.

Beantwoord

Hoe kan het dat bellen via WiFi niet werkt?



Toon eerste bericht

247 reacties

Voor Zover ik weet zijn er met fysieke sim kaarten geen problemen en ik spreek uit ervaring, vandaar mijn reactie in het andere topic.

Terwijl ik vandaag de vraag nog had gesteld bij de klantenservice of het niet maken kon hebben met de esim. Hier werd negatief op gereageerd. Zal het dan de combinatie esim en VoWiFi op iPhone kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een iPhone Xs en wanneer ik hier een andere sim van een kennis in plaats met Tele2 of Vodafone krijg ik netjes WiFi achter de aanbieder te staan. Bij simyo, helemaal niets…

Uhm…..dit vind ik dan dus toch weer vreemd :thinking:

@louis661 Heb ik goed begrepen dat jij gebruik maakt van Simyo met een e-sim?

@Ron H Dat klopt niet helemaal, jij hebt er geen probleem mee maar RicoK en ik dus wel. En louis661 ook, zoals ik lees.

Ik heb een iPhone Xs en wanneer ik hier een andere sim van een kennis in plaats met Tele2 of Vodafone krijg ik netjes WiFi achter de aanbieder te staan. Bij simyo, helemaal niets…

Uhm…..dit vind ik dan dus toch weer vreemd :thinking:

@louis661Heb ik goed begrepen dat jij gebruik maakt van Simyo met een e-sim?

@Ron HDat klopt niet helemaal, jij hebt er geen probleem mee maar RicoK en ik dus wel. En louis661 ook, zoals ik lees.

@de leon dat heb je helemaal juist begrepen. Voor een maand nog denk ik ongeveer. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een iPhone Xs en wanneer ik hier een andere sim van een kennis in plaats met Tele2 of Vodafone krijg ik netjes WiFi achter de aanbieder te staan. Bij simyo, helemaal niets…

Uhm…..dit vind ik dan dus toch weer vreemd :thinking:

@louis661Heb ik goed begrepen dat jij gebruik maakt van Simyo met een e-sim?

@Ron HDat klopt niet helemaal, jij hebt er geen probleem mee maar RicoK en ik dus wel. En louis661 ook, zoals ik lees.

@de leon dat heb je helemaal juist begrepen. Voor een maand nog denk ik ongeveer. 


Dit laatste sluit aan op de ervaring van @Scotsman (lees terug)

Hoe dan ook...WiFi Call in combinatie met Simyo levert vragen op.

Ik vind vooral jouw test met simkaarten van andere providers interessant @louis661 

(Ik dacht dat ik het losgelaten had maar blijkbaar is dat lastig...:grin: )

Reputatie 7
Badge +6

Dat probeer ik dus aan te geven het lijkt erop dat wifi call in combinatie met simyo e sim vragen oplevert.
Maar goed je kunt dit testen door dat één Van jullie Een fysieke simkaart vraagt/aanvraagt bij Simyo.
Volgens mijn heeft iemand dat al een keer voorgesteld om dit te testen😉

Dat probeer ik dus aan te geven het lijkt erop dat wifi call in combinatie met simyo e sim vragen oplevert.
Maar goed je kunt dit testen door dat één Van jullie Een fysieke simkaart vraagt/aanvraagt bij Simyo.
Volgens mijn heeft iemand dat al een keer voorgesteld om dit te testen😉

@Ron H Zojuist weer gebeld met KS, omdat VoWiFi voor mij echt de reden was om over te stappen. Daarnaast echter ook een esim, zodat ik de data van mijn werksim kan gebruiken:wink: in hetzelfde toestel.

Er is weer van alles geprobeerd, helaas zonder gewenst resultaat. Om te testen heb ik wel 1000 Mb gekregen en ontvang ik binnen 2 dagen een nieuwe fysieke sim. Deze zal ik dan gaan plaatsen en houd jullie op de hoogte.

Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, mijn iPhone kan geen 2 fysieke simkaarten aan….

Reputatie 1

Dat probeer ik dus aan te geven het lijkt erop dat wifi call in combinatie met simyo e sim vragen oplevert.
Maar goed je kunt dit testen door dat één Van jullie Een fysieke simkaart vraagt/aanvraagt bij Simyo.
Volgens mijn heeft iemand dat al een keer voorgesteld om dit te testen😉

@Ron H Zojuist weer gebeld met KS, omdat VoWiFi voor mij echt de reden was om over te stappen. Daarnaast echter ook een esim, zodat ik de data van mijn werksim kan gebruiken:wink: in hetzelfde toestel.

Er is weer van alles geprobeerd, helaas zonder gewenst resultaat. Om te testen heb ik wel 1000 Mb gekregen en ontvang ik binnen 2 dagen een nieuwe fysieke sim. Deze zal ik dan gaan plaatsen en houd jullie op de hoogte.

Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, mijn iPhone kan geen 2 fysieke simkaarten aan….

Ik wou net een bestellen… ik wacht dit even af

Reputatie 7
Badge +9

Dat probeer ik dus aan te geven het lijkt erop dat wifi call in combinatie met simyo e sim vragen oplevert.
Maar goed je kunt dit testen door dat één Van jullie Een fysieke simkaart vraagt/aanvraagt bij Simyo.
Volgens mijn heeft iemand dat al een keer voorgesteld om dit te testen😉


Klopt combinatie WiFi Call en e-sim levert vragen op.

Maar wat ik aangeef, is dat de combinatie WiFiCall en fysieke sim dus ook vragen oplevert. Voor @RicoK  en mij. En wij zijn niet bepaald dom. Daar gaat dit hele topic namelijk over, vanaf het begin.

Testen met een fysieke sim is dus geen garantie dat het misschien wel werkt, gezien het bovenstaande. Wel garantie voor extra gedoe. En ik hoop dat je niet hoefde te betalen voor de fysieke sim.

Nogmaals: ik vind de eerdere test van @louis661 interessant; het proberen met fysieke simkaarten van 2 andere providers en wel WifiCall zien.

@louis661Ik vraag jou dan ook vriendelijk om ons vooral te laten weten wat jouw ervaring zo meteen is met de nieuwe fysieke sim. Heb je daarmee nog steeds geen WiFiCall, dan worden @RicoK en @de leon hierin bevestigt. Werkt het wel met WiFiCall dan is het dus blijkbaar de combinatie met de e-sim van Simyo die niet goed gaat..
In beide gevallen gaat er dus iets niet goed maar ik laat het dan definitief en voorgoed los.

Reputatie 7

@de leon Bedankt voor je post. Ik heb het een tijdje laten rusten, maar lekker zit het mij nog steeds niet…...

Wél moet ik aangeven, dat de iPhone 8 (ook voorzien van de laatste iOS versie en updates) van het werk op het netwerk van T-Mobile, waar WiFi Calling ook staat ingeschakeld, ook niet (meer?) T-Mobile WiFi Calling laat zien. Ik heb ‘meer?’ tussen haakjes gezet, omdat ik gewoon niet meer weet of dat er überhaupt ooit heeft gestaan. Wat ik wel zeker weet is dat op mijn privé telefoon wel altijd KPN WiFi Caling stond, of iets wat hierop leek en ‘out of the sudden’ niet meer.

De hamvraag blijft nog steeds: doet WiFi Calling het nu wel of niet?

Want, bellen met WiFi Caling zou de gesprekskwaliteit ten goede komen. Toch? Ik was maandag en gisteren op kantoor aan het werk. Omdat ik nagenoeg alleen was, had ik het hele WiFi netwerk voor mij alleen, maar ondanks dat waren de gesprekken die ik voerde met mijn privé telefoon kwalitatief niet goed. Hieruit trok ik de voorzichtige conclusie dat de ondersteuning van WiFi Calling niet deed wat deze zou moeten doen…..

Dat probeer ik dus aan te geven het lijkt erop dat wifi call in combinatie met simyo e sim vragen oplevert.
Maar goed je kunt dit testen door dat één Van jullie Een fysieke simkaart vraagt/aanvraagt bij Simyo.
Volgens mijn heeft iemand dat al een keer voorgesteld om dit te testen😉


Klopt combinatie WiFi Call en e-sim levert vragen op.

Maar wat ik aangeef, is dat de combinatie WiFiCall en fysieke sim dus ook vragen oplevert. Voor @RicoK  en mij. En wij zijn niet bepaald dom. Daar gaat dit hele topic namelijk over, vanaf het begin.

Testen met een fysieke sim is dus geen garantie dat het misschien wel werkt, gezien het bovenstaande. Wel garantie voor extra gedoe. En ik hoop dat je niet hoefde te betalen voor de fysieke sim.

Nogmaals: ik vind de eerdere test van @louis661 interessant; het proberen met fysieke simkaarten van 2 andere providers en wel WifiCall zien.

@louis661Ik vraag jou dan ook vriendelijk om ons vooral te laten weten wat jouw ervaring zo meteen is met de nieuwe fysieke sim. Heb je daarmee nog steeds geen WiFiCall, dan worden @RicoK en @de leon hierin bevestigt. Werkt het wel met WiFiCall dan is het dus blijkbaar de combinatie met de e-sim van Simyo die niet goed gaat..
In beide gevallen gaat er dus iets niet goed maar ik laat het dan definitief los.

@de leon Sorry, maar ik ga niet wachten op de fysieke sim. Op de achtergrond is er waarschijnlijk toch iets veranderd, zie onderstaande screenshot.

Het werkt bij mij allemaal, ik ben helemaal blij. De simkaart is al verstuurd werd mij net door de KS gezegd. Die houd ik voorlopig even op reserve. Ik kan er nog wel bij vermelden dat ik überhaupt geen gebruik maak van data van Simyo, dat is dus geen voorwaarde. Waar het wel in zit en hoe lang weet ik niet gezien de eerdere berichtgeving. Ik meld me weer wanneer de situatie verslechterd.

@de leon Bedankt voor je post. Ik heb het een tijdje laten rusten, maar lekker zit het mij nog steeds niet…...

Wél moet ik aangeven, dat de iPhone 8 (ook voorzien van de laatste iOS versie en updates) van het werk op het netwerk van T-Mobile, waar WiFi Calling ook staat ingeschakeld, ook niet (meer?) T-Mobile WiFi Calling laat zien. Ik heb ‘meer?’ tussen haakjes gezet, omdat ik gewoon niet meer weet of dat er überhaupt ooit heeft gestaan. Wat ik wel zeker weet is dat op mijn privé telefoon wel altijd KPN WiFi Caling stond, of iets wat hierop leek en ‘out of the sudden’ niet meer.

De hamvraag blijft nog steeds: doet WiFi Calling het nu wel of niet?

Want, bellen met WiFi Caling zou de gesprekskwaliteit ten goede komen. Toch? Ik was maandag en gisteren op kantoor aan het werk. Omdat ik nagenoeg alleen was, had ik het hele WiFi netwerk voor mij alleen, maar ondanks dat waren de gesprekken die ik voerde met mijn privé telefoon kwalitatief niet goed. Hieruit trok ik de voorzichtige conclusie dat de ondersteuning van WiFi Calling niet deed wat deze zou moeten doen…..

@RicoK De reden voor mij T-Mobile te verlaten was juist het niet aan kunnen bieden van VoWiFi. Ik denk dat er nooit WiFi call heeft gestaan. Een maand geleden, kort na de porteringsaanvraag, werd ik gebeld met een leuk aanbod van hen. Daar heb ik voor bedankt, omdat ze toen nog geen VoWiFi konden aanbieden.

Reputatie 7
Badge +9

 

 

@de leon Sorry, maar ik ga niet wachten op de fysieke sim. Op de achtergrond is er waarschijnlijk toch iets veranderd, zie onderstaande screenshot.

Het werkt bij mij allemaal, ik ben helemaal blij. De simkaart is al verstuurd werd mij net door de KS gezegd. Die houd ik voorlopig even op reserve. Ik kan er nog wel bij vermelden dat ik überhaupt geen gebruik maak van data van Simyo, dat is dus geen voorwaarde. Waar het wel in zit en hoe lang weet ik niet gezien de eerdere berichtgeving. Ik meld me weer wanneer de situatie verslechterd.

Als er op de achtergrond iets is veranderd dan heeft die verandering nog niet het buitenlandse roaming netwerk bereikt, zie hieronder. Ter herinnering: de eerste lijn is de fysieke simkaart, de tweede is de eSIM van Simyo die is verbonden met het netwerk van 3 UK.

 

Reputatie 7
Badge +9

Uhm….fijn @RicoK dat het jou ook nog niet lekker zit. :wink:  Bijten we nog maar even door.
Juist als jij de functionaliteit nodig hebt, is ‘ie er dus niet, heb je op je werk bemerkt. Ben ik eens benieuwd op mijn werk zomedadelijk. Wij zitten in een soort netwerkgat, waar KPN het nog wel een beetje doet. Maar voWiFi dus welkom zou zijn.

Uhm @louis661 ik hoop werkelijk dat het WiFiCall symbool nu definitief zichtbaar is bij jou en blijft en daarmee ook de functionaliteit. Bij mij is het namelijk een Russische roulette verhaal. Vaker mis dan raak. Vaak zie ik het symbool niet, soms een tijdje wel, en dan weer lange tijd niet. En dat kan in dezelfde omgeving zijn, in steeds dezelfde situatie en staat los van of ik wel of niet bel. Het lijkt wel of er een of ander oud wijffie bij Simyo steeds opnieuw ergens een zwengel aangeeft :smiley:. In eerste instantie dacht ik ook dat er op de achtergrond iets veranderd was. Blijkbaar niet.

 

 

 

Reputatie 1

 

 

@de leon Sorry, maar ik ga niet wachten op de fysieke sim. Op de achtergrond is er waarschijnlijk toch iets veranderd, zie onderstaande screenshot.

Het werkt bij mij allemaal, ik ben helemaal blij. De simkaart is al verstuurd werd mij net door de KS gezegd. Die houd ik voorlopig even op reserve. Ik kan er nog wel bij vermelden dat ik überhaupt geen gebruik maak van data van Simyo, dat is dus geen voorwaarde. Waar het wel in zit en hoe lang weet ik niet gezien de eerdere berichtgeving. Ik meld me weer wanneer de situatie verslechterd.

Als er op de achtergrond iets is veranderd dan heeft die verandering nog niet het buitenlandse roaming netwerk bereikt, zie hieronder. Ter herinnering: de eerste lijn is de fysieke simkaart, de tweede is de eSIM van Simyo die is verbonden met het netwerk van 3 UK.

 

Hier ook niets veranderd...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allemaal!

 

Zojuist heb ik alle voorbeelden uit dit topic (met of zonder eSim) verzameld en doorgezet naar de technische afdeling met de vraag of ze dit kunnen doorzetten naar de netwerkbeheerder. De technische afdeling heeft namelijk tot op heden nog niets kunnen vinden.

We geven niet op! Ik wil jullie bedanken voor jullie geduld! :hugging:

 

Zodra ik een reactie van de netwerkbeheerders heb mogen ontvangen laat ik het uiteraard weten. 

 

Alvast een fijn weekend iedereen! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks Tessanne !:thumbsup_tone1:

Reputatie 7

Bedankt @Tessanne !

Reputatie 1

:thumbsup:

:muscle_tone1: Goed bezig Tessane!

 

Ik kan als aanvulling nog wel melden dat bij mij de fysieke sim, niet simyo, vele malen sneller overschakelt naar VoWiFi. Dit kan natuurlijk door verschillende instellingen per provider komen, hoewel de verbinding van de andere provider op dit adres wel beter is.

Ik hoop niet dat voor mij de Russische roulette begonnen is:upside_down:.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allemaal,

 

Uiteindelijk heb ik bericht terug van de technische afdeling. Het blijkt dat je bellen via Wifi niet kunt gebruiken als je in het buitenland zit (dit was mij niet duidelijk, maar hé zo leer je elke dag weer wat nieuws!). Dus daarmee kunnen we al 2 voorbeelden doorstrepen. 

