen we je graag.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi mariska31167, welkom op het forum van Simyo!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Bellen. Zo kunnen andere gebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

Dat ziet er niet veelbelovend uit. Er zijn wel veel mensen die op het internet negatief zijn over dit telefoonnummer.

De leon en RicoK hebben het al gezegd:

Op mobiele telefoons is het vaak mogelijk om nummers te blokkeren. Aangezien je het nummer doorkrijgt, is dat een mogelijkheid. Het wordt lastig als er geen nummerweergave is.


Wat de leon aangeeft klopt. Je kunt op heel veel mobiele telefoons een nummer blokkeren. Google maar eens op jouw merk en type/model mobiele telefoon met een toevoeging zoals nummer blokkeren. Zeker weten vindt je een uitleg hoe je dit op jouw toestel kunt instellen. Laat anders eens weten welk toestel je hebt, dan kunnen wij je ook verder helpen.


Je kunt het telefoonnummer in je toestel blokkeren. Dit is wel afhankelijk van je telefoon. Van welk type telefoon maak je gebruik? 🙂 Ook zijn er verschillende apps waarmee je telefoonnummers kunt blokkeren.

Een andere mogelijkheid is, zoals maikel.twinnie en MichD zeggen, dat je tien contactmomenten doorgeeft. MichD heeft ook een goede link toegevoegd.
Als je wordt gebeld dan neem je op. Tien van zulke momenten kun je noteren met de datum en het tijdstip. Wij gaan er dan voor zorgen dat deze persoon een waarschuwing krijgt van zijn provider.

Heb je hierover nog vragen?

@all; super bedankt voor jullie reacties 😮 Top om te zien!
Reputatie 5
Badge +10
@-Naomi,

https://forum.simyo.nl/factuur-65/betalen-voor-alleen-overgaan-23181/

Volgens het bericht van Charlene op 23-9-2014 wordt een gesprek welke wordt doorgeschakeld naar de Voicemail ook geteld als een verbinding. Zo lees ik in het topic.
In de link hieronder tel ik het als een gemist gesprek welke dus niet meeteld?
Eigenlijk een beetje raar of ligt dat aan mij? 😕

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-word-lastig-gevallen-kunnen-jullie-iemand-82?_ga=1.35225825.1761493929.1402501902
Badge +2
Hoi allemaal,

Beadnkt voor jullie adviezen :o

Ik kan inderdaad inkomende telefoonnummer kan blokkeren maar dan heb ik een wachtwoord nodig en die heb ik nooit gehad.

En nee het is niet de pincode, heb dit geprobeerd maar werkt niet.

Er wordt de handleiding ook geschreven over een Pin2-code die men nodig heeft om toegang te krijgen tot bepaalde services toegang te krijgen. Ook deze pin2-code heb ik niet. Net als een puk2-code.

Ik heb alleen een pin-code en puk-code.

Enig idee waar ik de pin2-code en puk2-code kan aanvragen ??

Ik heb een Nokia 3600 Slide, zonder internet connectie, omdat ik dit niet kan bekostigen met mijn uitkering. De telefoon heb ik al zo'n 6 á 7 jaar.
Reputatie 5
Badge +10
https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-3600/preview-handleiding-47764.html?page=0009#af9 pagina nummer 9 even lezen.
Badge +2
Dat had ik al gelezen dus vandaar dat ik de vraag stelde waar ik de pin2-code en puk2-code kan aanvragen. 

Dit zijn NIET de gewone pin-code en puk-code want hiermee kun je een telefoonnummer niet mee blokkeren !!

Ik heb de pin2-code en de puk2-code NIET en die heb ik nodig om een telefoonnummer te kunnen blokkeren !!!!!

Dus nogmaals de vraag :  waar ik de pin2-code en puk2-code kan aanvragen ??

En het nokia-care centrum kan mijn niet helpen, zelfs de winkel waar ik mijn mobiel heb gekocht kan mij niet helpen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mariska31176,

Onze simkaarten hebben geen pin2 en puk2 codes. Helaas blijkt het voor jouw telefoon dan niet mogelijk te zijn om specifieke nummers te blokkeren.
Niet opnemen is dan het beste advies dat ik je kan geven.

Misschien is het een idee om eens te denken aan de aanschaf van een smartphone? Niet dat je nu meteen naar de winkel moet rennen, maar met de meeste smartphones is het blokkeren van nummer erg makkelijk te doen.
Reputatie 5
Badge +10
@-Naomi,

https://forum.simyo.nl/factuur-65/betalen-voor-alleen-overgaan-23181/

Volgens het bericht van Charlene op 23-9-2014 wordt een gesprek welke wordt doorgeschakeld naar de Voicemail ook geteld als een verbinding. Zo lees ik in het topic.
In de link hieronder tel ik het als een gemist gesprek welke dus niet meeteld?
Eigenlijk een beetje raar of ligt dat aan mij? 😕

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-word-lastig-gevallen-kunnen-jullie-iemand-82?_ga=1.35225825.1761493929.1402501902


Hoi Ernst,

Dit bericht misschien over het hoofd gezien?
Badge +2
Hoi mariska31176,

Onze simkaarten hebben geen pin2 en puk2 codes. Helaas blijkt het voor https://"http://www.gsmarena.com/nokia_3600_slide-2356.php" dan niet mogelijk te zijn om specifieke nummers te blokkeren.
Niet opnemen is dan het beste advies dat ik je kan geven.

Misschien is het een idee om eens te denken aan de aanschaf van een smartphone? Niet dat je nu meteen naar de winkel moet rennen, maar met de meeste smartphones is het blokkeren van nummer erg makkelijk te doen.


Bedankt voor je antwoord, maar het is en blijft irritant want ze bellen zowat elke dag 1 of 2 keer.

Als ik het geld had dan zou ik een smart phone kopen, maar ik heb maar een uitkering waar ik net van kan rondkomen. Dat zit er dus gewoon niet in, tenzij de smartphones heel erg goedkoop worden, maar dat zie ik nooit gebeuren, dus ik zal dan ook nooit een smartphone kunnen kopen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

En eigenlijk zouden ze mij niet eens lastig mogen vallen want mijn 06-nummer staat in het bel-me-niet register.
Dat helpt dus ook niet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mariska31176,

Het blijft vervelend inderdaad.
Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie, behalve dat je het krap hebt.
Misschien, heel misschien kun je iets vinden in onze telefoonshop.
Daar staan al 3 smartphones voor minder dan €70,-
Badge +2
Hoi Ernst,

Heel krap, als ik 5 euro over heb is het al veel.
Dan wordt het sparen voor maanden voordat ik er een kan kopen.
Bedankt voor de info :o
@-Ernst en mariska31176.

Voor de kleine portemonnee bestaat nog een ander middel dat zou kunnen helpen.
Bijvoorbeeld een extra (prepaid) basic telefoon kopen daarin tijdelijk een prepaid sim met een ander nummer.
3 weken gebruiken om bereikbaar te kunnen zijn. (als voorbeeld)
Je huidige telefoon op stil zetten, degene die jou moeten kunnen bereiken zou je dan het tijdelijk nummer door moeten geven.
Na 3 weken negeren van deze k*ler*l**ers zal de overlast hoogstwaarschijnlijk over zijn.

Is maar een suggestie van ut paerdjuh. :)
Friesian
Badge +2
Dank je Friesian, het is leuk bedacht maar ze geven niet zo snel op.
Ze bellen al sinds begin januari zowat elke dag. En soms 2 keer op een dag als ze de dag ervoor zijn vergeten. :mad:
En ook het nieuwe nummer kunnen ze dan gaan lastig vallen.
Mijn huidige nummer is niet echt openbaar, en zeker niet in een telefoonboek terug te vinden.
En het staat zelfs in het bel-me-niet-register, en zelfs dat helpt ook niet.

En zelfs een basic telefoon met een andere prepaid kaart is te duur voor mij :(
Reputatie 3
Badge +7
Hoi mariska31176,

Wat vervelend dat je niet direct een oplossing kan vinden. Je kunt eens rond vragen in de buurt of iemand nog een toestel voor je heeft liggen. Misschien kun je die lenen voor de tussentijd:)

En ook het nieuwe nummer kunnen ze dan gaan lastig vallen.
De vraag is hoe ze achter dit nieuwe nummer zouden kunnen komen. Wij kunnen je ook nieuw nummer geven. Als jij akkoord gaat met de kosten van €5,-. Is dat een idee?
Badge +2
Hoi mariska31176,

Wat vervelend dat je niet direct een oplossing kan vinden. Je kunt eens rond vragen in de buurt of iemand nog een toestel voor je heeft liggen. Misschien kun je die lenen voor de tussentijd:)

En ook het nieuwe nummer kunnen ze dan gaan lastig vallen.
De vraag is hoe ze achter dit nieuwe nummer zouden kunnen komen. Wij kunnen je ook nieuw nummer geven. Als jij akkoord gaat met de kosten van €5,-. Is dat een idee?


Hoi Ruud,

Ik zal eens rond vragen bij mijn familieleden om ze een extra mobieltje hebben liggen dat ik kan lenen.

Maar de vraag is ook hoe ze aan mijn huidige nummer zijn gekomen ?
Die is niet zomaar te verkrijgen, ik sta niet in een telefoonboek, heb het alleen aan mensen gegeven die ik ken en die geven mijn nummer niet door zonder het eerst aan mij te vragen.

Voorlopig hou ik mijn huidige nummer en zie hou het de komende tijd gaat.
Ik heb op dit moment ook geen geld over, heb nog maar 50 eurocent en daar moet ik het mee doen tot mijn uitkering wordt gestort (op de 23ste) en dan maar hopen dat ik tegen 23 april wat mee over heb dan nu.

Bedankt voor je suggestie, ik ga gelijk rondvragen :)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi mariska31176, Fijn dat ik je op een idee heb kunnen brengen, graag gedaan!:D
Maar de vraag is ook hoe ze aan mijn huidige nummer zijn gekomen ??
Die is niet zomaar te verkrijgen, ik sta niet in een telefoonboek, heb het alleen aan mensen gegeven die ik ken en die geven mijn nummer niet door zonder het eerst aan mij te vragen.
Dit kan op vele manieren zijn. Er wordt heel vaak gevraagd om je telefoonnummer op te geven bij registratie van het één of het ander. Dan zijn er soms kwaadwillende bedrijven die weer manieren hebben om die gegevens te ontfutselen.😕

Kun je mij laten weten of je een ander toestel hebt kunnen vinden?
Badge +8
Hoi Ernst,

Dit bericht misschien over het hoofd gezien?


Hoi Maikel.twinnie,

Ik zal er zelf maar even op ingaan dan 😉
Ik heb het in dat topic over de beller. Als jij naar een voicemail belt, heb je verbinding met de voicemailbox van die persoon. Dat staat dan ook als gesprek op jouw factuur. Degene wiens voicemail je hebt gebeld, die ziet daar niks van terug. Die heeft geen verbinding met jou gehad.
Een gesprek dat is doorgeschakeld naar de Voicemail kun je dus niet als één van de tien contactmomenten opgeven.

De tien contactmomenten zijn ook vooral bedoeld voor iemand die je anoniem lastigvalt, waar je het nummer dus niet van hebt. Dan kunnen we met die contactmomenten achterhalen bij welke provider die persoon zit, en die geeft dan een waarschuwing.
Weet je het nummer wel, dan blokkeer je dat via je toestel en is dat allemaal niet nodig.
Jammer dat Mariska die optie niet heeft op haar toestel 😞

Hoi Mariska31176,

Je kunt via deze website een klacht indienen tegen het bedrijf dat jou nog steeds belt. Dan kunnen ze er wat aan doen 🙂

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Hoi Ruud,

Nee nog niet, maar mijn broer zou nog even kijken als hij weer thuis is morgen. Die heeft er op zijn minst nog een liggen zei hij.

Alvast een fijn weekend. :o
Badge +2
Hoi Charlene,

Bedankt voor de tip, ik heb zojuist een klacht ingediend.

Een fijn weekend.

Groetjes,
Mariska
Reputatie 4
Badge +10
Hoi mariska31176,

Ahh super slim. Je weet maar nooit 😉
Goed dat je de klacht hebt ingediend. Hopelijk gaat de klacht werken en vallen ze je niet meer lastig.

Jij ook een fijn weekend! Laat je het weten of je broer er één heeft liggen? 🙂

Reageer