Skip to main content

.

Gisteren viel mij ineens op dat het WiFiCall symbooltje niet meer in beeld komt.
Uiteraard staat alles wel goed ingesteld.
Internet leverde de volgende oplossing op: Simkaart eruit halen en terugsteken.
Dat leverde inderdaad op dat WifiCall weer werkt(e). Ben even weggeweest en nadat ik thuiskwam was het symbool wederom afwezig. En ik neem aan dat die functionaliteit er dan ook niet is. Dat zou jammer zijn. 
Zijn er meer mensen die hier last van? Zou het kunnen liggen aan de meest recente update naar IOS 13.4.1? Hebben mensen met een Android telefoon hier ook last van? 
Of ligt het aan SImyo? Ik neig naar dit laatste, zeker als meer mensen hier last van hebben. 

@Ray Dat is mooi!

Echter, heb je het nu nog in beeld staan? @de leon en ik hadden dat ook namelijk, zodra we de sim verwijderden en weer terug stopten. Maar niet veel later was dit weer verdwenen.

Ik zal de simkaart morgen wat langer in de iPhone doen. 


Dan ben ik eens benieuwd. Ik verval in herhalingen, merk ik :wink: … bij mij is het een Russische Roulette. Vaker niet dan wel in beeld. En dat is voor mij het equivalent van doet het soms wel maar vaak niet oftewel ik heb de functionaliteit soms maar meestal niet. En daar is geen staat op te maken. 


@de leon Ik heb de ‘functionaliteit’ gewoon niet (zichtbaar). En omdat ik toen ik laatst bijna alleen op kantoor was en de volledige WiFi kon gebruiken ter ondersteuning van mijn telefoongesprek, maar de gesprekskwaliteit zo ontzettend slecht was, neem ik vanaf dat moment aan, dat de functionaliteit niet werkzaam is als deze niet in beeld verschijnt. Simyo is aan zet!


@RicoK @de leon @Scotsman 

 

ik heb zojuist de simkaart weer in de S6 gedaan. Laat hem de rest van de dag zitten om te kijken of KPN WIFICALL in het scherm blijft staan.

 


@RicoK dat is zeker lastig, net als je het nodig hebt. Erop vertrouwen kan je dus niet. Ik zet 1-2 keer in de week mijn telefoon helemaal uit ‘s nachts, als ‘ie net opgeladen is. Even een verse ‘reset’. Doe ik al jaren.  Na zo’n nieuwe opstart is het symbool soms tijdelijk zichtbaar, merk Ik. Maar zo’n nieuwe opstart van de foon heeft echter vaker niet dat resultaat, is de ervaring. Dat is het misschien het verschil tussen jou en mij, dat ik mijn foon regelmatig helemaal uitzet. En heel soms zie ik WiFiCall ineens in beeld, als ik thuiskom en mijn foon opnieuw verbinding heeft gemaakt met mijn WiFi. Maar ook hier veel vaker niet dan wel. 
Ik ga er nu maar vanuit dat ik wel de functionaliteit aan heb gezet op mijn telefoon maar dat ik hem dus eigenlijk niet heb. Zoiets als WiFi aanzetten op je telefoon maar vaak heb je het niet. (Dit laatste is uiteraard niet het geval 😄)

 


@Ray  mooi testje. Kan je nog even uitproberen of het symbool verdwijnt als je Wifi uit- en aanzet en flight modus uit en weer aan? Bij mij is het namelijk daarna gegarandeerd verdwenen, als ik al had tenminste. 


@de leon

Bij WiFi uit en aanzetten gaat het al fout.

 

Edit: bij het uit en aanzetten van de vliegtuigstand geen probleem. 


@Ray thanks voor het ‘testen’. Het sluit namelijk aan op mijn eigen ervaring ook. Het lijkt dus op een issue tussen WiFi en de geboden functionaliteit van WiFi Call door Simyo. Ik ben geen technicus maar daar gaat dus iets niet goed. Iets anders kan ik er niet van maken. 
 

Edit: heb mijn toestel net even in flight modus gezet. Daarmee wordt de connectie dus verbroken met het netwerk van Simyo maar niet met je WiFi. Daarna is het symbool zichtbaar weer. En ook dat sluit aan op mijn ervaring. Een ‘reset’ op het netwerk helpt dus mogelijk even...tijdelijk. Maar de functionaliteit is weg, als je opnieuw connectie zou maken met WiFi. Dus ook daar zit een soort van issue. 


@de leon Flight modus uit en weer aan laat bij mij niet KPN WiFiCall zien :(


@de leon Flight modus uit en weer aan laat bij mij niet KPN WiFiCall zien :(

Is een soort Russische Roulette @RicoK. Bij mij ook lang niet altijd. Experimenteer maar eens met flight modus uit en aan en WiFi ook uit en dan weer aan en andersom. Weet niet meer welke van de twee volgordes resultaat geeft. Maar één ding is wel zeker, koosjer is het niet. 🙄. En zoiets moet ook niet mogen. En afdoende is het i.i.g. zeker niet.


Hoi allemaal,

 

Wat een boel berichten, ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. 

 

Er staat nog geen nieuwe update klaar. Soms lost een update dit soort problemen op, soms zijn er twee updates voor nodig.

Maar, zoals al eerder gemeld, ik heb er contact met Apple over gehad en het probleem is niet echt bij hen bekend. En dat betekent dat ze het ook niet in een update opnemen.    
 

 

@de leon Ja dus die volgende update zal dan misschien ook niet veel uithalen… Hmmm het wordt wel lastig zonder kruistest, ik zou er erg graag achter komen of dit probleem toestel gerelateerd is… Ik ga toch weer contact opnemen met de netwerkspecialist voor je! 

 

 

Bedankt @Tessanne. De volgende keer dat ik in Nederland ben zal ik kijken of wifi bellen via de eSIM werkt. Kan even duren want momenteel moet ik 2 weken in quarantaine als ik weer naar de UK reis en daar heb ik niet zo veel zin in...

 

@Scotsman Heel begrijpelijk dat je daar geen zin in hebt, maar toch bedankt! 

 

 

Ik heb die 6S als iPhone probeer telefoon en toen ik mijn Simkaart erin deed had ik VoWifi in combinatie met iOS 13.4.1.

 

Zichtbaar als KPN VoWifi

 

Hebben jullie hier iets aan?

 

@Ray het lijkt er op alsof het werkt behalve bij het aan en uitzetten van de Wifi… Dat is interessant. Bedankt voor het testen! 

 

@RicoK Voor jou zal ik de netwerkspecialist gaan benaderen!  Echt balen dat de kwaliteit van het gesprek op kantoor zo slecht is! Het lijkt er inderdaad op dat Wifi bellen toen niet aan heeft gestaan. 

 

Ik weet niet zeker of het al is genoemd (het zijn een boel berichtjes), maar onder de instelling bellen via Wi-Fi vond op mijn Android ook een manier om de voorkeur voor bellen aan te passen > Voorkeur Wi-Fi of voorkeur mobiele netwerk. Heeft apple deze optie ook?

 

Groetjes,

Tessanne

 

 


 

 

 

 

 

Ik weet niet zeker of het al is genoemd (het zijn een boel berichtjes), maar onder de instelling bellen via Wi-Fi vond op mijn Android ook een manier om de voorkeur voor bellen aan te passen > Voorkeur Wi-Fi of voorkeur mobiele netwerk. Heeft apple deze optie ook?

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Met een schuifje kun je WiFi Calling aan of uitzetten:

 


Ja hoor, ook bij mij is het Russische roulette:tired_face: .

Ik ben er bij toeval wel achtergekomen dat het gaat werken wanneer ik eerst via simyo 4g verbonden ben en dan de wifi opstart. Wanneer de wifi of 4g van een andere provider eerst opstart krijg ik geen VoWiFi bij simyo. Wel vreemd want bij de andere provider wordt hier geen onderscheid in gemaakt.

Ik heb nu nog data gekregen om een en ander te testen, maar het is voor mij juist de bedoeling dat ik bij mijn simyo abonnement geen data wil hebben. Wanneer het dan ook niet opgelost wordt, ga ik jullie verlaten…… Mij is namelijk verteld dat het hebben van data niet nodig was voor het bellen via WiFi. Hebben zij die problemen hebben wel data? En ervaren zij hetzelfde dat wanneer eerst via 4G verbinding wordt gelegd en daarna WiFi ingeschakeld wordt er wel WiFiCall komt te staan?


 

 

Ik weet niet zeker of het al is genoemd (het zijn een boel berichtjes), maar onder de instelling bellen via Wi-Fi vond op mijn Android ook een manier om de voorkeur voor bellen aan te passen > Voorkeur Wi-Fi of voorkeur mobiele netwerk. Heeft apple deze optie ook?

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Apple kent geen voorkeur WiFi of mobiel netwerk, zoals Android dat wel heeft.


@Tessanne wat je over mij schrijft klopt wel. Ik denk dat een kruistest weinig uit zal halen. Als ik mijn SIM in bijvoorbeeld de foon van Rico zou stoppen, is het probleem er nog steeds denk ik. En andersom.

Wat @louis661 beschrijft in zijn eerste bericht herken ik ook wel maar zo zou het uiteraard natuurlijk niet moeten gaan. Aan schuifjes klooien steeds. Bovendien, ik hoor mezelf dit nu voor de 3e keer zeggen, blijf ik de kruistest van @louis661 interessant vinden. Namelijk dat WiFiCall wel zichtbaar was met een SIM van Tele2 en T-Mobile in zijn iPhone. Klopt dit @louis661 ?


Vanmorgen had ik WifiCall door eerst flightmodus aan te zetten, daarna WiFi uit, daarna weer WiFi aan en had ik WiFiCall. Zet ik daarna flightmodus weer uit, is WiFiCall ook weg. 
Ik ben net weggeweest, mijn telefoon is buiten op 4G overgeschakeld uiteraard maar nu ik terug ben dus weer op mijn WiFi is WiFiCall ook niet meer actief. 
Het is ingewikkeld maar als ik alles zo op een rijtje lees, lijkt het er sterk op dat het ergens toch een Simyo dingetje is. Ik zou een toestelprobleem willen uitsluiten. De IOS 13.4 of 13.4.1 updates misschien nog niet helemaal


@Tessanne wat je over mij schrijft klopt wel. Ik denk dat een kruistest weinig uit zal halen. Als ik mijn SIM in bijvoorbeeld die van Rico zou stoppen, is het probleem er nog steeds denk ik. En andersom.

Wat @louis661 beschrijft in zijn eerste bericht herken ik ook wel maar zo zou het uiteraard natuurlijk niet moeten gaan. Aan schuifjes klooien steeds. Bovendien, ik hoor mezelf dit nu voor de 3e keer zeggen, blijf ik de kruistest van @louis661 interessant vinden. Namelijk dat WiFiCall wel zichtbaar was met een SIM van Tele2 en T-Mobile in zijn iPhone. Klopt dit @louis661 ?


Vanmorgen had ik WifiCall door eerst flightmodus aan te zetten, daarna WiFi uit, daarna weer WiFi aan en had ik WiFiCall. Zet ik daarna flightmodus weer uit, is WiFiCall ook weg. 
Ik ben net weggeweest, mijn telefoon is buiten op 4G overgeschakeld uiteraard maar nu ik terug ben dus weer op mijn WiFi is WiFiCall ook niet meer actief. 
Het is ingewikkeld maar als ik alles zo op een rijtje lees, lijkt het er toch sterk op dat het ergens toch een Simyo dingetje is. Ik zou een toestelprobleem willen uitsluiten. De IOS 13.4 of 13.4.1 updates misschien nog niet helemaal

@de leon Tele2 klopt, die werkt steeds, ook nu nog. De andere was een Vodafone sim die ik niet meer ter beschikking heb. Bij T-Mobile werkt het helemaal niet, daarom ben ik er weg gegaan, maar zij hadden wel e-sim waardoor ik met T-mobile en Tele2 in 1 iPhone af kon. De Tele2 gebruik ik alleen voor de data maar heb VoWiFi hier wel op aanstaan. Dit zelfde trucje wilde ik uithalen met simyo. Het ligt dus niet aan 13.4.1, misschien wel aan de manier waarop met het netwerk verbonden wordt.

Zelf sta ik nu voor het dilemma, doorgaan met niet altijd VoWiFi, of een nieuw abonnement met data, bij een provider die het wel ondersteunt, met een tweede iPhone. @de leon Jij hebt wel een sim only met data aan staan?


@louis661 mij lijkt het ook een verbinding met een ‘netwerkdingetje issue’. Ik heb inderdaad een Sim Only met een databundel


Voordat ik aan dit hele avontuur begon, een telefoon met de mogelijkheid tot vowifi en esim had ik me al een beetje ingelezen op het www en las ik dat mensen uit oa US al een aantal jaren perfect kunnen wifibellen in Europa en Azië, Ging er dan ook vanuit dat dit met KPN ook kon, ten onrechte blijkt nu.

Is dit een land-restrictie van Simyo of KPN of is het technisch nog niet voor elkaar en gaat dit alsnog gebeuren en zo ja wanneer?

Vodafone claimt dat zij vowifi wel in het buitenland werkend hebben, ze hebben echter nog geen esim… (wellicht later dit jaar)

Optie nu is om met mijn fysieke buitenlandse sim over te stappen naar een provider die wel esim aanbied en de esim van Simyo om te ruilen naar een fysieke Vodafone sim. Pfff wat een gedoe…

 

Zou dus graag horen of dit (vowifi in het buitenland) bij Simyo op (korte) termijn nog goed komt? En zo niet ben ik (nu in 2020) oprecht geïnteresseerd in het waarom.

 

Groet Dirk


<knip>

Vodafone claimt dat zij vowifi wel in het buitenland werkend hebben, ze hebben echter nog geen esim… (wellicht later dit jaar)

<knip>

 

Groet Dirk

@Drik Ik wil geen spelbreker zijn maar ook Vodafone biedt geen VoWiFi in het buitenland aan. Dit is te vinden via de url https://www.vodafone.nl//zakelijk/4gbellen

zie hieronder een schermafbeelding:

 


Op een ander deel van hun website

https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen

staat:

 

Ze zeggen dus maar wat?


Misschien een beetje kort door de bocht (mijn laatste opmerking), als het waar is wat op de site staat zou het voor zakelijke klanten nog niet werken maar (zoals ik het lees) voor particuliere klanten al wel? (het wordt in ieder geval op zijn minst geinsinueerd)


Op een ander deel van hun website

https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen

staat:

 

Ze zeggen dus maar wat?

Het kopje wat je daar opent is gelijk aan het kopje software updates bij de zakelijke site. Ze hebben verkeerd gekopieerd en geplakt lijkt me:thinking:


Vandaag toch weer een aantal keer gebeld met de KS. Het zou moeten werken, maar het werkt maar voor eventjes. Na een halfuur is het geen WiFiCall meer, wat je ook probeert. Toch het verzoek gekregen de fysieke sim te plaatsen.

Ook met de fysieke sim wordt het niet beter. Het enige wat ik nu wel 100% zeker weet, is dat het niet aan mijn toestel ligt. In een andere iPhone ook na een halfuur geen VoWiFi meer.

Eigenlijk wist ik dat wel omdat simkaarten van andere providers het wel goed deden.

Morgen maar weer bellen met de KS. Nu echter over directe ontbinding van het contract met nummerbehoud, er is mij van tevoren beloofd dat VoWiFi zou werken bij simyo! Dat is volgens mij het niet nakomen van een belofte waarop ik het contract ben aangegaan.


Jammer @louis661 maar ik snap het wel, als je juist iets zoekt maar dat gebodene niet vindt, dan maar weer verder kijken. Jouw ervaring sterkt ons wel verder , dat er dus iets niet koosjer is. 


Werkt Bellen over WiFi ook niet met prepaid? Dacht dat dit alleen geldt voor Volte.

 

ik heb net de ontvangen prepaid simkaart in de iPhone geplaatst, instellingen gecheckt maar geen VoWifi


Reageer