 

De andere voorbeelden: 

@de leon  De netwerkbeheerder vraagt of jij al een kruistest uit hebt gevoerd? Het zou inderdaad aan de software update kunnen liggen, staat er al een nieuwe klaar inmiddels? Mocht dit niets opleveren, dan zal ik de situatie nogmaals naar ze doorzetten om een ticket te laten aanmaken. 

 

@Groentjuh Op jouw aansluiting stond VoLTE uit, dus dat is de reden dat jij ook niet via wifi kon bellen. Dat is nu weer aangezet, dus dan zou het probleem voor jou in ieder geval (binnen nu en korte tijd) vanzelf opgelost moeten zijn. 

 

Heb ik nu nog iemand overgeslagen? 

 

Tot nu toe lijkt het er op dat er bij de problemen geen verband is tussen eSim en Wifi bellen… Maar we waarderen jullie oplettendheid en horen het graag als de problemen blijven. Ook nog andere vragen of opmerkingen over mijn bericht zal ik zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Tessanne,

 

Goed bezig👍🏻. Dank.
Helaas kan ik geen kruisbestuiving uitvoeren. Ik heb geen ander beschikbaar (lees: hiervoor geschikt) toestel. Mijn iPhone 6 heeft de mogelijkheid van voWifi niet. Misschien kan @RicoK kruisbestuiven met de iPhone 8 van zijn vrouw? Vermits die niet op 13.4.1 staat dan, om het laatste update verhaal buiten te sluiten. Er staat nog geen nieuwe update klaar. Soms lost een update dit soort problemen op, soms zijn er twee updates voor nodig.

Maar, zoals al eerder gemeld, ik heb er contact met Apple over gehad en het probleem is niet echt bij hen bekend. En dat betekent dat ze het ook niet in een update opnemen.    
 


 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @Tessanne. De volgende keer dat ik in Nederland ben zal ik kijken of wifi bellen via de eSIM werkt. Kan even duren want momenteel moet ik 2 weken in quarantaine als ik weer naar de UK reis en daar heb ik niet zo veel zin in...

Hoi Tessanne,

 

Goed bezig👍🏻. Dank.
Helaas kan ik geen kruisbestuiving uitvoeren. Ik heb geen ander beschikbaar (lees: hiervoor geschikt) toestel. Mijn iPhone 6 heeft de mogelijkheid van voWifi niet. Misschien kan @RicoK kruisbestuiven met de iPhone 8 van zijn vrouw? Vermits die niet op 13.4.1 staat dan, om het laatste update verhaal buiten te sluiten. Er staat nog geen nieuwe update klaar. Soms lost een update dit soort problemen op, soms zijn er twee updates voor nodig.

Maar, zoals al eerder gemeld, ik heb er contact met Apple over gehad en het probleem is niet echt bij hen bekend. En dat betekent dat ze het ook niet in een update opnemen.    
 


 

 

Ik heb die 6S als iPhone probeer telefoon en toen ik mijn Simkaart erin deed had ik VoWifi in combinatie met iOS 13.4.1.

 

Zichtbaar als KPN VoWifi

 

Hebben jullie hier iets aan?

Reputatie 7

@Ray Dat is mooi!

Echter, heb je het nu nog in beeld staan? @de leon en ik hadden dat ook namelijk, zodra we de sim verwijderden en weer terug stopten. Maar niet veel later was dit weer verdwenen.

Reputatie 7

Misschien kan @RicoK kruisbestuiven met de iPhone 8 van zijn vrouw? Vermits die niet op 13.4.1 staat dan, om het laatste update verhaal buiten te sluiten. Er staat nog geen nieuwe update klaar. Soms lost een update dit soort problemen op, soms zijn er twee updates voor nodig.

@de leon Helaas, alle iPhones in mijn huishouden moeten zo snel als mogelijk worden geüpdatet naar de nieuwste versie. Meestal wacht ik een paar uur/dag(deel) om de eerste kinderziektes en bugs te vernemen, maar als deze niet komen en iedereen positief is dan moet iedereen in mijn huishouden updaten… ;)

 

Edit: Als eerste update ik de iPhone van het werk. Als deze goed gaat dan volgt de privé telefoon ;)

Reageer