.

Beantwoord

Geen SMS bij internetverbruik gehad. Hoe kan dat?

  • 25 May 2016
  • 2 reacties
  • 167 Bekeken

Badge
Goedemorgen,

Dit is bedroefend en zeer teleurstellend.

Geen enkele maand zit ik over mijn bundel, geen enkele maand hoge maandlasten en ineens....
Ik ben nu al een tijd klant bij jullie bedrijf en heb nog geen 1 keer een sms ontvangen bij het naderen van de grens van kosten buiten bundel. Ook niet de sms van 80% verbruik internet of data.

Zojuist check ik even mijn rekening en zie dat er 280 EURO! extra is afgeschreven, waarom? Ik zit 1500 MB over mijn data. Er is geen enkele reminder geweest, sms. geen notificatie dat ik moet oppassen. Natuurlijk kan ik mijzelf verwijten dat ik niet iedere dag inlog op de website, maar 280 EURO? Ik wil graag weten hoe het komt dat er geen sms bericht wordt verstuurd bij het naderen van de grens.

Dit gaat een zeer belangrijke reden worden van niet verlengen en misschien moet ik iemand hier voor inschakelen? Weet iemand meer hierover of kan iemand mij informeren/helpen?

Groet
icon

Beste antwoord door Tiury 26 May 2016, 10:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +2
Het is natuurlijk prettig dat je een sms zou moeten krijgen, maar persoonlijk zou ik daar nooit op vertrouwen.
Waar ik wel op vertrouw en vaak heb getest is het waarschuwings- en max-nivo wat je op je toestel zelf kan instellen, bereikt hij de max dan stopt het dataverkeer direct.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Banko, welkom op het Simyo forum

Wel jammer dat ik je moet verwelkomen met zo'n vervelend verhaal. Ik begrijp hartstikke goed dat je flink teleur bent gesteld, op het moment dat je een factuur hebt ontvangen van zo'n formaat! Daarnaast zie ik dat het ook deze maand flink hard gaat met je MB's en je al buiten bundel bent.

Zoals je misschien weet (of misschien ook niet) zijn providers verplicht om deze 80% en 100% sms'jes te verzenden. Deze sms'jes worden realtime vanaf het KPN netwerk verzonden. Simyo moet dus doorgeven wat voor bundel je hebt, zodat je op tijd wordt gewaarschuwd. Helaas wil dit soms misgaan en ik gok dat dit bij jou ook het geval is. We zoeken dit meteen voor je uit en zorgen dat het goed wordt ingesteld.

Uiteraard als blijkt dat je deze sms'jes niet hebt gehad, vergoeden we elke MB buiten bundel 🙂. Ik hou je hier dus uiteraard van op de hoogte!

Dan is de tip die PCfreak geeft ook hartstikke goed; kun je een limiet instellen in je telefoon (Windows Phone of Android), doe dat vooral 🙂. Zo voorkom je altijd buiten bundel kosten.

Groetjes, Tiury

Dankjewel voor je aanvulling, PCfreak 🙂!

Reageer