.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik steeds slecht bereik heb?

  • 4 May 2016
  • 3 reacties
  • 459 Bekeken

Badge
Ik ben hier niet de enigste die er problemen mee heeft. Ook het bezoek, privé of (nog erger) zakelijk bezoek kunnen ook met dongle van de kpn geen ontvangst krijgen met het internet en wbt telefonie... als je ontvangst hebt gsm neerleggen en handsfree gebruiken . (omdat als je maar een paar mm beweegt het signaal al weg is. zelfs als hij stil ligt (doorlopen alle telefoons alle soorten signalen.) Gelukkig heb ik hier ook nog een vaste (land)lijn.
Gelukkig woon ik aan dicht de rand van het dorp, zodat ik op de eerste en tweede verdieping iig toch nog een Beetje ontvangst heb.
Bijna overal goed bereik / ontvangst, behalve bij ons hier in het dorp (Riel) nog steeds niet. Dat is wel balen. Maar gelukkig heb ik thuis, bij mijn ouders en in de super hier wifi.
Goirle heeft wel goed ontvangst, mja zij hebben twee masten in het dorp en wij geen. Die van hun is het dichtste bij geloof ik.
En meten is ook een kunst geloof ik. De laatste meting viel ruim binnen de norm... wat bleek, ze hadden in het postcode gebied een meeting gedaan, Net buiten Goirle, omdat dat ook hetzelfde postcode gebied is...
Ze waren het niet eens met en ongevoelig voor mijn commentaar / protest.
Want volgens hem was de sterkte en dus ook de dekking goed waar ze gemeten hadden en dat was in ons postcode gebied en dus voldeden ze. !?!? /WTF /yeah right...

Postcode: 5133CV, nr. 18 (Mijn gegevens) (Samsung Note 1)
Postcode: 5133BB, nr. 12A (Van mijn ouders, die zijn btw. bij de KPN.) (Samsung Y)
icon

Beste antwoord door Angela 6 May 2016, 13:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dr.Mengede,

Wat vervelend om te zien dat je zoveel last hebt van een wegvallend netwerk 😞 Ik snap dat je hier graag wat meer over wilt weten.

Ik heb zojuist de Netwerkspecialist gesproken voor je. Zij hebben jouw postcode en de postcode over jouw ouders bekeken. Helaas is het bereik bij jou binnen inderdaad niet optimaal. Dat betekent dat er nauwelijks tot geen bereik binnen is. Dit heeft vooral te maken met omgevingsfactoren. Denk hierbij aan de afstand van de mast, het materiaal waarvan je huis gemaakt is of hoe goed deze geïsoleerd is. Op de postcode van jouw ouders is dit hetzelfde. Hoe vervelend dit ook is, kan KPN het bereik binnenshuis niet garanderen 😞 Het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn beter wordt.

Buiten moet het bereik al beter zijn. Hoe verder je het dorp in gaat, hoe minder het bereik wordt. Op 2G zou dit al beter moeten werken dan op 3G. Heb je dit al eens getest?

Het spijt me dat ik geen oplossing voor je heb.

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb een redelijk nieuw huis en idd goed geïsoleerd, mijn ouders hebben een ouder (vrijstaand) huis, welke een heel stuk dichter bij Goirle en Tilburg staat. En dus ook dichter bij de masten.
Maar het probleem is er ook als we (beneden of op de eerste verdieping) voor het raam sta, ook hetzelfde probleem als ik in de tuin of op straat sta, bij mij thuis en zelfs bij mijn ouders. een mm bewegen en je hebt al geen ontvangst meer... KPN kan binnen geen ontvangst garanderen... maar buiten dus ook niet volgens mij.
En ja, als ik bij mijn ouders midden op straat ga staan bellen heb ik wel een heel stuk beter ontvangst. Maar ja, dat is dus een drukke doorgaande weg. lol. (Werden een paar automobilisten pissig omdat ik midden op de weg stond te bellen (testen).) Ik zie mijn ouders (75 plussers) al bij weer en wind hetzelfde doen... d8 het niet.
Hoe gebruiken mijn ouders hun gsm? Ze bellen er gewoon niet meer mee, alle communicatie gebeurd Of via sms of via wifi (whatsapp). btw. ik doe dat ook meestal... buiten het dorp, in de stad enzo... dan kan ik tenminste gewoon bellen en gegevens up- & downloaden zonder signaal verlies.
(ik /we = ik zelf en/of mijn ouders)

Ik kan alleen testen met #1. GSM/WCDMA (auto-stand), #2. Alleen GSM, #3. Alleen WCDMA.
Mode #2. geeft wel een veel beter ontvangst, iig minimaal 1 blokje tot volle balk. mja, geen internet. Dus wat heb ik dan aan een duur internet abonnement bij jullie. (Een paar maanden niet veel (bijna niet dus) buiten geweest. Maar nu met de betere temperaturen, ben ik wel vaker buiten, ook lopen of fietsen tussen mijn huis en die van mijn ouders. Maar ik hoef echt geen internet radio of stream of iets anders aan hebben staan. Want die werken gewoon niet (goed), ivm met de ... verbinding. Bellen ook, ik kreeg laatst een telefoontje terwijl ik bij mij voor op straat stond, verbinding viel gewoon weg. Heb ze toen maar een sms'je gestuurd en ze op mijn vaste lijn terug laten bellen...
Mode #3. geeft hier nu 1 blokje of helemaal niets.
Ik zit op dit moment boven en de Note ligt hier naast me, Signaal staat even op G3, daarna op H+, en soms even geen verbinding. (En ik ben niet de enige die er last van heeft btw. Er lopen hier heel wat meer mensen op de de telecom bedrijven te mopperen (of erger). Alleen die reageren nu zo van, al een paar keer klachten ingediend, maar er gebeurd toch niets. Enigste dat misschien kan helpen is kassa of radar of zo iets inschakelen.)
Ideale oplossing zou zijn als er iig één mast hier dicht bij of in het dorp zou komen.! KPN of Vodafone, maakt volgens mij niets uit...


Een paar jaar geleden wilden ze hier bij de brandweer bij de lucht alarm mast een gsm mast / unit plaatsen, maar dat werd tegen gehouden door een paar "oudjes", maar die mensen zijn hier allang weer weg. Dus misschien een idee voor de KPN of zo? (bij de brandweer of kerk (toren))
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dr.Mengede,

Het was inderdaad de verwachting dat je op 'Alleen GSM' beter bereik hebt en dus beter kun bellen. Helaas is internet via deze optie inderdaad niet goed. Zoals gezegd heeft de netwerkspecialist aangegeven dat dit op korte termijn helaas niet gaat verbeteren 😞 Hoe vervelend ik dit ook vind, kan ik het helaas niet voor je aanpassen. Sorry.

Als je 3G of H+ ziet staan in je scherm, dan is dit goed! H+ is de snelste '3G' verbinding die je kunt hebben. Het is natuurlijk wel jammer dat deze verbinding niet stabiel is. Het is zeker een goede suggestie om een nieuwe mast te plaatsen bij jullie in het dorp. Dit zal ik aankaarten bij de netwerkspecialisten van KPN. Zij kunnen dit op hun beurt weer doorzetten.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer