.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik regelmatig niet bereikbaar ben?

  • 7 June 2016
  • 5 reacties
  • 1372 Bekeken

Hallo, het komt de afgelopen dagen met steeds grotere regelmaat voor dat ik niet gebeld kan worden. De beller krijgt 3x tuut in oplopende toon en hoort dan het bericht 'dit mobiele nummer is niet in gebruik' Wat kan ik hier aan doen?? Ik ben aangemeld, voldoende bereik... nummer is uiteraard wel in gebruik! Heel raar en vooral veevelend. Als de beller het een paar keer opnieuw probeert lukt het vaak wel. Ik gebruik een Samsung galaxy S4. Graag een reactie!
icon

Beste antwoord door Angela 8 June 2016, 13:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mamobo,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je af en toe niet te bereiken bent. Vooral in nood situaties is dit alles behalve handig.

Zoals je het probleem omschrijft, lijkt het erop dat jij jouw telefoon in de 'niet storen' stand hebt staan. Hierdoor mislukt de eerste oproep altijd. Wordt er direct nog een keer gebeld, komt de oproep wel door. Je kunt dit controleren via de instellingen in je telefoon. Je kunt alle meldingen blokkeren door te gaan naar Instellingen > Mijn apparaat > Blokkeer modus. Zie je hier dat dit aanstaat, dan raad ik je aan om het uit te zetten.

Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart ook opnieuw aangemeld op het netwerk. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten.

Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Bedankt voor je reactie!!!

Ik heb even in mijn telefoon gekeken, maar de 'Niet Storen' stand is altijd uitgeschakeld dus niet actief. Ik heb mijn telefoon na het lezen van je bericht 15 min. uitgeschakeld. Ik moet nu maar even afwachten of het opnieuw aanmelden van mijn simkaart op jullie netwerk de oplossing is voor het probleem. Ik meld mij weer bij je als het probleem opnieuw optreedt!

Bedankt voor je support.
Groethes Marco


Hoi Mamobo,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je af en toe niet te bereiken bent. Vooral in nood situaties is dit alles behalve handig.

Zoals je het probleem omschrijft, lijkt het erop dat jij jouw telefoon in de 'niet storen' stand hebt staan. Hierdoor mislukt de eerste oproep altijd. Wordt er direct nog een keer gebeld, komt de oproep wel door. Je kunt dit controleren via de instellingen in je telefoon. Je kunt alle meldingen blokkeren door te gaan naar Instellingen > Mijn apparaat > Blokkeer modus. Zie je hier dat dit aanstaat, dan raad ik je aan om het uit te zetten.

Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart ook opnieuw aangemeld op het netwerk. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten.

Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mamobo,

Nou dat is mooi om te horen, dan kunnen we de " niet storen stand " uitsluiten!

Goed dat je jouw toestel voor 15 minuten hebt uitgeschakeld. Ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost, als dat niet het geval is hoor ik graag van je.

Groetjes,
Caspar
Hallo Simyo mederwerker,

het is helaas weer zover dat ik niet bereikbaar was zoals ook eerder het probleem was. Nu niet bereikbaar op 23-6 om 14.10 uur.
Ik kreeg hiervan om 14.40 uur ongeveer een voicemail sms. (Dat was een half uur later). Mijn telefoon is niet over gegaan, beltoon luid, geen melding van gemiste oproep (hoorn met streepje/pijltje in de meldingenbalk) De beller (ook Simyo abbonnement) kreeg te horen "deze telefoon is niet beschikbaar". De simkaart is al opnieuw aangemeld op het netwerk door jullie, vandaar dat ik een voicemail sms kreeg. Voicemail stond voorheen uit en heb ik nu ook weer uit gezet. Telefoon werkt gewoon en gaat over bij een test om 15.09 uur door de zelfde beller. Ook als ik een game speel op mijn Samsung S4 dan gaat hij gewoon over (17.12 uur) dus dat is ook niet het probleem Telefoon staat niet op 'Niet storen'

Ik weet niet wat er aan de hand is. Iets mis met mijn Simkaart of misschien met mijn telefoon? In ieder geval weet ik niet meer wat te doen. Hebben jullie nog suggesties e/o een oplossing vvoor mijn onbereikbaarheid? Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het wel.

Bedankt voor jullie hulp.
Groet Marco
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mamobo,

Wat vervelend dat dit probleem weer teruggekeerd is! Begrijp ik goed dat je slechts één keer onbereikbaar was? Uit je verhaal maak ik op dat je het daarna nog twee keer geprobeerd hebt (om 15:09 en daarna om 17:12) en dat het toen wel gewoon lukte. Klopt dit?

Al jouw instellingen staan vanuit onze kant gewoon goed! Wil jij je simkaart even in een ander toestel stoppen, en een andere simkaart in je eigen toestel plaatsen? Dit is een handige test om uit te zoeken waar het probleem ligt. Als je wel gewoon gebeld kunt worden op je nummer met een ander toestel, en als het andere nummer (van de andere simkaart) ook onbereikbaar is in jouw telefoon, wijst dit op een telefoon-issue. Andersom zou het natuurlijk wijzen op een simkaart-issue.

Laat je het weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer