.

Beantwoord

Gesprek onbedoeld beëindigd tijdens bellen, beller hoort "deze telefoon heeft geen bereik", hoe komt dat?


Badge
Ik heb nu al een aantal weken dat wanneer ik bel of gebeld wordt, het gesprek ineens wordt beeindigd en degene met wie ik bel krijgt de melding: De persoon die u belt heeft momenteel geen bereik.
Maar ik ben niet van mijn plaats geweest en de lijn was ook niet slecht. Als ik bij de kpn covery checker kijk zie ik gewoon dekking voor waar ik zit. (na postcode invullen)
Ik zet mijn telefoon van tijd tot tijd ook uit dus opnieuw aanmelden simkaart lijkt mij niet van toepassing.
Voor mei had ik dit niet.
Ik hoor graag een oplossing 😞
icon

Beste antwoord door Tiury 18 June 2015, 15:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi GroeneAppel, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat lijkt me dit een onhandig geval. Hier gaan we gauw iets aan doen!

Volgens mijn gegevens is het bereik op jouw adres ook hartstikke goed en hoort het niet aan te liggen. Als ik het zo hoor, lijkt het er mee op dat je telefoon soms even kort het bereik verliest. Dit kan al komen als er een vuiltje tussen de verbinding en de simkaart komt.

Ik meld je telefoon daarom toch even voor de zekerheid even opnieuw aan bij het netwerk. Je moet in dit geval namelijk toch eventjes je simkaart uit je telefoon halen en 'm voor 15 minuten uit zetten. Je kunt dan gelijk even checken of er geen vuiltjes in je telefoon zit.

Mocht dit niet werken, kun je kijken of je telefoon op automatisch netwerkselectie staat. Je telefoon schakelt dan zelf over naar het beste netwerk, zodat hij niet zomaar weg kan vallen (dit heeft mij ooit geholpen!).

Wil je laten weten of dit je probleem heeft opgelost?

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury,
ik heb je aanwijzingen opgevolgd en ik zal de komende dagen mijn gesprekken afwachten (ik ben bijna door mijn tegoed heen dus ik bel zelf even niet. :))
In ieder geval bedankt voor je tips! Ik zal volgende week nog even laten weten of het gewerkt heeft.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GroeneAppel,

Bedankt dat je me op de hoogte wil houden 🙂. Ik ga er van uit dat het zo is opgelost, maar zeker weten we het nog niet. Ik hoor het van je!

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury,
ik heb het even afgewacht maar helaas doet het probleem zich nog steeds voor. Het is volkomen willekeurig, soms gaat het goed en andere telefoontjes is het bereik binnen een minuut weg en het gesprek verbroken.
Is er nog een andere oplossing?
Groetjes,
GroeneAppel
Reputatie 7
Badge +9
Is het mogelijk dat je je simkaart tijdelijk (eventueel met een adapter) in een ander toestel stopt? Dit om uit te sluiten dat het aan je toestel zelf zou kunnen liggen want dat kan ook natuurlijk.
Badge
Oei, ik wil dat best proberen maar er is dezer dagen niemand in huis met wie ik even kan ruilen danwel een toestel over heeft. Wordt vervolgd! Dank voor de snelle reactie (van gisteren al!)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi GroeneAppel,

Bedankt dat je ons op de hoogte brengt 🙂 Jammer dat het nog niet heeft geholpen. de leon geeft een hele goede tip! Aan de hand van zo’n test kunnen we nagaan waar het probleem ligt. We horen het graag of het toch is gelukt om dit te doen.

Heb je daarnaast alleen op je woonadres dat dit voorkomt of ook op andere plekken?

@de leon; dankjewel voor je hulp 😃
Reputatie 7
Badge +9
Laten we hopen dat GroeneAppel ergens bij iemand, al is het maar de groenteboer, een appletje uit 's mans hand heeft kunnen rukken om uit te proberen. 😃
Reputatie 5
Badge +11
We wachten geduldig af, de leon
Badge
Tja, ik ken helaas niemand die ook een micro simkaart in haar/telefoon heeft of die zijn met vakantie. Dus ik heb nog niet kunnen testen. 😞
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GroeneAppel,

Jammer dat je nog niet de mogelijkheid hebt gehad om dit te testen. Ik heb even mijn brein gebroken, maar ik kan helaas nu even niets anders bedenken dat uitsluitsel kan geven waar het probleem ligt 😞.

Misschien een sim-adapter kopen (zijn helemaal niet duur) en 'm in een telefoon met een normale simkaart formaat testen?

Groetjes, Tiury

Reageer